Little box of positivity #2

Het is nog eens tijd voor een nieuw doosje van leuke dingen. Opnieuw zijn er 5 dingen waar ik nu verzot op ben. Geen vaste data voor dit rubriekje, niets gepusht dus, alleen maar een spontaan lijstje van muziek, blogs etc. die me momenteel na het hart liggen. Ook deze keer zit er een tekenares bij. En een youtuber die ik al zo lang volg dat ik niet meer weet hoeveel jaren ik haar video’s reeds kijk. Zin om nieuwe dingen te ontdekken? Of zin om je nieuwsgierig neusje in mijn positief doosje te stoppen om zo te zien wat ik leuk vind? Open the box door op lees verder te klikken!
BEYONCÉ BEYONCÉ BEYONCÉ

Het nieuwe album Lemonade kwam er (voor mij) heel onverwacht. Daardoor was het plezier nog groter. Hupsakee, proefabonnement van Tidal nemen en luisteren, diezelfde zondagochtend nog. And do I like it? I loooooove it! Dit album is een parel. De film die erbij hoort is zo eentje waarvan je mond openvalt. Ondertussen is het proefabonnement alweer opgezegd en kocht ik het album op iTunes. 🙂 Freedom is mijn favoriet en dat Kendrick Lamar en The Weeknd in featuring zitten, is een dikke bonus!

Tom Rosenthal

Ken je dat, dat je tijdens een video, film of serie een liedje hoort waar je meteen gek op bent? Dit had ik overlaatst met For You To Be Here van Tom Rosenthal. Ik zocht het op en als ik me niet had ingehouden, had ik nog uren zijn muziek zitten luisteren. De videoclips zitten bovendien prachtig in elkaar. Ik houd ervan om kleine artiesten te ontdekken.

Merels stukjes op De Groene Meisjes

De blog De Groene Meisjes en Merels audioblogs in het bijzonder! Merel is echt een voorbeeld voor strong independent women. Sinds kort runt ze De Groene Meisjes ‘alleen’, zonder Jamie. En dat doet ze geweldig goed. Vroeger keek ik eerlijk gezegd alleen op de blog voor de recepten. Tegenwoordig maak ik een hupsje wanneer Merel er weer een uitgebreide tekst op heeft geplaatst. Ook supertof: de audioblogs. Merel heeft een heel aangename vertelstem, leuk om naar te luisteren. En zo komt de boodschap nóg beter aan.

Ilustratrice op instagram @byfrozia

Nog iets wat ik graag ontdek, zijn illustratoren met een tekenstijl die om één of andere reden mijn ogen meteen weet te overtuigen. Frozia Khalifé van het instagramaccount @byfrozia is er zo eentje. Niet alleen zit er een leuk concept achter, namelijk tekeningen op coffee cups, gewoon in het algemeen zijn haar tekeningen geweldig. Hartje!

Arden Rose

Met die tekening van @byfrozia, sla ik twee vliegen in één klap. De getekende jongevrouw is Arden Rose. Een youtuber die ik al jáááren volg en die de laatste tijd weer actiever is. Echt superfijn! In mijn ogen is ze altijd heel true to herself gebleven terwijl ze wel door verschillende fases ging. In deze video vertelt ze over haar strijd met haar lichaam en vooral de strijd met haar gedachten over haar lichaam. Deze video is een eye opener. Ze vertelt dat ze zich tijdens haar middelbare school tijd uithongerde en smoesjes verzon voor haar ouders. Tot een jaar geleden had ze een slechte relatie met eten. Ondertussen verrijkte ze zichzelf met veel informatie en eet ze op de manier die zij wilt en waar zij zich het best bij voelt. + zij en haar vriend Will Darbyshire zijn mega mega cute samen, hihi 🙂 (het is mede dankzij hem dat ze eten leerde appreciëren als ‘brandstof voor je lichaam en je welzijn’, herkenbaar, stiekem) (verhalen waarin je jezelf herkent, treffen net iets meer, niet?)

Daarbovenop is ze ook 1 van mijn favorieten om te volgen op snapchat (ik hou vooral van snapchatters die veel babbelen) (ben ik de enige die soms denkt dat ze Kylie Jenner in real life kent, haha).

Dat was mijn lijstje alweer. Leuke dingen gezien? Op een linkje geklikt en ook enthousiast geworden? Ik hoor het graag. En als je iets kent dat me misschien ook weet te bekoren, be my guest 😉

Sincerely yours, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin

8 gedachtes over “Little box of positivity #2

  1. Ik heb het liedje opgezocht en, oh, zo mooi! Ik ken het precies ergens van, maar geen idee van waar 🙂 De rest zien er ook allemaal leuke dingen uit. Frozia kende ik al, maar volgde ik nog niet, maar bij deze dus wel 🙂

    Like

  2. Jaaa dat tweede! Zo leuk om op die manier nieuwe muziek te ontdekken. Van heel veel liedjes in mijn Spotify-lijstje weet ik nog precies hoe ik ze heb gevonden.

    Like

Plaats een reactie