My summer 2016 story | Chapter 2 

Summer has arrived! De foto’s in dit dagboekje tonen mijn vakantie van 3 juli tot 17 juli. Na 2 weken vond ik het dus wel tijd om er weer eentje te posten alvorens het artikel veel te lang zou worden. Nu de stress weg is -nooit helemaal met een hoofd als het mijne, ik pieker altijd wel ergens over- had ik gehoopt beter te kunnen slapen. Valse hoop zo blijkt. Koffie is heerlijk maar van iedere dag koffie te moéten drinken word ik niet zo gelukkig. Energy levels going up & down… In ieder geval kan ik niet klagen over het ‘fun level’ van de voorbije weken 😉

Een heerlijk rustige zondag met een wandeling en een avondje naar de film met mama. We konden ons de laatste keer niet herinneren dat we samen naar de bioscoop gingen, Finding Dory zagen we als dé kans om schade in te halen.

Ik heb de gewoonte gekregen om op dagen dat ik niet veel gepland heb de voormiddag door te brengen met mijn laptop: bloggen, YouTube, blogs lezen, vanalles opzoeken, winkelmandjes vullen en het tabblad weer sluiten… 😉  4 juli was ook zo’n dag. ’s Namiddags ging ik echter de stad in en at ik een ijsje onder het motto “als ik het nu niet doe, wanneer dan wel”. Pistache-ijs is mijn nieuwe favoriet. Zeker deze combinatie met Ferrero Rocher-ijs. Mag ik ff heel trots zijn op mijn boekenkast? Vóór de mooie rijen waren het namelijk slordige stapels. 1 van mijn plannen voor de zomer is “ontspullen” en opruimen en zoals je kunt zien, ben ik daar volop mee bezig.

Iets waar ik altijd nood aan heb is een avond met vriendinnen. Samen chili sin carne maken, tortillachips in guacamole dippen, heel veel praten en Disney’s Brave kijken. Van een geslaagde avond gesproken.  Op 7 juli sprak ik in Leuven af met Julie. Dit was ook meteen mijn eerste date ooit met iemand die ik ken van het bloggen. Julie toonde mij de Leuvense Kruidtuin (uhm ja, toerist in de stad waar ik geboren ben, doe ik ff) en ik nam Julie mee naar 1 van mijn favoriete Leuvense winkels. Ik kocht eindelijk Kind of blue, naar mijn mening 1 van de beste jazz/blues-platen ooit gemaakt! Meer over de dag met Julie, zul je later nog kunnen lezen…

Dat ik op de trein sprong richting Gent kon je hier al lezen! (De tweede foto nam ik in Sissy Boy, sooo pwettyyy)HA EINDELIJK. Festivals vind ik absoluut onmisbaar in de zomer. De sfeer wint het altijd van het overprijsde eten en drinken. Met mijn vriend ging ik naar TW Classic voor Lana Del Rey. Al moet ik zeggen dat ik heel blij was om The Van Jets nog eens te zien én Bruce Springsteen is niet zomer een extraatje 😉 Wat ons betreft was het een geslaagd optreden van Lana, alleen jammer dat er zo weinig fans leken te zijn en dat ze de mensen die kwamen voor The Boss niet erg enthousiast kreeg. Of dat aan haar lag of aan hun onwillendheid, laat ik even terzijde… Mijn complimenten trouwens aan Starmeal voor hun succesvolle kraam op Werchter. Een mega bak salade + 5 van de 6 keuzes veggie, loved it! En vanaf hier vergat ik dikwijls om foto’s te nemen. Misschien omdat ik niets bepaald interessant deed. De cocktails van een gezellig avondje met een héle goede vriendin, vergat ik natuurlijk niet op foto vast te lagen.  Alvast 3 foto’s over de 2 dagen in Antwerpen vorige week. Abel en ik knepen er tussenuit in mijn favoriete Belgische grootstad. Ook hierover lees je later meer!

Koffie drinken in het ochtendzonnetje uit mijn nieuwe koffiemok van rad.co! Purrrfect.Na een dag werken in de bloemenwinkel wou ik nog maar 1 ding: in de zetel liggen, YouTube kijken en blogs lezen. A Stefanie’s gotta do what she’s gotta do. 

Waar ik om duidelijke redenen geen foto’s van neem/blijf nemen is het opruimen, info zoeken over de hosting voor It’s a knot (Tips? Altijd welkom!) en bloggen an sich. Rustige dagen vragen om lezen en snacks in de tuin. En die cannelloni die Abel en ik maakten voor ons en zijn zus ziet er niet slecht uit he? 😉 (Oh God, cannelloni is ver-ruk-ke-lijk) img_6735-4

Dit noem ik dan het beste maken van een staycation! De jacht op Pokémons is trouwens ondertussen ook voor mij begonnen… Zoals altijd ben ik benieuwd naar jouw verhalen!

Sincerely yours, Stefanie

7 gedachtes over “My summer 2016 story | Chapter 2 

  1. Oh, al je foto’s zien er weer heel leuk uit! Ik ben ook pas naar finding Dory gaan kijken 😉 (en ik vond ‘m geweldig!!). Hopelijk wordt de rest van je vakantie even leuk als het eerste deel 🙂 Xxx

    Like

Geef een reactie

