Another day in Ghent, another hotspot list

Het begon allemaal bij een meisje die in het bezit was van een bijna verlopen cadeaubon van ICI Paris XL. Wat haar aansprak waren de producten van Urban Decay. Daarvoor moest ze naar Gent afzakken. De mooie stad Gent, oh zo veel te bieden, waar toevallig een beste vriendin van het meisje veel tijd doorbracht. Op een dag pasten hun planningen bij elkaar en stapte het meisje op de trein die haar van Leuven naar Gent bracht. Hoe het verhaal verderliep, lees je hier.

Alle gekheid op een stokje: ik ging dus weer naar Gent. Dit wordt part 2 na de vorige blogpost, die behoorlijk in de smaak leek te vallen, over de Oost-Vlaamse stad.

De vorige keer in Gent, hadden we het er nog over dat we zeker en vast samen naar de NYX winkel moesten eens hij open was. Ondanks de ‘gruwelverhalen’ die ons om de oren vlogen (en vliegen), was de winkel vrij goed aangevuld. Of toch beter dan ik had verwacht. Yay! Er was dus wel wat keuze en achteraf gezien heb ik spulletjes laten liggen die ik eigenlijk wel kan gebruiken… Herken je dat, dat je aan het begin van je shopdag denkt dat je niet te veel mag uitgeven “want je weet maar nooit wat je nog tegenkomt”? Achja, in ieder geval kocht ik 2 producten waar ik al heel tevreden over ben: Soft matte lip cream in de kleur Morocco (nummer 22) en Born to Glow Liquid Illuminator in Gleam (02).

Naast NYX, wou ik dus ook heel graag naar ICI Paris XL om de cadeaubon te gebruiken die ik voor mijn 19e verjaardag kreeg. Uhu, bijna niet geldig meer. Dat mocht ik niet laten gebeuren. In Leuven verkopen ze Urban Decay niet maar ik wist heel goed waar ik die bon aan wou spenderen: de UD Fixing spray! “Leonie, dit gaat echt mijn leven veranderen, ik voel het.”

Wat ook niet kon ontbreken was een bezoekje aan Lush. Hier kocht ik een shampoo waar ik zo tevreden over ben dat je er later nog over zult kunnen lezen op mijn blog!

Lunch @ WASBAR

Ergens kunnen ontbijten en lunchen is niet zo bijzonder. De aanwezigheid van wasmachines verandert echter de zaak. Dat het er lekker ruikt, dat al zeker. 😉 De combinatie van wassalon met eten & drinken, mondde uit in het concept van de WASBAR. Het adres (het tweede in Gent) op de Korenmarkt is nieuw, heel centraal gelegen, gezellig ingericht en is een hele leuke plek voor een betaalbare lunch tijdens het shoppen. De tartines met zalm en die met hummus en geitenkaas werden alvast getest en goedgekeurd! 

Nieuw in Gent: Sissy Boy

Nog een newbie in Gent is Sissy Boy. Ik ken de winkel door bezoekjes aan Antwerpen en ja, ik beken, ik ben verliefd op alles in deze winkel. ‘T is te zeggen, ik ben verliefd op alles wat er met interieur te maken heeft. Met de kleren is niets mis, gewoon niet mijn ding. 😉

De winkel kreeg een prachtige locatie ‘De Post’. Ra ra ra, het oude postgebouw? Allemaal heel mooi, licht en open. Love it!

Vieruurtje @ Moor&Moor

Je kunt nergens komen met mij waar je me tussen 15u en 17u niet zult horen vragen naar een plekje om iets te eten of thee te drinken. Gelukkig houd ik op mijn gsm een lijstje bij van zulke plekjes. Dit zijn dan plaatsen waar ik graag naartoe wil nadat ik er over las of een foto zag op Instagram. “Moor&Moor (G)” stond ook op dat lijstje.

Eenmaal op het terrasje geïnstalleerd, in een erg gezellig straatje overigens, kozen we allebei voor een chai latte. Om één of andere reden dacht ik dat ik dit lekker vond, maar ik wist ergens wel dat het een zoveelste poging was. Het mocht niet baten, chai is mijn ding niet. Al bestaat er variatie in, weet ik best. 😉 In ieder geval, de kaneelamandelen die we bij de drankjes kregen, maakten het helemaal goed!

Moor&Moor is ook een winkeltje waar je o.a. veganistische snacks vindt. (Volgende keer neem ik een potje ijs!) Ik schrok een beetje van de insectensnacks (niet vegan natuurlijk; ik schrok omdat uhm insecten). Verder vind je achteraan in de winkel een aantal verpakkingsvrije producten.

De tijd gaat zo snel als je het naar je zin hebt… Om met zo’n goede vriendin als Leonie bij te praten, zal 1 dag altijd te kort zijn. (<3) We deden nog meer natuurlijk maar het bovenstaande wou ik graag delen.

Alweer een geslaagde dag in Gent. Ik ga alsmaar meer van deze stad houden, dat meen ik oprecht. Er vallen nog veel culturele plekken te ontdekken en nog meer koffie- en lunchhuisjes. Gent, ik ben nog lang niet klaar met jou! Wat is jouw band met deze mooie stad? 🙂

Sincerely yours, Stefanie

8 gedachtes over “Another day in Ghent, another hotspot list

  1. Ooh heel leuke tips, ben al lang niet meer in Gent geweest. Vanuit Limburg is het zo ver, maar vanuit Leuven valt het nogal mee. Ik zou echt de hele dag door chai lattes kunnen drinken haha, grappig hoe smaken zo verschillen!

    Like

  2. Ik heb drie jaar met veel plezier in Gent gestudeerd en gewoond. Nu ga ik bijna tweewekelijks want Gent kan ik niet lang missen. Maar djeezy! Moore en Moore kende ik nog niet en net zoals jij ben ik gek op koffie/taart/theetijd! Zal ik onthouden voor de volgende uitstap 🙂

    Like

  3. Leuk verslagje! Zelf woon ik Gent en ken ik alle adresjes uit mijn broekzak, enkel Moor&Moor kende ik nog niet. Correctie; ik fietste er een jaar elke dag voorbij op weg naar mijn werk, maar ging er nog nooit binnen. Omdat het terras best klein is, omdat de winkel zo klein is, blablabla, excuustruus dat ik ben ja!
    Binnenkort dus maar eens binnengaan. Vegan, verpakkingsloos, Macha, ik word echt blij van al die woorden is één tekstblok 😀 Enkel hun insecten mogen ze houden. Brr.

    xx Naomi

    Like

Geef een reactie

