My summer 2016 story | Chapter 1 

Ik val maar meteen met de deur in huis: de voorbije dagen werden aan elkaar gerijgd door eten. Veel en goed eten. Laat dat meteen een werkpuntje zijn voor mij: fotodagboekjes mogen ook andere foto’s bevatten dan foto’s van eten. Haha! Niet getreurd, er is telkens wel een anekdote aan verbonden. Gelukkig maar. Waarom ik nu vaker overzichtjes ga plaatsen? Enerzijds door de positieve reacties en anderzijds omdat dat voor mij (en mijn vriend en vriend(inn)en) fijn is om op terug te kijken! Vanaf het afgeven van mijn laatste examen, heb ik mij helemaal op de vakantie gesmeten…

Ik wist heel zeker wat ik niét wou op mijn eerste avond freedom: nog meer tijd doorbrengen op mijn kamer. Gelukkig ben ik altijd welkom bij Abel, haha! We gingen weer lustig verder met het bekijken van Orange Is The New Black, droogden de kat af na haar wandeling in de regen (komt ervan als je niet binnenkomt, Lily!) en eindelijk kon ik de volgende ochtend eens blijven liggen. Ha-le-luja 😄 De mooie lichtinval moest ook even op de foto… Mijn volgende wens was lunchen in Leuven. We probeerden al een paar keer naar Bar Stan te gaan maar het is nogal een drukbezochte lunchplek. Deze keer hadden we echter wel plaats en gelukkig maar. De waldkorn boterham met erwtenpesto en mozzarella is een aanrader! ’s Namiddags belandden we op het terras van Bar Nine op de Oude markt. De leuk opgediende mocktail moest natuurlijk ook op de foto.

Zaterdag begon ik meteen aan wat ik al lang wou doen en ik noem het ‘ontspullen’. Kast open, bekijken wat ik nog gebruik en wat niet, beslissen over wat vuilbak waardig is en met wat ik anderen nog kan plezieren. Na de middag gingen we langs bij mijn oma en op de terugweg stopten we spontaan bij een lunch- en koffieplekje. Een spontaan moment met mama, inclusief kaastaart en lekkere thee. It’s the little things. Die avond kon ik eindelijk nog eens koken: volkoren macaroni met een kokosmelk-tijm-champignons-groene groenten-saus. Voor herhaling vatbaar! Zondag werkte ik voor het eerst in de bloemenwinkel. Het is heel fijn werk met nog fijnere mensen! Lucky for me ben ik aangenomen als jobstudent. Woop woop! Het oorsponkelijke plan was om zondagavond thuis te luieren en de 1/8e finale van het EK vanuit de zetel te volgen maar opeens kreeg ik toch zin om naar de Leuvense Oude Markt te gaan. Wat een sfeer! Achteraf gezien ben ik blij dat ik dit deed. Later zou het immers de laatste gewonnen match blijken… Ook maandag zat ik niet stil: met een week vertraging kon ik dan toch mijn verjaardag vieren met vriendinnen 🙂 Ik bakte een bananenbrood, appel-noten cake en maakte de Cashew Candy van Rens Kroes. De lieverds en ik smulden enorm en ik veranderde weer in een vrolijke stuiterbal, dat is gewoon wat dit gezelschap met me doet.  Dinsdag belandden Abel en ik alweer op een terrasje, deze keer bij Bar Louis op de Grote Markt. (hotspot nummer 3 dus eigenlijk haha) Die middag at ik sushi die ik de dag ervoor kreeg van een vriendin. Echt te lief (en yummie!) ❤ Woensdag en donderdag bracht ik door aan de kust. Een nachtje logeren bij mijn grootouders, voorafgegaan door een lunch (rechtsvanonder op de collage hieronder) en een beetje shoppen bij Zara samen met mama. De coupe aardbeien at ik donderdag, er is geen plek zo geschikt om te snoepen als de Belgische kust 😉 Donderdagavond kwam Abel logeren want vrijdagochtend kreeg ik mijn examenresultaten, no way José dat ik dan alleen kon zijn. Ik werd gek van de stress wakker en toen… ik ben volledig geslaagd en heb dus geen herexamens. “Al die stress voor niets” zeggen ze dan but I just can’t help it. *pruillip* Om te vieren deed ik voor het eerst deze vakantie niets. Behalve dan pizza maken 😉 En toen was het alweer zaterdag. Na een leuke autorit (in een auto zitten met 3 vrolijke jonge mannen is echt de moeite…) brachten we de namiddag door op een feest van Abels familie. Inclusief een baby van bijna 3 maanden en een enthousiaste hond, yay! Gewoon zo’n fijne dag babbelen en lachen. 

Ik steek het maar op het feit dat eten toch oh zo fotogeniek kan zijn… Maar ik zal er tegen Chapter 2 zeker verandering in (proberen) brengen! Mijn verdere plannen kon je gisteren hier al lezen.

Is jullie vakantie ook zo productief van start gegaan?

Liefs, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin ◊ facebook

4 gedachtes over “My summer 2016 story | Chapter 1 

  1. Haha dit is zo herkenbaar! Ik maak ook alleen maar foto’s van eten. Het ziet er allemaal heerlijk uit trouwens. Die mocktail, mmm!

    Like

Geef een reactie

