Summer 2016, please be good to me

Wat ik de volgende maanden ga aanvangen, weet ik al een tijdje. Toch wou ik er geen artikel over schrijven zolang ik die verdomde examenresultaten niet kende. Ik had nooit verwacht dit te kunnen zeggen maar ik heb 3 maanden vakantie op te vullen! Het zullen voornamelijk 3 maanden zijn van bekomen. Bekomen van het emotioneel zware eerste jaar Politieke en sociale wetenschappen (na het nog zwaardere jaar Rechten). Terwijl ik me voorbereid op het tweede jaar, de volgende stap naar een bachelor in de Politicologie. Hoe ik dat ga doen, lees je hier. (En denk je nu “bitch please, ik heb wel herexamens”? No worries, been there done that, vergeet gewoon niet dat dat niét het einde van de wereld is! Pinky promise)

Ten eerste ga ik dit jaar, in tegenstelling tot de vorige jaren, niet combi naar een festival. Ik skip zelfs volledig Rock Werchter. Ik heb echter wel nood aan mijn portie zomerfestivals, dat hoort er voor mij gewoon bij. Die portie krijg ik dankzij TW Classic op 9 juli en Pukkelpop op 18 augustus. TW Classic omwille van Lana Del Rey en Pukkelpop voor Rihanna (al spelen er die dag nog zo veel anderen waar ik gelukkig van word, yay). Daarmee heb ik al 2 van de 3 powervrouwen vernoemd die ik deze zomer zal kunnen aanschouwen. 31 juli zie ik namelijk de enige echte QUEEN B #lemonade#waytooexcited#yaassss Haha!

Daarnaast zal er geen citytripje naar Antwerpen ontbreken. Hetzelfde geldt voor Gent. Over beide steden schreef ik al, en daar kan ik binnenkort dus vervolgen aan breien! Ook moet ik veel schade inhalen wat betreft quality time met mijn grootouders. Ze wonen aan de kust en langsgaan is tijdens het academiejaar niet zo simpel. Deze week ging ik er al een nachtje logeren en echt hoor, ik geniet daar keihard van. Dus graag veel van dat deze vakantie 😄 Nu we toch over niet thuis blijven bezig zijn: in september trek ik samen met een groepje van mijn beste vriendinnen een week naar Slovenië. 5 dagen vrijwilligerswerk en plaats voor ontspanning. De klik met deze meiden is zo fantastisch dat het me niet uitmaakt wat we doen, eerlijk gezegd. Ik ben heel tevreden met wat het uiteindelijk geworden is! ZIN IN

De boeken op de foto kreeg ik voor mijn verjaardag. Het boek van Anna Nooshin heb ik al verslonden en nu lees ik #Girlboss. Natuurlijk moést ik het nieuwe  boek van Rens Kroes hebben en ik kijk er naar uit eindelijk te kunnen experimenteren met de recepten uit Healthy Is Funky! Veel lezen, koken en bakken, dat wil ik deze zomervakantie doen. Nu komt het -in mijn ogen- spannendste nieuws: ik loop over van de blogideetjes en ga er de komende tijd werk van maken mijn blog ‘naar een hoger niveau’ te tillen! Een eigen domeinnaam, een leuke theme, duidelijkere content. Dáár heb ik zeker veel zin in!

Ten slotte ben ik bezig aan een ‘minimalisme-project’ (zal ik nog over schrijven) waardoor ik veel zit weg te gooien en te selecteren om te verkopen. Bovendien is er nog een muur van mijn kamer te transformeren -van rode muur met bruine grote kast naar witte muur met witte kleinere kast- yayy, eindelijk (dubbele yay want Ikea-tripje)… 

Alle gekheid op een stokje: naast geld verdienen en afspreken met vriendinnen -het wordt ongetwijfeld een zomer vol spontaniteit- wil ik bovenal GENIETEN. En dat is wat jij ook moet doen. 3 maanden vakantie of niet, zomerweer of niet, we kunnen er het beste van maken met de (schaarse) middelen die we hebben! Wat zijn jouw plannen?

Sincerely yours, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin ◊ facebook

10 gedachtes over “Summer 2016, please be good to me

  1. Klinkt allemaal erg leuk! Ik heb ook mega veel zin om dingen te gaan doen deze zomer. Ik ben van plan allerlei dingen te gaan maken en ik hoop, net als jij ook al zei, een heleboel spontane dingen te gaan doen 🙂 Xxx

    Like

  2. Oh, zo fijn al die dingen! Ik word er zelf heel blij van om te lezen wat je allemaal gaat doen, hihi! Zooooooooooo cool dat je naar Rihanna gaat (😍)! En al je tripjes zien er ook fantastisch leuk uit! En en en, ik ben ook heeeeel erg benieuwd naar die plannen op je blog! (Ik ben fan!!!). Geniet van je vakantie, en daarna kan je er weer helemaal invliegen! 🙂 Xxx

    Like

Geef een reactie

