June 2016 | Pictures & favourites 

De maand juni zit er zo goed als op en dat is wat mij betreft goed nieuws. Wat er veranderd is sinds het maandoverzicht van mei? De examens zitten er op (I’m free as a biiiird) en wanneer mensen nu vragen hoe oud ik ben moet ik “20” antwoorden. Wow wat, yours truely wordt oud. Normaal gezien maak ik fotodagboekjes per maand maar 1) juni was niet mega interessant (op de interessante leerstof hier en daar, na) en 2) sinds het einde van de examens doe ik fijne dingen en die bewaar ik voor een andere serie fotodagboekjes. Vandaar de mengeling van foto’s en favorietjes. Read on, summer lover.

Examens om 14u, niet mijn favorieten. Maar zo is het altijd iets he. De andere optie is 9u ’s ochtends, dat is ook niet altijd ideaal. Ik kan het niet laten in de voormiddag nog te herhalen, ondanks dat ik stiekem weet dat dat niet per se nog veel uitmaakt. Ik vind het slopende uren. Lunchtijd voelt dan als een enorme opluchting want dan is het echt bijna tijd om te vertrekken, alles te geven en er van af te zijn.

Mijn favoriete soort lunch in de examenperiode: een salade maken met de overschotjes van het avondeten. En misschieeeen at ik best veel wraps de voorbije maand. Gewoon zomaar, zin in. (Gelukkig koopt mama kleine, volkoren wraps en niet van die witte pannenkoeken…) Na het stukje over namiddag examens: eentje had ik ’s ochtends en die middag ging ik op date met mezelf, moet kunnen. Ik genoot van het zonnetje op het terras van VegaVerso in hartje Leuven -een veganistisch, verbazend goedkoop restaurantje. Dit is de Indische wrap. Ook liep ik al een tijdje te verlangen naar iced café latte en neen ik had geen tijd om dat even zelf te fixen, haha. Dit is de ‘vegaverso’: met vanille en amandelmelk (de plantaardige melk kies je zelf). Alleen jammer dat de meisjes naast mij uitgebreid hun examen(s) moesten bespreken… Doei ontspannen hoofd. Achja, ik kan het ze niet kwalijk nemen. Denk ik.

Mijn kleine Lola. Het meeste tijd verloor ik ongetwijfeld aan onze knuffelsessies. Ze vraagt er toch echt om hoor, kijk dat koppie en fluffy vachtje!
Je kunt er niet omheen: België doet mee aan het EK voetbal en dit is onze driekleur. Dat dacht mijn papa zeker ook toen hij mijn verjaardagstaart kocht. Mijn eerste gedachte was “whyyy, het is echt overal!” maar al bij al is dit ook gewoon grappig. Een fruittaart met gele pudding, meer heb ik niet nodig hihi. En een kaarsje en een wens natuurlijk. Aangezien ik nog met examens zat (en de helft van België naar mijn gevoel al niet meer), vierde ik mijn verjaardag alleen ’s avonds.

Weet je wat, zo erg vond ik dat niet. Niet zo erg als ik had verwacht tenminste. 😉 Ongelooflijk lieve en leuke berichtjes zorgden voor mini-pauzes en ik had dus het vooruitzicht van de avond. Abel kwam langs en ik had er voor gekozen om met ons vieren gewoon Thais eten af te halen en achteraf taart te smullen. Vermits seizoen 4 van Orange Is The New Black online kwam 17 juni en het de serie is die het vriendje en ik samen volgen, had ik nog 1 laatste wens voor deze dag: #oitnb kijken. Ik zeg het opnieuw en ik zeg het graag: meer moet dat niet zijn.

Favorieten

  • Beauty:  18 juni had Kruidvat een topactie: 1+1 gratis. A.k.a. grab all the stuff you need en betaal de helft van het totale bedrag. Ik kende mijn prioriteit na het examen die dag: hop hop naar de winkel. En dit is de buit. In plaats van 28 euries betaalde ik er slechts 14. Meer van dat, danku. Ik ben al mega tevreden van de Catrice Nude Ilusion foundation en de Essence Mosaïc blush. Het is mijn eerste foundation ooit en qua teint meteen de perfecte kleur voor mij, had ik zeker niet verwacht. De blush geeft een kissed by the sun gloed, dat is dan ook niet toevallig de naam van deze kleur…
  • Food: uhm ja, ik word saai vrees ik. Mijn favoriet of eigenlijk wat ik het meest at, was pindakaas. Surprise, surprise. Ik had niet al te veel zin om me bezig te houden met ‘interessantere’ tussendoortjes dus de appel-pindakaas & dadel-pindakaas combi’s kwamen heel vaak terug. En dan nog de klodder in de havermoutpap wanneer ik hiermee ontbeet. Jazeker, er is een pot (een halve kilo) pindakaas gesneuveld deze examenperiode. No regrets. 
  • Youtube: even een andere wending hier. Als ik erover nadenk, was mijn favoriet youtuber Arden Rose, op Snapchat (dat is de wending). Ze deinst er niet voor terug om duidelijk te maken dat ze anti-Trump denkt en ja wat moet ik nog zeggen, ze is een fijn mens. arose186. Volgen!
  • Blog: Ha. Ja, alsof ik nog niet genoeg praat over andere bloggers hé. Wat eten betreft, was ik blij om feelgoodbyfood.nl te ontdekken. Het haver-bessentaartje met amandel crumble, moet ik snel eens proberen. Daarnaast ontdekte ik joliennathalie.com. Allereerst komt zij heel eerlijk over. Ze is niet bang om producten te testen van Lidl, doet ze gewoon, ondanks mensen die meteen denken aan goedkope troep. Dat apprecieer ik enorm, die eerlijkheid. Bovendien schrijft ze vlot over haar therapieën en geeft ze geniale tips.
  • Nog: Amy, de aangrijpende documentaire over miss Winehouse. Wat een talent was ze toch. Ik heb er slechts 1 woord voor: tragisch. Het is tragisch hoe drank en drugs haar kapot maakte. Samen met de andere omgevingsfactoren die haar niet vooruit hielpen. What a shame dat zij tot de club van 27 behoort. Zeker kijken in het geval je dat nog niet deed.
Mijn artikels van juni

Ik breng de laatste dagen van deze maand door aan de kust. Niet omwille van het zomerweer, ho maar. Wel ben ik blij eindelijk tijd gevonden te hebben om mijn grootouders te vergezellen. Hou je niet in om jouw juni-verhalen te delen. Ik ben namelijk razend benieuwd, zoals gewoonlijk. 😉

Veel liefs, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin ◊ facebook

Een gedachte over “June 2016 | Pictures & favourites 

Geef een reactie

