Favourites from my Bloglovin collections #2 | Part 1

Ja hoor, het is weer zover. Zomervakantie en dus “tijd genoeg” om blogjes af te schuimen en op ontdekkingstocht te gaan. Maar, aangezien je toch hoopt op dutjes in de zon, blijft er van die tijd niet veel meer over als je daar al je plannen nog eens bijrekent. De oplossing volgens mij? Een kijkje nemen bij de bloggers van wie ik de afgelopen tijd artikels heb opgeslagen. In deel 1, lees je welke artikels ik apprecieer om de manier waarop ze geschreven zijn, van welke artikels ik reiskriebels kreeg, degene die nuttige tips bevatten en tot slot de artikels waarvan ik ging watertanden. De eerste 2 artikels uit deze serie lees je hier en hier.
Ohja, ik maakte eindelijk een facebook pagina aan voor It’s a knot! 
Nice writing
  • Laat ik maar snel met de deur in huis vallen. Merel van De Groene Meisjes blijft mij verbazen. Het ene na het andere goede stuk, rolt uit haar vingers. ‘Echt zijn’ was er ook zo eentje. Merel schrijft op zo’n manier dat ik het niet erg vind om een lange tekst te lezen over 1 onderwerp. Gewoon eens proberen. En het vervolg lezen. En het vervolg daarop.
  • Een aangrijpend verhaal en iets wat meerdere meisjes wel herkennen in deze social media tijden. Body image is niet iets wat alleen voor bloggers een drempel vormt. Foto’s worden gedeeld als gek, een confrontatie hier, een confrontatie daar en wij moeten ons lichaam aanvaarden. Slay, girls (and boys), slay. 
  • Dit lijstje zou niet af zijn wanneer ik Stella niet zou vermelden. Ik smul van haar schrijfstijl. Ik koos er dit artikel uit, over “in de schaduw lopen”. Ik noem het jezelf vergelijken met anderen. Dat is vreselijk, zeker de vergelijking met vriendinnen. Maar je hebt dat niet (altijd) in de hand. Wie weet helpen haar bevindingen en tips…
Wanderlust
  • New York hotspots van Lilia. Ik kon niet anders dan steeds uitkijken naar haar volgende artikel over haar reis naar New York. Uiteraard kon ik ook niet weerstaan aan het opslaan van dit lijstje. Je weet maar nooit…
  • ’10 places you must visit in New York’. Nogmaals, je weet maar nooit. Wanneer ik eindelijk eens naar New York reis, wil ik wel een beetje voorbereid zijn 😉
  • Origineler dan de hotspots tijdens een citytrip, is dit artikel over bloemenvelden around the globe. Keukenhof (Nederland) is het best bereikbaar maar in Azië kunnen ze er ook wat van, wauw!
Tips
  • Wat betekent ‘vintage’ precies en hoe scoor je de beste stukken? Fleur deelde haar kennis en raad. Als je dan ook nog eens ziet wat zij kon vinden, tja, je gelooft haar meteen.
  • “I just wanna drink coffee, be creative and sleep”. Deze quote kwam ik onlangs tegen op een sweater. Wat kan ik zeggen? Dát is dus precies wat ik wil. Een artikel over hoe je iedere dag (meer) creatief kunt zijn, vind ik dan ook zeker de moeite om te vermelden!
  • Podcasts. Daar wil ik tijd voor gaan maken (naast het lezen, video’s kijken, muziek luisteren,…). Laura (Lauresque) koos haar favorieten uit en maakte er een gezellige blogpost over.
Food
  • Getest en goedgekeurd: de groenteballetjes/falafel van De Groene Meisjes (ja, daar zijn ze weer). Makkelijk + lekker = aanrader!
  • Als er iets is waar ze bij Ensemble goed in zijn, is het wel opsommingen maken van een bepaalde soort recepten. Als er iets is waar ik fan van ben, zijn het de lijstjes die de bloggers bij Ensemble samenstellen. Deze was echter het toppunt: 15x vegetarische taco’s en tortilla’s. Zeker iets om mee aan de slag te gaan deze zomer!
  • Vorige zondag stond ik op met een doel: pannenkoeken bakken. Chocolate banana pancakes for lunch it was! Het recept kwam op het perfecte moment online en aangezien de pannenkoekjes ook overheerlijk waren, kon ik niet anders dan jullie hier naar doorverwijzen.

Ten slotte die facebook pagina dus. Toch wel even een drempel hoor. Mijn blog, mijn persoonlijke plek, staat nu te kijk op hét sociale medium waar de mensen die in mijn real life een rol spelen, verzameld zijn. Tja, dit is ook het echte leven. En bij die mensen horen ook mijn vrienden, die mogen toch wel weten en volgen waar ik mee bezig ben? 😉 Bovendien vindt jij (een persoon die geen deel uitmaakte van mijn leven vóór het bloggen) het misschien ook leuk, om mijn berichtjes te zien verschijnen op je tijdlijn. Geef het dan zeker een duimpje, dat doet mij namelijk heel veel plezier!

Op het moment dat dit verschijnt, draai ik een proefdag bij mijn hopelijk toekomstige bazen. In een bloemenwinkel! Als dat geen fijne studentenjob is, daar kom ik toch sowieso gelukkig van thuis? Dat is dus alvast 1 van de plannen deze zomer: werken en sparen. Bloggen en blogs lezen. Over de rest vertel ik later meer 😉

Naar welke blog blijf jij terugkeren?

Liefs, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin

3 gedachtes over “Favourites from my Bloglovin collections #2 | Part 1

Geef een reactie

