Study break talk + Spinach Pancakes Recipe 

Als er iets is wat je jezelf moet gunnen tijdens de examenperiode, is het wel pauze nemen. En als er nog iets is dat je jezelf (nu) moet gunnen, is het lekker en gezond eten! -Als ik nog ff mag- als er iets is wat ik mezelf graag gun, is het een blogje schrijven waarin ik die 2 combineer. Voila, samenvatten, je wordt daar goed in na 3 weken studeren. Al zeg ik het zelf. Inderdaad 2 soortgelijke artikels na elkaar maar ik vind het fijn zo 🙂 

Rond 10u is het koffiepauze. Ik merk dat koffie meer effect heeft als je het niet meteen drinkt na het opstaan. Ik geniet er ook liever van dan dat mijn koffie voelt als iets wat nódig is. Tussendoor breek ik de tijd ook eens door me op te frissen, uit mijn pyama te komen, mijn tanden te poetsen,… ’s Ochtends heb ik de meeste concentratie. Ik begin dus rond 8u te studeren omdat ik dan het productiefst werk, maar vroege uurtjes blijven vroege uurtjes 😉 Vandaar het ‘de tijd breken’…

Middagpauze is gevaarlijk. Enerzijds heb ik honger en ben ik er dus echt aan toe. Anderzijds moet ik na de middag vechten tegen de slaap… Hoe dan ook, middagpauze duurt bij mij een uurtje tot 1,5 uur. Ik maak en eet mijn lunch, lees de krant, scroll eens door instagram, bekijk snapchat verhalen -reken maar van yes dat ik mijn gsm uit de buurt laat tijdens het leren, anders zou ik wel heel errug traag werken, ik kijk eens op Bloglovin of er misschien artikels zijn die ik graag (meteen) wil lezen. En het allergrootst is de kans dat ik een video/video’s op YouTube kijk. Tja, van zo zitten en lezen en schermpje staren, krijg ik nu wel niet bepaald een energieboost. Wat ik daar voor aanraad: 

  • Ga wandelen, dat moet niet per se lang duren. Een paar straten verder wandelen en terugkeren kan al voldoende frisse lucht en beweging zijn. Een kwartiertje is iets en iets is meer dan niets!
  • Voor sporten geldt hetzelfde. Wat ik nu doe is een kwartiertje wandelen (naar het park), een grote ronde lopen (in het park) (dat duurt ongeveer een kwartier) en nog eens 15 minuten naar huis wandelen. In totaal zal ik nog geen uur weg zijn van mijn bureau maar ik ben wel opgeladen en ik voel me weer wat beter in mijn vel…
  • En als het rotweer is: een throwback playlist opzoeken en shake that booty! Ik word echt heel blij van liedjes à la Milkshake van Kelis of No Scrubs van TLC.
  • Je zou ook een work-out kunnen opzoeken die je binnenshuis kunt doen!
  • Eens bellen met een vriend(in) of op een andere manier een goed gesprek voeren, kan mij doen stuiteren als een botsbal. Don’t ask me why, maar dat maakt gelukshormoontjes aan. Energie is altijd welkom.
  • Heb jij nog tips hieromtrent?

Mijn pauze van 16u is eentje waar ik altijd enorm naar uitkijk . Omdat de uren na de middag bij mij dus meer staren naar de klok en knikkebollen inhouden, dan studeren. Hier neem ik dan een (half) uurtje me time, afhankelijk van mijn middagpauze en of ik wil sporten of niet. Wat ik sowieso doe in deze tijd is een tussendoortje eten. Me, myself en mijn tussendoortjes ❤ haha

Tot het avondeten gaat het studeren dan weer beter en nadat ik mijn buikje rondgegeten heb, begin ik meestal uit te bollen. Als ik klaar geraak voor de dag natuurlijk. Maar echt laat zal ik niet studeren, dat is niet aan mij besteed. Slapen moet ik toch ook doen. En blogjes lezen, YouTube kijken, blogjes schrijven, een boek lezen,… 😉

Maaaarrr waar jij stiekem écht voor kwam  is het receptje voor de pannenkoeken. Spinaziepannenkoeken die heus niet naar spinazie smaken maar je wel al het goede van de spinazie geven. Deze at ik als lunch en ik kon er toch even mee door. Tot 16u dan -mijn metabolisme is een beetje gek en tijdens de blok nog 10 keer gekker maar dat is wat mij betreft positief, hihi.   

Spinaziepannenkoekjes

Wat je nodig hebt
  • 1 cup havermout
  • 1 cup (plantaardige) melk
  • 1 rijpe banaan
  • 1 à 2 handjes spinazie
  • kaneel
  • kokosolie of een andere vetstof naar keuze om te bakken
  • Chocoladesaus: Kleine eetlepel pure cacaopoeder, water om aan te lengen, een drupje kokosbloesemsiroep/agavesiroop/…
Zo maak je ze
  1. Doe de eerste 5 ingrediënten samen in een blender tot je een semi dikke massa bekomt. (Een pannenkoekjesdeeg dus.)
  2. Verwarm een pan -zet het vuur niet té hoog- en laat hierin kokosolie smelten.
  3. Neem nu telkens een deel van het deeg met bvb een ijsschepper.
  4. Je kunt een pannenkoek omdraaien wanneer er bovenaan veel bubbeltjes te zien zijn. Om het iets sneller te laten gaan, vormde ik een nieuwe pannenkoek telkens ik de vorige had omgedraaid.
  5. Weten of de andere kant ook klaar is, verloopt een beetje op gevoel. Je ziet het normaal wel aan de randjes! Dit maakt 8 à 10 pannenkoekjes.
  6. Voor het sausje mix je de cacaopoeder met water en de zoetstof (dat laatste moet niet per se), beiden op gevoel voor de textuur die jij wilt.

Als dat geen ontbijt of lunch is om te knallen achter je boeken… 

Aan de manier waarop hoe ik dit artikel schreef, merk ik dat ik best goedgezind en vrolijk ben. But bare in mind dat ik absoluut geen modelstudent ben. Ik heb al heel wat gepanikeerd de voorbije weken en ga dat de komende 11 dagen zeker nog doen. Op sommige momenten lijkt de wereld te vergaan en dan moet ik ff ademen -misschien een bad nemen- en relativeren. En dan gaat het weer beter. Zo, dat is weer een tip extra 😉 GO GO GO Nog 11 dagen, the countdown has begun!

Hoe breng jij je pauzes het liefst door?

Sincerely yours, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin

8 gedachtes over “Study break talk + Spinach Pancakes Recipe 

  1. Nog veel succes met je examens de aankomende tijd! Ik heb binnenkort weer tentamenperiode, dus je tips komen heel goed van pas. Lief trouwens dat je het recept van de spinazie pannenkoeken erbij hebt gezet. Als we spinazie in huis hadden gehad, had ik ze vanavond nog gemaakt 😉 Xxx

    Like

Geef een reactie

