Summer vibes inspiration + Nacho Casserole recipe

Mijn laatste monthly recap bestond voor meer dan de helft uit foto’s van eten. Mei was nu eenmaal een maand van experimenteren in de keuken. Van een lieve lezeres kreeg ik de vraag om het recept voor de nacho ovenschotel te delen. Goh, met heel veel plezier hoor. Het is een heel gemakkelijk recept, een simpele guacamole incluis! Ik had zin om dit in te kleden met mijn cravings naar zomer. Ten eerste de zomervakantie natuurlijk maar ook gewoon het zomerweer. Tijdens mijn studiepauzes wil ik naar buiten kunnen en mijn neusje onder de zon stoppen. Aan de tuintafel lunchen. Lezen in het gras. In afwachting daarvan verzamelde ik inspirerende foto’s die mij (en jullie hopelijk) summer vibes brengen. 
1,2,3 1,2,3
1,2
1,2,3

Deze foto’s tonen absoluut veel sfeertjes en dingen (ik wou zeggen alles maar dat is zoveel) die ik associeer met en zoek in de zomer! Ten eerste wil ik echt zo’n haarband proberen. Mooi en helpt tegen een zonneslag. Of ik het kan verdragen op mijn hoofd is een andere vraag. Toch het proberen waard lijkt mij. Met zo’n ingerichte camper door Franse/Spaanse/West side surfsteden trekken, staat trouwens echt heel hoog op mijn wanderlist. Of gewoon een ingerichte camper en érgens reizen, Australië ofzo. IK ZEG JA JA JAAA Zomer betekent ook veel kleurrijk en fris eten natuurlijk 😀

Het recept voor de NACHO OVENSCHOTEL

Dit heb je nodig voor 2 à 3 personen

  • Nachochips
  • 2 paprika’s, bv. een puntpaprika en een gele paprika
  • 2 tomaten
  • blikje maïs
  • blikje rode kidneybonen
  • geraspte kaas, naar keuze, als het maar smelt 😉
  • een avocado
  • halve rode ui of een kleine rode ui
  • peper en zout

Zo maak je het

  1. Oven voorverwarmen op 190°c (hetelucht- en grillfunctie indien mogelijk, als de schotel maar warmer wordt en de kaas smelt)
  2. Paprika’s en tomaten in blokjes snijden. De maïs en kidneybonen laten uitlekken.
  3. Deze 4 ingrediënten (1,5 tomaat, niet allebei volledig) mengen in een kom en kruiden naar smaak.
  4. In een ovenschotel leg je een laagje nacho’s. Daarbovenop een laag van het mengsel en een laagje kaas. Dit herhaal je nog een keer. Een kwartiertje in de oven moet volstaan. De kaas moet gesmolten zijn en de nacho’s bovenaan lichtjes bruin.
  5. Ondertussen maak je de guacamole door een halve (grote) avocado in een kommetje te pletten met een vork. Snipper een halve rode ui fijn. Dit meng je, samen met de halve tomaat, door de avocado. Kruiden naar smaak.
  6. That’s it really. Enjoy your Mexican style and easy meal! 😉

Verlang jij ook zo naar de zomer? Waar moet jij meteen aan denken? Zon zee strand of iets totaal anders?

Liefs, Stefanie

Alle foto’s vond ik op Pinterest en staan gelinkt naar de originele vindplaats. Tenzij de link kapot is! De laatste 2 foto’s zijn van mezelf natuurlijk.

instagramtwitter ◊ bloglovin

17 gedachtes over “Summer vibes inspiration + Nacho Casserole recipe

  1. Oooh, zo fijn om te zien wat jou zomerinspiratie is! Als ik denk aan de zomer wil ik meteen op reis, en nieuwe dingen verkennen! En natuurlijk ook veel zwemmen en een kleurtje opdoen! 😉 Die nachos zien er heel erg lekker uit! Nog veel succes met de blok! Xxx

    Like

Geef een reactie

