Monthly recap May 2016 | Food, studying and more food 

Het was meer een maand van experimenteren in de keuken dan van leuke dingen doen, oeps(?)…  Hopelijk vind je zo’n variantie op het maandelijkse fotodagboekje leuk want ik heb echt niet veel anders dan eetfoto’s deze maand. Begin mei was het bikkelen om mijn paper met een tevreden gevoel op tijd in te leveren. Eens dat in orde was, was het tijd om statistiek uit te pluizen en verder te bikkelen richting de examens. Ook mijn eerste samenwerking werd een feit deze maand. En ik genoot nog van het gezelschap en het buitenshuis zijn alvorens ik ging bivakkeren achter mijn bureau. Eten dus, en babyeendjes. Let’s go!

Kenmerkend voor de voorbije 2 maanden waren de vroege vrijdagochtenden. Ik heb de gewoonte om echt mijn tijd te nemen voor het ontbijt. Als ik dat zou willen combineren met vroeg en op tijd in de les staan, komt dat neer op heel vroeg opstaan. Dé oplossing: breaky on the go! #healthy natuurlijk (nee, eerlijk, ik verlang naar een meergranen croissant van Panos, of die per se gezonder zijn zal ik niet beoordelen, maar lekkerder vind ik ze wel). Bla bla bla, dit meeneemontbijtje is een havermoutpapje dat ik ’s avonds in de koelkast zette, inclusief kaneel en nootjes. ’s Ochtends fruitjes erbij (ook nog een portie in een ander bakje want ik ontbijt groot), koffie zetten en ik ben klaar om te gaan.  Abel en ik maakten nog een weekendje vrij om samen tijd door te brengen, ook samen te studeren, een film te kijken, inkopen te doen en eindelijk nog eens een nacho ovenschotel klaar te maken. De laatste keer maakte ik ‘m nog met gehakt en aangezien ik sinds oktober geen vlees meer uit, was het dus lang geleden. Rode kidneybonen konden het vlees perfect vervangen.  De maandag na dat weekend had ik de deadline van mijn paper. En die zondag was het moederdag. Resultaat: het koken voor moederdag uitstellen naar dinsdag. Ik experimenteerde met zelfgemaakte falafel (aan de vorm valt te werken haha) (ik gebruikte een recept van De Groene Meisjes) en toverde een gezonde bowl met quinoa en veel groentjes op tafel. Mama blij, Steffie blij!De dag van de deadline legde ik vast op camera om dit fotodagboekje samen te stellen. Een artikel dat heel goed ontvangen werd, ga ik zeker vaker doen dus! 🙂 2 dagen later kreeg ik een heel erg tof berichtje op facebook. Sarah van Content die me vroeg of ik geïnteresseerd was in de #zerowastechallenge om er vervolgens een artikel over te schrijven waarna ik ook een cadeaubon mocht weggeven. NOU EN OF! Hier zie je het resultaat: een cheesecake met rode bietjes. Kleine ontdekking van de maand: de choker trend! Luvvvv it Deze is van Pull & Bear en komt met verschillende hangertjes en nog 2 andere kettinkjes. (en ja, het hangertje hangt hier niet goed, detail)

Oké oké, we maakten nóg een weekendje tijd voor elkaar. Ik ben niet zo’n fan van alleen thuis zijn maar mijn ouders gaan wel eens graag weg, tja 😀 Dit is het ontbijt dat ik met veel liefde ’s avonds voorbereidde, waarvoor ik met veel liefde een half uur vroeger het bed uitrolde om het in de oven te stoppen. Een appel crumble met havermout, aardbeien erlangs en french press koffie. Maandagochtend op z’n best (verlengd weekend, weet je wel).
Die week had ik niet veel les en zat ik dus thuis werk in te halen. Al dat binnen- en stilzitten begon al snel te vervelen. Ik had al helemaal geen spijt van mijn wandeling maar na het spotten van deze eendjes zéker niet. Kijk ze zo lief dicht bij elkaar zitten om het warm te hebben! De ouders zaten er gewoon naast trouwens. Tenzij de vrouwtjes- en mannetjeseend toevallige passanten waren. I think not. 
Dit kwam ik tegen op mijn campus. Zomaar, posters van Lemonade. Ik fietste, zag dit, stopte, nam mijn gsm, nam een foto (had geluk dat er niemand in de buurt was) en fietste verder. Sorry, maar dit doet de ‘cool-factor’ van mijn campus nog meer stijgen. (Haha cool is een verschrikkelijk woord)

De eerste dag van de blok deed ik het nog rustig aan. Deze keer was ik wel een nacht alleen thuis maar ik maakte er dan ook een avondje totale me-time van. De avond ervoor hadden we Thais eten gehaald en ik had nog behoorlijk wat noedels over. Omdat ik weer niet normaal kon doen, weekte ik een paar rijstvellen, vulde ik ze met de noedels en verzon ik een dipsausje van sweet chilli saus en een tikje pindakaas. Geen slecht idee, al zeg ik het zelf.  En het kriebelde alweer: ik had al snel genoeg van de salades met overschotjes en de crackers met hummus en avocado (blijven toch allebei essentieel). Ooit zag ik een recept voor pannenkoekjes met spinazie, die wou ik al heel lang proberen. Alles (niet veel, allemaal gezond) was in huis en nu ik nog wat tijd had ’s middags om tijd te stoppen in mijn lunch… De beslissing was snel gemaakt. De keuken rook naar ‘echte’ pannenkoeken en nee, van die spinazie proef je niets! 😉

Heb je een gerecht gezien waarvan je graag het recept zou zien op mijn blog? Ik hoor het graag!

Hoe was jouw maand? Klaargestoomd voor juni? Examens, mijn 20e verjaardag en de eerste week vakantie, dat wordt mijn komende maand. Gemengde gevoelens dus haha 🙂

Sincerely yours, Stefanie

instagram ◊ twitter ◊ bloglovin

8 gedachtes over “Monthly recap May 2016 | Food, studying and more food 

  1. Heel leuk artikel! En staat het recept van de nacho schotel al ergens online? Ik maak zelf graag taco’s, ook met kidneybonen en guacamole, maar ik ben benieuwd naar jouw recept 🙂

    Like

Geef een reactie

