A random day in my life 

Ik werd opnieuw veel te vroeg wakker, na opnieuw ongeveer 7 uur slapen. Terwijl ik eigenlijk minstens 8 uur nodig heb om goed te functioneren. Ik probeer er maar niet te veel mee in te zitten, gewoon hopen dat ik snel weer kan doorslapen. Plus er het beste proberen van te maken. Zo ook maandag 9 mei. Vroeg wakker zijn (en voor alle duidelijkheid: ik kan dus niet meer in slaap geraken eens ik wakker ben) verlengt je dag en met de examens die eraan komen is dat geen overbodige luxe. Maandag was zo’n dag waarop drie vierde niet verliep zoals ik verwachtte, zonder teleurstelling that is 😉 Ik kwam al snel op het idee deze dag een fotodagboek bij te houden om jullie eens mee te nemen tijdens een gewone dag uit mijn leven!

Wakker worden, blijven liggen en ronddraaien, uiteindelijk toch bezwijken en mijn gsm erbij nemen. Een half uur scrollen en een knuffelsessie met mijn kat later, toch maar eens uit bed strompelen, snel douchen, make-up erop en mijn ontbijtje in elkaar flansen. 2 bevroren bananen in de keukenmachine, kaneel en lepeltje pindakaas erbij, die banana ice cream in de kom en verse fruitjes erop. Aardbeien, blokjes mango, framboosjes en passievrucht (<3). Muesli en chiazaadjes erbij en ontbijtje klaar. Bovendien drink ik tijdens het ontbijt een groot glas water met vers citroensap en gember 🙂 Zoals je ziet besloot ik buiten te zitten. Het eerste tuin-ontbijtje van het jaar! (Ik deelde hiervan ook een foto op instagram) 

Ook niet onaangenaam: de tijd hebben en dus nemen om zelf koffiebonen te malen en mijn french press te gebruiken. Zooo veel beter dan filterkoffie. Die geur, dat aroma, I’m in luv. Deze koffie is van Dille & Kamille trouwens.
Uiteindelijk kon ik mezelf er toch toe aanzetten om aan mijn bureau te gaan zitten en wat te werken. Ik maakte af wat ik eerder niet afkreeg maar had er daarna wel genoeg van. Maandag was namelijk ook de deadline van mijn paper (die ik gehaald heb) en ik had wel nood aan een soort van beloning. Het weerbericht maakte me wijs dat de namiddag bewolkt ging zijn en het wel eens zou kunnen regenen. Ik was overtuigd: ik moest vanmiddag nog genieten van het mooie weer.

Ik maakte nog snel deze cashew candy op basis van dadels en cashewnoten (recept van Rens Kroes) en zette ze in de koelkast als verrassing voor mama (want moederdag moet niet maar 1x per jaar plaatsvinden hihi). Vervolgens lunch in de tas en mijn fiets op richting Leuven.
Eens in de stad aangekomen ging ik eerst langs Kruidvat omdat mijn wenkbrauwpotlood bijna op is en dat kan niet zijn hoor 😉 Ik ben heel tevreden van mijn Maybelline Brow Define+Fill Duo maar ik wou toch eens kijken of ik hetzelfde niet kan bereiken voor minder geld. Het is Catrice geworden en ik ben benieuwd! Ook ging ik langs Pull&Bear omdat ik in Glamour een mooie set kettingen had gezien en ik wou een cadeautje voor mezelf kopen. Ik ging uiteindelijk naar huis met een ander setje dat toch beter bij mij past. Eindelijk een simpele choker, yes, toptrend dit! De juwelencollectie bij Pull&Bear is trouwens geweldig nu. Minimalistisch of net heel etnisch, het is er!

Eigenlijk veel belangrijker: ik leverde mijn paper in! Eindelijk de dag van de deadline. Niet als in ‘het lag toch al weken klaar’ maar als in ‘fjoew, ik ben er van af’. Nu kan ik eindelijk gaan werken richting de examens ipv steeds te denken  “ohnee, ik moet nog dit en dit en dit doen voor mijn paper”… Na het inleveren at ik mijn lunch op op de campus (einzelganger life <3). Mijn buddy kwam naar me toe en toen hadden we nog 2 uurtjes les.   Tegen het einde van die les kreeg ik een sms’je van Abel om te vragen waar ergens ik les had. A.k.a. we gingen samen nog iets doen. Zoiets is altijd een leuke verrasing toch? (’t zit ‘m weer in de kleine dingen…) Ik liep al de hele middag te sleuren aan mijn Content-zak en lege potten dus moest hij wel even mee om dat plan uit te voeren. Vond hij niet erg hoor, integendeel… (kijk naar de foto and you’ll get it)

Achteraf gingen we nog naar de muziekwinkel en naast de muziekwinkel zit een ijskraam. Met zo’n warm weer konden we dat niet negeren. Ik ging voor yoghurt passievrucht, pot vol koffie, nog zo eentje graag!!
Opnieuw thuis leerde ik nog een uurtje en at ik mijn avondeten dat keukenkoningin mama klaarmaakte. Het laatste wat me nog te doen stond vandaag was naar de dansles (jazz) gaan. Ik dans meestal in dit topje van H&M want Florence Welch is mijn godin, hihi 😀 (Sorry not sorry voor de vlekken op mijn spiegel…)
Na de dansles en een opfrissing, plofte ik in de zetel met een kopje kamillethee en begon ik aan deze blogpost. It’s a wrap. 😉

Hoe ga jij om met zo’n dagen die drukker en anders zijn dan je verwachtte? Krijg jij ook een energieboost of voel je eerder paniek? En wat denk je van fotodagboekjes?

Sincerely yours, Stefanie

bloglovin ◊ instagram ◊ twitter

8 gedachtes over “A random day in my life 

Geef een reactie

