Food | Tips from a peanut butter lover

Het nummer 1-weetje over yours sincerely: Stefanie houdt van pindakaas. Geef Stefanie pindakaas en ze is je eeuwig dankbaar. Dan weet je dat ook weer. Ook vrij belangrijk om te weten wat me beweegt om dit artikel te delen. Een heel artikel toewijden aan 1 enkel voedingsmiddel, geef toe, daar moet iets achter schuilgaan. Een dikke vette liefde dus, of verslaving zo je wil. Ik heb mijn favoriete merk en eet het zowel bij het ontbijt als in verschillende snackjes. Dit alles deel ik in dit artikel. Draag zorg voor wat je nu gaat zien en lezen, het is me dierbaar.
EN: I love peanut butter. Days without my pb are very very rare! I eat it with my breakfast (I’m willing to say everyday) and I have my ways to eat it as part of my snacks too. This blogpost shows my favourite brand, snacks and breakfasts w(hich include peanut butter.
Body & fit

Doe jezelf een plezier en eet natuurlijke pindakaas. Dat betekent dus geen Calvé of Skippy maar bijvoorbeeld deze van bodyenfitshop.nl. Zo bespaar je je lichaam van palmolie en andere onnodige toevoegingen. 100% pinda’s, meer moet dat niet zijn, al kan een snuf zout eventueel niet enorm veel kwaad. Ik neem me trouwens al lang voor om het zelf eens te maken. Gewoon pindanootjes in de keukenmachine schijnt goed te werken.

Tussendoortjes
  • Recent ontdekt: pindakaas als topping op een bananen-mug cake. Dat pindakaas hier lekker mee ging combineren, had ik je op voorhand al op een papiertje kunnen geven. Het is de mug cake die ik recent ontdekte, wil je graag dat ik het receptje deel? Voel je niet verlegen en laat het me zeker weten 🙂 
  • Sowieso zijn pindakaas en banaan een match made in heaven, daarom is een stukje banaan met pindakaas ook heel goed om een mini-hongertje te stillen.
  • Ook goed voor een mini-hongertje of kleine energieboost: dadels een pindavulling geven. Dat plakkerige zoete past heel goed samen met de pindasmaak en textuur van de pindakaas. Ik neem er meestal 3 en dan kan ik weer even verder.
  • Een grotere honger beantwoord ik maar al te graag met appel en *tromgeroffel* pindakaas! En ja, ik besefte pas na de -bijna- helft van de appel dat ik eigenlijk een foto wou nemen. De appel in kwartjes en die snijd ik dan weer door 3, een eetlepel pindakaas op een bordje en de pot uit het zicht… Dit is mijn ideale vieruurtje!
  • Dit recept voor pindakaaskoekjes is makkelijk en vooral lekker. Niet per se een knapperig koekje maar heerlijk chewy. 
Waar ik naartoe wou met die 2 bovenste foto’s: wat een nieuwe pot choco voor kinderen (en ook volwassenen) betekent (die eerste mespunt aaa), betekent een nieuw geopende pot pindakaas voor mij.Haha!
Ontbijt
  • Een kleine eetlepel/grote koffielepel door het bananenijs wanneer je bananen nog in de keukenmachine aan het transformeren zijn tot ijs! Want je weet: match made in heaven. 
  • Bij havermoutpap, vooral de combinatie frambozen-mango-banaan-pindakaas doet mij watertanden.
  • Op bananenwafels/-pannenkoekjes. Want je weet:… Hihi 🙂
  • De klassieker pindakaas (en banaan) op toast is ook aan te raden. En als je van rijstwafels houdt, probeer het zo dan ook een keertje.

Ben jij ook zo’n peanut butter lover? Of heb ik je net kunnen overtuigen om het eens een kans te geven?

Veel liefs, Stefanie

Psstt… op Instagram probeer ik regelmatig dit soort lekkernijen te delen. Hier vind je me op Twitter en ook op Bloglovin kun je It’s a knot volgen!

6 gedachtes over “Food | Tips from a peanut butter lover

Geef een reactie

