My life instasized | April ’16 

It’s the little things, guys! Een citytrip naar Amsterdam zou ik niet snel een ‘klein pleziertje’ noemen, de eerste aardbeien zeker wel. April stond in het teken van “ik heb veel werk maar als ik nu niet geniet, komt het er niet meer van tot eind juni”. Dus ging ik naar de zee, maakte ik met mijn vriendje een mini-citytrip naar Amsterdam, nam ik een dagje vrijaf om 1 van mijn beste vriendinnen op te zoeken in Gent,… April was gewoon weer een hele toffe maand. Komma. Ik verzamelde weer een aantal foto’s bij elkaar om mijn april 2016 met jullie te delen. Plus: dit is mijn 100e artikel, woop woop! 
EN: An other month, an other retrospect. April was such an amazing month! A lot of spring weather which made me happy again. I went to the seaside, to Amsterdam and to Ghent. I ate a lot: the first fresh strawberries, the first ice cream of the year and also eating out a lot. Mainly I really enjoyed the past month and tried to take a step back while still meeting deadlines. Last but not least, I met someone I’ve been admiring for a few years already.

Ja, dat voornemen van mij om een gewoonte te maken van mijn grootouders dikwijls te bezoeken gaat goed hoor! April begon met zonnige lentedagen aan de zee. Mijn oma “snoept nooit” (zegt zij dus) behalve als wij er zijn, dan wilt ze altijd een dessertje. We liepen een nieuw eethuisje binnen waar die dag een millefeuille met mascarpone en rood fruit op het menu stond. Hoe aantrekkelijk een moelleux ook klinkt, moést ik dit bijzonder klinkende dessertje proeven. Ik had er gerust nog een tweede gewild, zo lekker! Ik ga overigens niet zo enorm graag naar de Belgische kust, misschien heb ik het er gewoon mee gehad nu mijn grootouders er al 17 jaar wonen? Behalve dat de Zara van Oostende een mooiere collectie heeft dan die in Leuven en ik in de H&M daar wél een mom jeans vond, ga ik er niet snel heen gaan om een andere reden dan die 2 lieverds (mijn grootouders dus). Zij wonen echter in een kleinere badstad. Ligt het dan aan het feit dat ik een stadsmeisje ben? Hmm.  Het begin van deze maand viel middenin de paasvakantie. Ik studeerde zoveel mogelijk (en kon mijn to do list biiiijna afwerken). Op een middag riep mama mij om te zeggen dat ze aardbeien had gekocht van de boer. “De eerste aardbeien die hij dit jaar had geplukt.” Zo zoet en sappig. Als jij net als ik een plaatselijke boer kent die aan de deur komt, weet je hoe fijn het is als hij je lievelings meeheeft. Zo niet, neem het dan maar gewoon van me aan. 😉
8 april waren Abel en ik 1,5 jaar samen. Of dat speciaal is,  mag je voor jezelf beslissen… In ieder geval hadden we die dag hele leuke plannen: vroeg de trein op richting Amsterdam en ’s avond naar het concert van Weezer. 2 dagen in Amsterdam waren voldoende om weer helemaal verliefd te worden op deze stad! Eerlijk: 2 seconden volstonden al. I’m in love with a city…  Een paar dagen later ontdekte ik een stad in eigen land. Als kind heb ik Gent nooit bezocht. De eerste keer dat ik er was, was vorige zomervakantie. Het weer viel toen tegen én het waren Gentse feesten, op die manier kreeg ik geen representatief beeld van de stad. Dat werd die dag bij Leonie wel duidelijk! Je kunt hier lezen waar we aten en shopten/rondsnuisterden. Het eerste ijsje van het jaar!! Of toch het eerste ijsje dat ik bij een kraam kocht hihi. Mango sorbet en Ferrero rocher-ijs is een combi waar ik meestal naar teruggrijp. Zo goed, zeker bij ’t Galetje (zeer bekend en geliefd bij Leuvenaars en studenten) 😉
Op de website van Social Deal zag ik een aanbod om bij New Sushi Palace  een driegangenmenu te eten voor €14,95 ipv het dubbele… Klik en koop. x2 want Abel ging mee (sushidates zijn onze favoriet!).  Een noedelsoepje vooraf, vervolgens deze mooie collectie van 19 stuks en om af te sluiten een dame blanche. Meer moet dat niet zijn! Ik ging best vaak op restaurant in april. Meer dan anders in ieder geval. De dag na de sushi aten we Nepalees. Een keuken naar mijn hart, zo ontdekte ik! Vorige week planden we het etentje voor mama’s verjaardag en op de laatste avond van de maand at ik heerlijke cannelloni bij de Italiaan. Smullen & voor de rest gezond eten zodat ik kan genieten van de ijsjes en restaurantbezoekjes.

Even tussendoor: deze snapchat-filter moet voor altijd blijven.
Abels mama is ambassadeur van een goed doel en we gingen mee op de avond waarop de schenkers werden uitgenodigd voor een panelgesprek en receptie. Niet alleen praatte het panel over onderwerpen die me na aan het hart liggen (vrouwen en meisjes in het onderwijs en vrouwenrechten in het algemeen), 1 van de sprekers was Ish Ait Hamou. Ik vond hem al geweldig als jurylid van So you think you can dance maar nadien leerde ik hem pas ‘kennen’. Hij stelt interessante vragen op zijn facebook-pagina waardoor mensen in de comments een conversatie gaan voeren waar ze dan uit bijleren…Ish schreef ook 3 boeken: Hard hart, Cécile en Als je iemand verliest die je niet kan verliezen. Stuk voor stuk boeken die ik 100% aanraad! Nu vind ik het wel jammer dat ik niet meer met hem gepraat heb na het op de foto gaan en stuntelig om een handtekening vragen.  Ik heb zoveel respect voor hem en ik luister graag naar wat hij te vertellen heeft. Maar fangirls will be fangirls… #starstruck I guessJulie schreef toevallig net nog een artikel over een programma waaraan hij deelnam.

Nu april voorbij is, hoop ik ook dat de aprilse grillen ons verlaten en de fluitende vogeltjes niet meer bang moeten zijn van hagel op hun koppies. De eerste 3 weken van mei zullen een kwestie zijn van het zo productief mogelijk zijn op studievlak te combineren met genieten van de vrijheid nu het nog kan. Hoe ik bloggen zal combineren met de examenperiode, zal ik nog laten weten. Om met een positieve noot te eindigen: DE ZOMER, DE ZOMER KOMT ERAAN.

Kleine disclaimer: het concept van de instasized foto’s ging een beetje verloren door de opgeslagen snaps… Tja, ook geen ramp.

Sincerely yours, Stefanie

8 gedachtes over “My life instasized | April ’16 

  1. Wat een leuke maand! Haha ik vind de meeste steden in Nederland die ik bezoek al zo klein aanvoelen, omdat ik in Amsterdam ben geboren en er ook nog steeds woon. Maar waar je opa en oma wonen klinkt wel heel fijn!

    Like

    1. Het is best fijn maar je hebt er snel alles gezien 🙂 Voor jou zou het nóg anders aanvoelen, Leuven (waar ik woon) is laaang niet zo groot als Amsterdam namelijk. Prijs jezelf maar gelukkig als echte Amsterdamse, ik ben jaloers hihi 😉

      Like

  2. Hoe leuk, dat dit al je 100ste artikeltje is seg😉!!! Je maand zag er echt erg leuk uit, en ik ben het volledig eens met jouw menig over die snapchatfilter, hihi! En oh god, Ish!!! Hij is zo’n grote held, wat fijn dat je hem hebt kunnen ontmoeten, ik ben ook al heel erg lang fan van hem! Hij is zo geweldig! Xxx

    Like

Geef een reactie

