I do have the books but I don’t have the time

Als er iets is waar ik mijn dag graag mee eindig (en eigenlijk ook begin), is het lezen. En dan bedoel ik niet alleen blogjes lezen, wat wel heel fijn is natuurlijk, maar vooral boeken lezen. Is er nog iemand die zich slimmer voelt na het lezen van een ‘klassieker’ of een meer onderwijzend boek? Na het lezen van een ‘gewoon’ boek, heb ik eveneens het gevoel dat mijn leven rijker is. De laatste tijd heb ik weer een paar nieuwe boeken aangekocht die nu liggen te wachten om gelezen te worden. Ook viste ik nog 2 boeken uit mijn kast die nu al bizar lang gelezen willen worden… Leesinspiratie nodig of gewoon benieuwd? Dan weet je wat je moet doen. 😉
EN: The title says it all: there are so many books I want to read but there is so little time to do so. I really enjoy reading books, especially right before I go to sleep, but I’m not one of those people who can read a whole book in 1 week or even only a few days. These are the books that I’m planning to read in the next months. 
Feminisme

Veel te lang stelde ik dit uit en vorige week keek ik dan eindelijk de TEDx Talk van Chimamanda Ngozi Adichie over feminisme. Je kunt haar of haar standpunten kennen van Flawless van Beyoncé. Het luisteren en lezen van dit soort teksten, herinnert mij aan waarom ik zo graag politieke wetenschappen wou studeren. Het boekje dat bij de speech hoort, vond ik op bol.com voor slechts €8!

Daarnaast vond ik onlangs een boekje (voor anderhalve euro haha) over het ontstaan van de suffragettes. Strijden voor vrouwenrechten en zeker het vrouwenkiesrecht kwam namelijk al op eind 19e-begin 20e eeuw. Voor dat prijsje wou ik zoiets (potentieel) boeiend niet missen!

Ik zet het maar onder deze ondertitel maar zou geen label willen plakken op iets wat ik nog niet gelezen heb. Misschien ken je Malala wel van haar strijd voor onderwijs voor meisjes en vrouwen in Pakistan. In 2012 werd ze het slachtoffer van een aanslag die op haar gericht was. Ondertussen werd ze de jongste Nobelprijswinnaar ooit, ze ontving de Nobelprijs voor de Vrede. Deze jonge vrouw verdient alle respect. Ook de strijd voor gelijkheid in onderwijs en respect voor mensenrechten, liggen mij na aan het hart. 

Andere boeken

In het recentste favorietenartikel van Laura beschreef ze The Alchemist van Paulo Coelho opa zo’n manker dat ik het eigenlijk meteen wou beginnen lezen. Toen ik mijn bestelling bij Bol wou plaatsen, zocht ik dit boek dan ook maar ff en het toeval (of niet) wou dat ik met dat boek erbij gratis verzending zou krijgen. Ja joh, dat was een snelle beslissing hoor 🙂

The Great Gatsby (hallo klassieker) en het boek van Les Intouchables zijn de boeken die al lang liggen te wachten om gelezen te worden. Liefde voor die laatstgenoemde film -echt heul veul liefde- maar ik haalde het in mijn hoofd het boek in de oorspronkelijke taal te lezen. En al zou ik oh zo graag willen zeggen dat ik perfect tweetalig ben, dat ben ik niet. Le second souffle lezen vraagt dus moed en tijd. Ooit heb ik die moed en wil ik er die tijd in steken, liefst zo snel mogelijk.

Het boek dat ik uiteindelijk koos om nu te gaan lezen is het boek dat ik kocht in Amsterdam: How to tell your story so the world listens. Een boek waarvan ik normaal gezien zal bijleren. Hopelijk werpt het zijn vruchten af en zal dat ook hier te zien zijn 😉

Nog op mijn ‘to read’-lijstje
  • The Miniaturist
  • Het smelt
  • All the light we cannot see
  • How to be both
  • Pride and prejudice
Moraal van het verhaal

Ik wil veel lezen maar maak daar niet genoeg tijd voor of heb er gewoon geen tijd voor. Over een kleine 4 weken begint de blokperiode met aansluitend de examenperiode… Tot 23 juni zal ik dus al veel andere dingen lezen. Achja, uiteindelijk zal ik al deze boeken gelezen hebben. I can and I will. Want lezen is fijn. 

Tijdens de ‘boekenfotoshoot’ dacht Lola duidelijk “hmm ik ben toch veel mooier dan dit, zet mij maar op de foto”. Ik kon niet anders dan deze foto’s ook echt gebruiken. Welke boeken wil jij binnenkort lezen?

Sincerely yours, Stefanie

5 gedachtes over “I do have the books but I don’t have the time

  1. Dat boek van The Alchemist ziet er alleen al zo mooi uit! Ben benieuwd wat je ervan vindt. The Great Gatsby was ik ooit begonnen lezen maar nooit gefinished 🙂 Mijn favoriete book is ‘Room’, waar er nu een film van is gemaakt, echt een aanrader !

    Like

    1. Ik heb me voorgenomen eerst het boek te lezen (dus het uitlezen als ik het goed vind) en dan de film te kijken 🙂 Zolang wacht ik dus al om de film te kijken ondanks dat iedereen zegt hoe goed hij is haha! Als het er eens van komt, hoop ik voor je dat je het een goed boek vindt X

      Like

Geef een reactie

