1 day in Ghent 

Mijn vorige artikel begon met de trein naar Gent en dat is voor deze net zo! Al veel te lang beloofde ik aan 1 van mijn beste vriendinnen om bij haar langs te gaan. Studenten die hun planning kunnen combineren zijn nogal zeldzaam… Toch kregen we het voor elkaar. Ik besloot mijn bureau op mijn vrije woensdag eens in te ruilen voor een dagje Gent. TOPbeslissing! Het bevalt me goed, foto’s trekken op plekken die ik ontdek en er vervolgens een hotspot blogpost over schrijven… Deze is iets algemener maar bevat in ieder geval weer een aantal tips! Enjoy x
EN: It’s kind of really difficult to match my schedule with my friends’ schedules. But this time Leonie and I made it work! Besties since 2009! Unfortunately we don’t study at the same university so we don’t get too see each other as much as we used to in high school. I said goodbye to my uni books for one day and went to visit her in Ghent. A mini citytrip with lots of great laughs, chatting and yummy food. This is a recap of that day. Psst, I wouldn’t be Stefanie if there weren’t a couple of hotspots in this blogpost…

Ik ben een noob wat de stad Gent betreft. Gelukkig gaf mijn liefste Leonie perfecte instructies, stapte ik op de juiste tram en belandden we samen aan de Albert Heijn! We deden boodschap voor ons avondeten en ontbijt. Bij mijn vriendinnen sta ik (blijkbaar/denk ik/zo lijk het) bekend als degene die goed kan koken. Ik word wel eens gevraagd om gezond te koken bij hen op kot. Zo ook deze keer.
Met veel plezier zocht ik een makkelijk receptje uit, liet ik het keuren en zo geschiedde: Mexicaanse groentewraps. Samen koken, samen afwassen, duizenden verhaaltjes en een poging tot netflix (maar eerlijk: we zijn allebei van die schepsels die liever slapen hehe).

We besloten om ook gewoon ‘thuis’ te ontbijten (ondanks de ongetwijfeld fantastische ontbijtplekjes die Gent rijk is). Een goestingske tijdens het winkelen zorgde voor een lekker chocoladebroodje die ochtend 😉 En Alpro Mild & creamy met limoen-citroensmaak, granola, banaan en aardbeien. Yummm!  De foto stráált gezelligheid uit, al zeg ik het zelf. Toch ruilden we deze gezelligheid in voor een andere: gezellig samen shoppen. Ik verbaasde me over hoeveel leuke winkels de Gentse winkelstraten tellen! Ik had er geen idee van dat er een &other stories zat. Ook een COS, Lush (wist ik wel) en andere winkels die we in Leuven missen, zijn hier aanwezig. Het zijn dan ook nog eens mooie winkels. De foto hieronder is er eentje uit &other stories. Ik sloeg mijn slag bij H&M. Hier schreef ik over een zwarte broek met brede pijpen. Jaja, ik heb ‘m hoor. “Mijn droombroek” zoals ik ‘m bij het thuiskomen enthousiast voorstelde aan mama…
Lunch bij Emmy’s! Veggie flaguette en huisgemaakte limonade (gember en citroen <3). Die flaguette was me helemaal onbekend tot Leonie er op wees. Hoe lekker zeg! Een gegrild broodje maar anders dan een panini, alleen het broodje is namelijk gegrild… Voor de 2e keer: yummmm
 Mijn hart ging hevig tekeer bij Piet moodshop! Een winkel vol betaalbaar design, leuke schriften en boeken, interieurspulletjes… Love it! Ik kocht er niets (want ik ging dus al iets te los met kleren kopen, oepsie) maar de bovenste 2 foto’s en de foto linksonder geven wel een idee toch? Dat er ook een online winkel is had ik dus niet moeten ontdekken… *legt portefeuille heel ver weg*

Bij Lush kocht ik de blauwe bubble bar (Blue Sky?) die ik toevallig net gebruikte in bad. Da’s genieten. Wat een gezellig plekje is dit! Bij Peaberry dronk ik een soja cappuccino, dronk Leonie een chai latte en deelden we een stuk cheesecake. Damn, deze cheesecake was goeeed. Heel veel koekkruiden en dat kan alleen voor extra smullen zorgen… Vriendelijke mensen ook! Jup, hotspot en voor de derde keer: yummmm 😉

Nu wil je graag naar Gent, toch? Ik wil in ieder geval heel graag terug 🙂 Hou jij ook zo van winkels als Piet Moodshop?

Sincerely yours, Stefanie

28 gedachtes over “1 day in Ghent 

  1. Wat een leuk artikel! Ik ben nog nooit in Gent geweest, maar nu wil ik inderdaad heel graag gaan! Wat een prachtige foto’s heb je gemaakt. Ik krijg nu ook heel veel zin in cheesecake!

    Like

  2. Ik ga toevallig volgende week voor de eerste keer naar Gent, dus dit artikel komt precies op het goede moment 🙂 Leuke hotspots heb je gedeeld. Ik moet ook echt even langs de Lush, want dat vind ik zo’n fijne winkel! Waarom heeft Leuven geen Lush? 😦

    Like

    1. Oh yes, goede timing, hopelijk heb je er dan ook iets aan 😀 Goeie vraag, vind ik ook heel jammer. Langs de andere kant is het misschien beter zo want ik zou er te veel langsgaan, met alle gevolgen van dien… Haha 🙂

      Like

  3. Ik wil echt al mega lang eens een keertje naar Gent gaan, maar ik ben er nog nooit echt naartoe geweest. Nu ik jouw foto’s zie (die echt heeeel mooi zijn!!), wil ik echt weer meteen vertrekken! Leuk artikeltje, dat ik zeker ga bijhouden voor moest ik dan toch eens gaan! 🙂 X

    Like

    1. Eerlijk gezegd ben ik blij zo te weten te komen dat ik niet de enige Belg ben die de stad niet kent/kende 🙂 Dankjewel voor de alweer lieve complimentjes! Hopelijk heb je er dan iets aan als je er eindelijk eens naartoe gaat (in de zomervakantie vind je vast wel een gaatje!) xx

      Liked by 1 persoon

  4. Gent is onwijs leuk en dat is dan ook dé reden waarom ik na mijn studies besloot om er te blijven wonen. Elke paar maand een nieuwe hotspot, een pop-up hier en daar en op elke straathoek een leuke plaats om koffie te slurpen. Mij krijg je er niet snel meer weg. Daarnaast werk ik bij COS = heaven on earth om in mijn favoriete kledingwinkel te werken. Hopelijk kom je nog terug! En dan geef ik met plezier wel wat verdoken pareltjes prijs.

    Like

  5. Leuk om te lezen aangezien ik woon in Gent en het zelf ook een fantastische stad vind. Piet Moodshop is echt heaven inderdaad! Leuven lijkt me ook wel leuk om eens te ontdekken, ben er nog maar één keer geweest maar vond ik toen wel heeel gezellig 🙂

    Like

  6. Ik ben een rasechte Gentenaar en ook dolverliefd op de stad! Kan me niet voorstellen dat ik er ooit weg zou gaan 🙂 Leuven lijkt me echter ook een enorm gezellige stad! Ben er ook al een paar keer geweest en ik kan er geen slecht woord over zeggen!

    Like

    1. Ik, als rasechte Leuvense, vind dit zoooo fijn om te lezen!! 😄 ’t is hier ontzettend gezellig inderdaad, maar zo’n grotere stad als Gent zorgt voor perfecte afwisseling! Meer winkels, meer straatjes om te ontdekken enzo 🙂

      Like

      1. Ja, dat is wel waar, maar zooo groot is Gent ook niet he en dat vind ik net zo fijn. Grote steden zoals Brussel verliezen net die gezelligheid die bij kleinere steden zoals Gent en Leuven net zo leuk is 🙂

        Like

Geef een reactie

