32 hours in Amsterdam: hotspots & haul 

Sinds ik het bloggerwereldje ben ingestapt, is er geen reisje meer geweest dat ik niet overmatig vastleg op foto. Geen reisje meer dat ik niet in een artikel (of 2) wil gieten. Het vorige artikel was alvast een klein overzichtje om vooral de sfeer te tonen. Mijn tips voor plekken om je buikje rond te eten, lees je in dit artikel. Ook heb ik misschien te veel geld uitgegeven in leuke winkels. Ook off the beaten track. Ik kan het blijven herhalen: ik hoú van deze stad. Je kunt er ook op zoveel plaatsen gezond eten zonder dat je je blauw betaalt, er zijn voldoende winkels met toffe concepten en uiteindelijk kun je gewoon de hele dag rondwandelen zonder je te vervelen.
EN: No citytrip without a blogpost hehe. This one is a ‘where to eat’ (breakfast, lunch, snack) and ‘where to go for fun shops’. Amsterdam is full of hotspots with great concepts. A great city to stroll around and never get bored. Oh and maybe, just maybe, I spent a little too much money. So a haul is also included. Have fun reading and dreaming about your (next) time in this beautiful Dutch city!

Als je zoveel Nederlandse blogs en YouTube-kanalen volgt als ik, heb je waarschijnlijk ook al vaak gedacht “ooooh damn, daar wil ik heen!”. Dit was helemaal het geval voor mij met Coffee & Coconuts. Eerlijk is eerlijk, deze plek is niét overrated. Heerlijke koffie (cappuccino XL, de dubbele shot cafeïne was welkom) en wat een originele ontbijtopties. Mijn kommetje was een overnight buckweat porridge met mango, thaise basilicum etc etc. Helemaal mijn dada. Aan de andere kant van de tafel ontdekte Abel de lekkere combinatie van croissant met kaas en spek. Voor het pand alleen al zou je langsgaan -dus extra blij omdat het eten er ook geweldig is. Een heel hoog plafond, 3 verdiepingen, tof interieur en chille sfeer. Na Praag wist ik het al maar nu weet ik het zeker: als Abel naar een winkel wilt waar ze vulpennen en papierwaren verkopen, ga ik ook heel blij worden van deze winkel. We stapten Misc. store binnen en mijn mond viel open. 1) De inrichting! 2) De ‘collectie’. Mijn bankrekening zette zich al schrap. Je vindt hier schriftjes, kaartjes, inspirerende boeken en andere toffe bureauaccessoires.  Dit boek over je verhaal leren vertellen aan de wereld, kon ik niet laten liggen. Het gaat niet alleen over schrijven op zich maar ook hoe je tot een goed verhaal komt, hoe je anderen kunt inspireren. Zowel nuttig voor mijn opleiding als voor mijn blog. En gewoon aansluitend bij mijn interesses 😉 Daarnaast kocht ik 5 onbedrukte gouden kaartjes. Ik kijk er al naar uit om ze zelf te versieren en iemand ermee te plezieren! Aangetrokken door de etalage en de uitstraling van deze winkel, wou ik hier toch graag een kijkje nemen. We are labels bleek toch een niveau boven mijn budget maar dat neemt niet weg dat de winkel de moeite was. Mooie inrichting, toffe producten. Concept on point dus weer. Hier laat je je inspireren door mooie verzorgingsproducten, vrouwen- en mannenkleding en lifestyle-/interieurspullen. Wel, dit was al helemaal my cup of tea. Op zoek naar een gezonde lunch voor een redelijke prijs? Ga dan zeker langs bij SLA. Al helemaal omdat je een reeds samengestelde salade kunt kiezen (vegan rainbow bowl = aanrader) maar evengoed zelf kunt gaan samenstellen en dus kiest wat er in je kom verschijnt.   Op toevallige wijze ontdekten we De Vlieger, dé winkel voor creatievelingen die graag met papier, verf,… bezig zijn. De muur vol prints op papier van verschillende texturen trok meteen mijn aandacht. Denk wereldkaarten en papier van bananenbladeren… Jup.  Zo rond 16u was het/is het altijd tijd om even te rusten, iets te drinken en eventueel iets te snoepen. We waren toevallig vlakbij Urban Outfitters, waarin een mini-Lot Sixty One zit. We namen allebei een zwarte koffie (die overheerlijk was, wat een smaakbom) en omdat ik altijd honger heb, at ik een homemade Oreo. Ik was heel blij, dat kan ik je wel beloven. Een winkel die ik moest en zou binnengaan is Sostrene Grene. Dit is een Deense keten die buiten Scandinavië een heel beperkt aantal winkels heeft. Als je gek bent op simpele interieuraccessoires, diy en hebbedingetjes, is dit een hele fijne winkel. Ze denken ook aan onze smaakpapillen trouwens, hier vind je ook thee, kruiden(mengelingen),… Niet onbelangrijk: alles is hier betaalbaar, om niet te zeggen goedkoop! Wat ik niet kon laten liggen: een keramieke koffie-/theemok,frietkruiden (om op zelfgemaakte zoete aardappelfrietjes te strooien alvorens ze in de oven gaan, yummmm), cadeauverpakkingen en een pastelkleurig memoblokje!  De Oreo was lekker maar mijn metabolisme was weer behoorlijk op dreef en ik wou voor we de trein opstapten niet zomaar iets drinken en toen kwamen we in het station toevallig een Yoghurt Barn tegen. Hier had ik ook al zoveel over gehoord, tijd om te proeven! Ik ging voor mango op de bodem, frozen yoghurt en brownie. Yummy in my tummy!     Het vervolg van de haul… Haha… I Am Malala voor €1,80 bij Waterstones (een ‘quick read’), STACH chocolade (puur-pecan-sinaasappel), wat ik kocht bij De Vlieger en ten slotte een witte T-shirt met deze megaleuke print van Stradivarius. Altijd leuk om deze winkel tegen te komen in het buitenland! 

Fjoew, hiermee hebben we al mijn tips voor Amsterdam gehad. Heb je al zin om op de trein te springen? Hihi! In mijn vorige blogpost had ik het al over het Stedelijk Museum, ook zeker een tip als je van moderne kunst houdt 🙂 

Veel liefs, Stefanie 

10 gedachtes over “32 hours in Amsterdam: hotspots & haul 

  1. Ahh ik heb zeker zin om op de trein te springen! Amsterdam is zo leuk! Wat heb je veel toffe hotspots bezocht! Lot Sixty One en Misc. store lijken me zo gaaf! Hihi, dat shirtje met die cactus is trouwens zo leuk!

    Like

  2. Als ik dat zo zie dan word ik zo blij! Dan denk ik, daar woon ik gewoon, daar kan ik gewoon (relatief makkelijk) naartoe! Dat is echt wel heel leuk van in Amsterdam wonen. Nu nog wat extra tijd 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

