32 hours in Amsterdam

Momenteel zit ik na te genieten van 2 drukke, volle dagen in Amsterdam. Abel zag een paar maanden geleden dat Weezer slechts enkele concerten in Europa zou spelen. Het dichtstbijzijnde concert stond gepland in Amsterdam. Weet je, als je liefje naar 1 van zijn lievelingsbands wilt en dat concert plaatsvindt in 1 van jouw favoriete steden, ga je mee als hij het vraagt. Zonder te twijfelen. Lucky for me, vind ik de muziek van Weezer ook heel leuk! Dus daar stonden we dan op het station om 7u42 voor de trein richting Amsterdam… Ik werd fan van Weezer en hou nog meer van Amsterdam dan voorheen.
EN: My boyfriend always wanted to see Weezer -a great American rock band- live. They recently released a new album. New album means new tour. But Belgium wasn’t a stop on this tour. So we decided to go to Amsterdam. Because the boyfriend loves Weezer, I love concerts and I loooove Amsterdam. We spent 2 days in the city, we strolled around (a lot!), visited Stedelijke Museum (modern art), enjoyed the nice weather and the good company 😉

We wouden het zo veel mogelijk budget houden, dit reisje. Daarom kochten we de goedkoopste treintickets. Geen Thalys dus maar een keertje overstappen en een dikke 3 uur reizen. Gelukkig vinden we het allebei best leuk om met de trein te reizen. Rond 11u kwamen we aan vrijdag. Instant reuzeglimlach op mijn gezicht. Wat ben ik gelukkig in deze stad. En zo liep ik dan ook 2 dagen rond, gelukkig en met een reuzeglimlach. Op mijn verzoek, besloten we maar meteen langs de grachten te wandelen richting het museumkwartier.  1 van de vele musea bezoeken hoort er ook bij, vonden we. Abel bezocht het Van Gogh museum al een aantal jaren geleden en ik zag het Anne Frank huis en Rijksmuseum nog geen 2 jaar geleden. We kozen daarom voor het Stedelijk Museum. En omdat we moderne kunst zeker weten te appreciëren. Op de foto zie je een werk van Andy Warhol. Ik ben oprecht fan van zijn werk, niet alleen omdat het ‘populair’ is ofzo. Ook werk van Van Gogh, Cézanne en Mondriaan kun je hier bewonderen. Onder andere, want er valt zoveel te zien! Ondanks dat we ons niet haastten naar de Heineken Music Hall, hadden we hele goede plekken voor het concert. Vrij dicht bij het podium zodat we de sfeer tussen de bandleden goed konden voelen. Dat vind ik heerlijk tijdens een concert. Imagine, je maakt muziek met vrienden terwijl er een massa staat te luisteren die jullie op handen draagt. Deze band is enorm goed live! En denk je nu “who the fuck”, ga dan even dit lied luisteren 😉 (deze is een klassieker)Ik ben verliefd op dit beeld. Als je me vraagt hoe graag ik in zo’n pand zou wonen, heb ik geen woorden genoeg om die wens uit te leggen.

P.S. Ik zou zweren dat ik Rens Kroes zag fietsen!? Zou het kunnen? Volgens mij wel!! In het andere geval was de vrouw een lucky bastard die heel veel lijkt op mijn favoriete health food guru...

De volgende keer deel ik hotspots & waaraan ik mijn geld (goed) spendeerde 😀 Echt gek hoeveel je kunt doen op 2 dagen tijd. Vroeg opstaan doet soms wonderen!

Sincerely yours, Stefanie

10 gedachtes over “32 hours in Amsterdam

Geef een reactie

