My life instasized | March ’16

 Het is een e-norm cliché en toch ga ik het zeggen: hoezo is de maand maart al om en is het weer tijd voor een monthly recap!? Het lijkt wel gisteren dat ik nog schreef hoe leuk februari was en nu ga ik hetzelfde vertellen over maart -tot hier het cliché. Ook over maart kan ik dus lovend zijn. De regen minderde, de zon kwam er meer aan te pas en kon best al veel warmte geven, ik bakte en at veel lekkere dingen, deed leuke dingen,… Zoals gewoonlijk kan ik weer niet klagen -hout vasthouden. Kijk je mee naar mijn maart 2016?
EN: I just can’t believe the month march is over already! This is an other recap of an other great month. My first walk this spring, Rens Kroes replying on an Instagram picture of mine, my boyfriends 20th birthday,… I hope you enjoyed this past month as much as I did!

De eerste ‘boeiende’ foto nam ik pas op 9 maart. Abels 20e verjaardag. Hijzelf voelt niet zoveel voor verjaren maar ik vind het speciaal dus het zomaar laten gebeuren was geen optie. Dit kaartje kocht ik al ergens in de herfst en bewaarde ik tot nu. Gewoon omdat het zo perfect was voor deze gelegenheid. Als cadeau gaf ik een doos met 9 bieren van over de hele wereld. Van Peru tot India!   De eerste lentewandeling & een zwart pastelkrijtje waarmee ik beschrijf wat ik het allermeest nodig heb: slaap. Veel slaap liefst. Achja, die slaapproblemen zullen ook wel weer beteren zeker? Fooood! 2 zondagen na elkaar bakte ik een wortelcake bananenbrood! Een gezonde, smeuïge snack met de crunch van de noten… Op de foto hieronder zie je mijn lunch na het lenteshoppen met mama. Bij Bar Nine in Leuven is er niet heel veel keuze voor vegetariërs maar wát er is, is wel de moeite. 😉 Dit is een ‘burger’ met gegrilde groenten, mozzarella en een pesto-achtig iets. Kijk die groentjes erbij, goeie portie! En die paar keer dat ik toch eens frietjes eet op restaurant (en dus geen ovenfrietjes zoals thuis) geniet ik daar heel erg van!

Zie je dat? Rens Kroes die superlief reageert op mijn instagram! Yaaaay! Met mijn boodschap doelde ik op de aanslagen in Brussel. Ik wéiger namelijk toe te geven aan angst. Ook ben ik een heuse fan van haar recepten. Ik probeer regelmatig dingen uit haar kookboeken (die ik beiden bezit) en dat stelt nooit teleur. Deze “kickstart” (een papje van cashews en havermout) dus ook niet. Ennnn vakantie! 26 maart gingen we naar het concert van James Bay in Antwerpen. We zagen hem voorbije zomer ook op Rock Werchter maar we hebben wel iets met zijn muziek (oké, vooral ik heb dat hihi) dus gingen we nog een keer. Op een bepaald moment zei hij “let’s sing it loud for Brussels”, dat zorgde voor een kippenvelmoment inclusief brok in de keel. En die lichtjes, dat zijn lichtjes van hoop.

Het ideale vrijdagavond-moment: lezen in bad+ genieten van thee en een klein snackje van banaan en pindakaas.  Iets wat altijd fijn is: we gingen nog eens naar Ikea. Slim als mijn ouders zijn, gingen we rond de middag zodat we er konden eten. Ik kon eindelijk de vegetarische balletje proeven en ze zijn zeker goedgekeurd! Goedgekeurd als in: er ging een zak balletjes uit de diepvries mee naar huis… Net zoals een zak kaneelbollen! Ze zijn dan wel niet zo verschrikkelijk lekker als die in Stockholm zelf, ze zijn wel gewoon lékker.

 Ik merk nu wel dat ik weinig foto’s trok de voorbije maand. Ik ging cocktails drinken met vriendinnen, ging een avondje moderne jazz luisteren met Abel, at à volonté wok met een grote groep vriendinnen,… Ohja, ik keek het eerste seizoen van Fuller House op Netflix en ben begonnen met het herbekijken van Full House. Deze serie keek ik namelijk als kind ook maar veel meer dan “Michelle wordt gespeeld door de Olsen twins” herinner ik me niet echt. Hoe was jouw begin van de lente?

Sincerely yours, Stefanie

6 gedachtes over “My life instasized | March ’16

Geef een reactie

