Dagen Zonder Vlees in Leuven | Verpakkingsvrije winkel + lunchtips 

 Het einde van Dagen Zonder Vlees is alweer in zicht. 1 van mijn voornemens was de extra uitdagingen aangaan. Eentje daarvan was minder verpakkingen gebruiken. Wat vershoudfolie betreft, faal ik nog vrij hard jammer genoeg. Maar ik bracht wel een bezoekje aan de verpakkingvrije winkel Content in Leuven. Ik ontdekte er o.a. mijn nieuwe favoriete muesli! Naast een haul, vertel ik ook over een paar lunchplekjes met heerlijke vegetarische opties op de menukaart.
EN: A new blogpost in a series I’ve dedicated to a Belgian project called ‘Days without meat’. It challenges you to eat as less meat and fish as possible for 46 days. One of the extra challenges is to use less packaging. Since I never eat meat, I wanted to participate in this challenge too. I went to a package-free shop in my hometown. This blogpost consists of a haul and a few tips for where to eat a vegetarian lunch in Leuven. 
Content

Met mijn glazen potten en plastic bakjes die normaal gezien de vuilbak in zouden verdwijnen, trok ik naar de verpakkingvrije winkel. Wat een leuk concept is het toch! Dit is de Facebook-pagina en verder kan ik je nog vertellen dat de mensen die er werken enorm vriendelijk zijn! En het assortiment is eentje om over naar huis te schrijven…

  

Ik kocht er:
  • Mijn nieuwe favoriete muesli: speltflakes, gedroogde appelstukjes, kaneel, haver, rozijntjes,…
  • Pecannoten (ongezouten en in de supermarkt onbetaalbaar…)
  • Ongezouten notenmengeling (met gigantische walnoten, love it)
  • Volkoren macaroni
  • Belgische quinoa… Inderdaad, Belgische. Toen ik dit zag, moést ik het meenemen.
  • Amandelmeel
  • Een glazen flesje Bionina
Ik wil nog terug voor:
  • Walnoten
  • Cashewnoten
  • Gedroogd fruit: abrikozen, dadels,…

Lunch in Leuven

Je kunt hier niet alleen vegetarisch eten, alles wat je bij Vega Verso eet en drinkt, is veganistisch. En porties dat je hier krijgt! Tsjongejonge, je komt hier niet buiten met honger. Ook niet met een lege portefeuille trouwens. 😉 Op de foto’s zie je een broodje met kerrie-seitan en een ‘Indiase wrap’. Naast lunch, kun je er ook terecht voor lekkere vegan (en homemade) dessertjes en lattés in vele varianten!
 
 Zin in een haute dog maar eet je geen vlees? Niet getreurd, Jeroen Meus heeft ook een vegetarische optie voorzien voor zijn creaties! De seitan worst (hier in een Mexico ’86) is verrukkelijk! En dat maakt ook van Würst een aanrader voor vegetarisch eten in Leuven.

Een lekkere take-away haal je bij Mangetout! Ik moet er nog veel proeven maar ik kan alvast de Mango Cashew salade en het Hemels boke aanraden.

Niet te missen in dit lijstje is Loving Hut. Dit vind je op 2 plekken in de stad, in 2 verschillende concepten. In het restaurant at ik al eens een heerlijke curry, in de veganerie kocht ik ooit vegan ferrero rocher-ijs. Ik moet er niet aan toevoegen dat dit allemaal heul errug lekkerrr was, zeker? 🙂

Leuven en vegetarisch eten zijn dus zeer goed te harmoniseren, hihi! Ik hoop dan ook dat dit artikel jou kon inspireren. Waar ga jij naartoe wanneer je lekker vegetarisch wilt eten?

Liefs, Stefanie

12 gedachtes over “Dagen Zonder Vlees in Leuven | Verpakkingsvrije winkel + lunchtips 

  1. Leuk! Over Content en VegaVerso heb ik ook iets geschreven. Bij Würst ben ik nog niet geweest. Weet je toevallig of de vegetarische worst ook vegan is?

    Like

Geef een reactie

