Dear spring, I’m craving you

Nog een maand en de winter is voorbij, officieel, in theorie. En het einde van de winter brengt ons ieder jaar weer lente. Laat dat laatste nu net mijn favoriete seizoen zijn. Ja, ieder seizoen heeft zijn charmes. En in de zomer schijnt de zon misschien dan wel meer maar de lente, dat vind ik het mooiste seizoen. En dat ligt niet alleen aan het feit dat er lammetjes en veulentjes verschijnen op de wei of de geur van gemaaid gras. Er is nog zoveel meer waardoor ik wens dat het alvast lente was. (ook het feit dat het dagenlang regent, werkt mee aan dat verlangen, ik ben het behoorlijk beu hihi)
EN: I’m really craving spring right now. Like really really. The lack of vitamine D (a.k.a. sun) and the short days haven’t really been supporting my mood lately. I’m looking forward to sunny long days on which I can eat my lunch while sitting outside, wear whatever I want without freezing my butt off etc. Without a doubt my brain would be much more productive too… Conclusion: dear spring, I’m ready for ya!

  • Ik word er veel productiever door! Als er iets is wat ik over mezelf weet, is dat ik helemaal opfleur wanneer de dagen langer worden en de zon meer komt piepen. Zodra de vogeltjes gaan fluiten, wordt Stefanie een blije meid. En dan lukt het allemaal een beetje beter. Ik vind het dan plots veel minder erg om ’s avonds nog te werken, gewoon omdat ik me minder suf voel.
  • De lentemode is ook helemaal mijn ding. Ik kan niet wachten om met een lichter jasje de deur uit te kunnen. Natuurlijk ben ik mijn winterjassen eeuwig dankbaar om mij warm te houden (en ik vind ze ook prachtig, anders had ik ze niet uitgekozen) maar in mijn jeansjasje of dit ‘lederen’ jasje (wishlist!!) rondlopen, daar kijk ik om 1 of andere reden ook naar uit 🙂 Ook draag ik nu eigenlijk iedere dag (op geluksdag na) een jeansbroek. Want ja, die houden mijn benen het warmst. Toch saai vind ik…
  • Dit hangt een beetje samen met het eerste punt maar langere dagen zijn ook heel welkom. Toen ik overlaatst merkte dat ik na de les kon fietsen zonder mijn lichten aan, was ik daar zowaar blij om. Dat is een goed teken jongens. Dat betekent dat de terrasjesavonden eraan komen. Jaja, ze komen hoor, ooit!
  • Een warm zonnetje dat mijn snoet verwarmt, een zonnetje dat ‘brandt’ op een zwart kledingstuk (klinkt vreemd, maar dat vind ik een geweldig gevoel). Het idee alleen al maakt me blij!
  • Mijn lunch kunnen opeten buiten op een bankje. Als ik de zon zie, wil ik naar buiten. Zeker op dagen waarop ik de hele dag les zit te volgen, vind ik buiten lunchen echt ideaal om op te laden. Zo deden we dat ook al in de middelbare school. Vanaf dat we de zon zagen, hadden we het wel gehad met de refter en gingen we naar buiten. Met onze kont op de grond. Want who cares about zijn/haar kont als het lente is? 😉
In de tussentijd eet ik maar banana ice cream, daar word ik ook al heel blij van!

Na alle gezelligheid van de feestdagen in december, had ik het wel gehad met de winter. Wie weet moeten we nog door de zwaarste winterdagen heen of duurt het nog langer dan een maand tot de lente echt begint. In de tussentijd kleed ik me nog lekker warm aan (liefhebber van laagjes hierzo!) en droom ik nog wat verder over fietsen met een zonnebril op mijn neus. 😉 Kijk jij ook al uit naar de lente- of zomerdagen?

Liefs, Stefanie

4 gedachtes over “Dear spring, I’m craving you

  1. Oh zo’n fijn artikeltje! Alhoewel ik erg veel van de winterdagen (die ik nu wel een beeetje beu begin te worden…) houd, kijk ik ook al ontzettend uit naar de lente- en zomerdagen! De zon die schijnt hihi, daar word ik ook altijd ontzettend blij van! Ik heb er zin iiiinnn! 🙂 X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

