Monthly recap | January ’16 

2016 begon droevig. Ik zag de maan naast een ontploffende vuurpijl (a.k.a. vuurwerk) met daarboven 1 ster. De ster die van mijn kinderjaren een enorm leuke en speelse tijd maakte. De ster die zou willen dat ik me snel zou herpakken en zou doorbijten. De hele maand door, examens afleggen en zoveel mogelijk genieten. Dus dat deed ik. En ik legde het vast op foto, om vandaag te delen. Daarnaast bekijk ik eens wat februari in petto heeft. »

Slaapdronken (of eerder doodvermoeid) op de ochtend van 1 januari, was dit het beeld dat ik aantrof. Spontaan vertederd en jaloers. Wat volgde was wachten op de lekkere brunch, Lily nog wat plagen en na een avond en nacht bij Abel thuis toch weer de realiteit instappen. Die realiteit bestond uit heel veel praten met mijn ouders en veel tranen. Maar ook uit mijn mama die sushi meebrengt en mij daarmee toch wat gelukkiger kon maken. En het ‘met stokjes eten’ oefenen. Uiteraard. (Wanneer gaat die oefening eindelijk eens kunst baren?)

Meest ideale pauze van de maand: Door Elle bladeren (hallo daar, pakketje tijdschriften), nootjes eten en een mandarijn opsmikkelen. Nog zo’n hoogtepuntje: een kaartje ontvangen van je beste vriendin waarvan je denkt “that girl, she cray cray” en het alleen maar geweldig vinden!

Hoogtepunt nummer 3: opstaan met een wit uitzicht! Mijn vreugde was door heel het huis te horen. En de rest van de dag was ik enorm afgeleid. Staren naar de vallende sneeuwvlokken was boeiender dan mijn boeken. Duh.

Ik zoek nog naar een gelegenheid om eindelijk foto’s te maken voor een blogpost over de koffiegerelateerde kerstcadeaus maar dit is alvast een deeltje ervan. Sindsdien ben ik de trotse eigenaar van een melkopschuimer om zelf cappuccino’s te maken. JA JA JA, HEERLIJK. De sjablonen zijn van Flying Tiger en dit was alvast een mooie poging, haha 🙂 Het ontbijt van de maand moet toch deze kom havermout zijn. Er zit wel degelijk ergens havermoutpap verscholen onder al dat goeds. Je ziet een appeltje gebakken in kokosolie, een stuk banaan in plakjes gesneden, frambozen, allerlei noten, pompoenpitten, amandelpasta, chiazaad en de immer onmisbare kaneel. Nommmm, ideaal voor een hongerige student. 

Zoals je eerder al kon zien is Lola dol op 1 van mijn soldenaankoopjes bij H&M Home. Sinds dit dekentje op mijn bed ligt, krijg ik veel meer bezoek van mijn flufbol

Ten slotte zei ik in mijn artikel over voornemens die eigenlijk geen voornemens zijn, dat ik meer tijd wou maken om naar mijn grootouders te gaan. Goed begonnen is half gewonnen dus maakte ik er werk van zodra ik kon. Zoals je ziet was januari ook de maand waarin ik Elle ontdekte. (Hoe leuk is het dat je altijd -zo lijkt het- de Nederlandse versie gratis bij de Vlaamse krijgt?) Nu er voorlopig geen boeken meer zijn om uit te leren (heerlijk gevoel!!) moest ik andere entertainment vinden voor op de trein. O.a. dit deed the trick. (Wat een mooi gebruik van Engels en Nederlands door elkaar.) (Hoeveel haakjes zijn dit ondertussen al…) (hihihi)

Nog even over februari. Op het moment dat dit online komt, ben ik in Praag. Er even tussenuit met het vriendje, hopelijk hotspots verzamelend! 🙂 De dag dat we terug aankomen in België, krijg ik mijn examenresultaten (Donderdag, wees alsjeblieft lief voor me) en stiekem hoop ik op geslaagd zijn over de hele lijn. Tegelijk weet ik dat ik dat niet mag doen. Om teleurstellingen te vermijden… Hoe dan ook ga ik de dag erna alweer weg. Een escape met mijn vriendinnen in de bossen. En dan zal de vakantie er alweer op zitten. Verder ga ik mij zoveel mogelijk inzetten voor mijn deelname aan Dagen Zonder Vlees. Vlees eet ik niet meer, vis nog wel. Dat wil ik tijdens die 40 dagen dus zo min mogelijk doen en daarnaast nog meer stilstaan bij mijn ecologische voetafdruk, afval etc. Oh, voor ik het vergeet: aan ideeën voor blogposts geen gebrek.

In plaats van verder te bazelen over mezelf, zou ik wel eens willen horen wat jullie plannen voor februari zijn…

Sincerely yours, Stefanie

2 gedachtes over “Monthly recap | January ’16 

Geef een reactie

