There’s a time and place for everything

’s Avonds zo rond 20u heb ik nood aan een theetje. Dan ga ik voor een groene ‘slaap’- of een kamillethee. 2 weken geleden nam ik kamillebuiltjes mee uit de Albert Heijn en naast dat deze heel lekker is, werd ik blij verrast door het feit dat er boodschapjes bijzitten. De eerste die ik nam zei “Alles op z’n tijd”. Hoe toepasselijk. 

Allereerst -dat zal je niet verbazen- vraagt het veel tijd om te plaatsen dat mijn grootvader er niet meer is. Of toch niet fysiek. Het zal nog heel lang duren voordat we er aan gewend zijn dat we zijn mopjes niet meer horen, dat er iemand minder aan tafel zit, dat zijn zetel leeg is,… Ik moet er aan wennen dat ik geen knuffel meer krijg met zijn woorden “jij bent mijn beste vriendje, ik zie je graag, ik ben blij dat ik je gezien heb”. De voorbije 2 weken gingen best goed, maar sinds gisteren zijn mijn examens achter de rug. Wat dus betekent dat die constante afleiding wegvalt… Er is natuurlijk niemand die verwacht dat je zoiets snel verwerkt. Momenteel probeer ik me op te trekken aan de idee dat ik een beschermengel heb die ervoor zal zorgen dat er mij niets tekort zal komen.

Toen ik hier nog verder over nadacht, bedacht ik mij (er werd veel gedacht jaja) dat mijn relatie met eten ook heel wat tijd vraagt na al het afvallen. Momenteel gaat het echt wel goed eigenlijk. Wat voor sommigen vanzelfsprekend is, bvb. een stuk taart eten als je daar zin in hebt, is niet zo vanzelfsprekend voor mij. Ik vind het lekker, ik geniet ervan, maar het moet wel ‘kloppen’ in mijn hoofd. Tegelijk kan ik ook wel trots zijn op mezelf. Als ik honger heb eet ik. Lange tijd beleefde ik ‘eten’ tussen grenzen, beetje bij beetje gaan ze open. Af en toe heb ik nog eens een moment dat ik me dikker voel, dan moet ik dat even aan iemand kwijt die me dan vertelt dat ik spoken zie (mama dus). Zo kabbelt het verder. Tot het moment dat ik onverstoord eet wat ik wil op het moment dat ik dat wil.

Ten slotte een positieve noot: ook je lezersimperium uitbouwen duurt even. En dat is zeker oké. Zo heb je als blogger eerst tijd om jezelf, je schrijfstijl, jouw stukje internet te ontwikkelen. Geweldig toch. Waarom ik dit aanhaal? Omdat ik sinds kort 50 (ondertussen 52) volgers heb op Bloglovin. In vergelijking met… is dat niet veel maar voor mij is het een kleine mijlpaal! Voor iemand met een gratis WordPress, die bloggen combineert met een vaste job als student (*wink wink* naar mijn medestudenten) en dus niet bizar veel tijd heeft om te bloggen, vind ik dat een mooi getal na 6 maanden. Echt waar, ik apprecieer al die volgers, jullie allemaal. Net zoals de 30 volgers via WordPress. Ik ben meer dan blij!

Ik weet zeker dat er nog veel meer is waarop de boodschap toe te passen is (mag je me altijd laten weten!). Ik voelde me hoe dan ook meteen aangesproken door het theezakje, hihi.

Sincerely yours, Stefanie

4 gedachtes over “There’s a time and place for everything

Geef een reactie

