A year in pictures (tag)

Klopt, 2015 ligt alweer even achter ons. Daartegenover staat dat je 365 dagen van je leven niet zomaar in de vergeetput kunt gooien om er nooit meer naar terug te kijken. Zeker niet wanneer je getagd wordt om een leuk artikel te schrijven over jouw jaar op instagram! (De eerste keer getagd, jazeker ik ben blij!) 2015 was het jaar dat ik veel actiever werd op instagram en ook aandacht ging besteden aan het esthetische aspect. Of ja, ik probéér. Mijn 2015 op instagram dus.

Wat is je allerlaatst geposte foto op Instagram in 2015? 

When life gives you books & exams, just go for a walk ✌

 Wat is de allereerste foto die je plaatste in 2015? 

Symbolisch, voor de gebeurtenissen bij Charlie Hebdo.

De allerleukste foto waar je zelf opstaat is? 

Ik sta niet vaak op foto’s die ik deel maar deze is een “doe eens gek” haha! Het verhaal hierachter? Ten eerste voel ik me instant happy met rode lippenstift op m’n snoet, ten tweede vond ik het wel ‘speciaal’ om een Zweedse Metro door te bladeren (don’t ask) en kijk dan naar die leuke muur! Aaaah Stockholm ❤

Van welke Instagramfoto uit 2015 krijg je het meeste heimwee?

Rome en Napels in september was een prachtige reis met Abel. Ik zou het zo opnieuw doen! Ik heb zeker mijn liefde voor Italië ontdekt, that’s amoreeeee

Wat is het meest yummy gerecht dat je in 2015 deelde? 

The boyfriend en ik waren vorige zomer een week lang baas in het huis. Dat wilt ook zeggen iedere dag zelf koken (tenzij we diep in de zakken tastten en uit eten gingen natuurlijk hihihi). Het punt is dat deze cannelloni een voltreffer was. Achteraf bekeken lijkt hij een beetje verbrand? Was helemaal niet zo hoor. Mmm ik kan niet wachten om weer in de tuin te kunnen ontbijten, lunchen, dineren en keuvelen. 🙂

Waarop kreeg je het meeste likes? 

De foto (1 van de…) van mijn bananenwafels natuurlijk! 69 likes, dat is een heleboel voor mij dus mag ik best trots zijn dat mijn meest gelikete foto eentje is van een zelfgemaakte overheerlijke creatie.

De tofste foto die je in 2015 maakte van een (huis)dier? 

Lola a.k.a. mijn wit knuffelbeestje die mij graag vergezelt tijdens het studeren. Zeker als er papier te vinden is op mijn bed, is ze van de partij! (Nog iemand die merkt dat katten verzot zijn op papier?!)

Welke bewerkingsapp (of filter) gebruik je het meeste?

VSCOcam! Ik kies altijd een tijdje voor hetzelfde effect. Het is nu bijvoorbeeld een ander effectje dan tijdens de zomer. Daarnaast maak ik mijn foto’s ook graag licht. Soms vind ik het ook nog gepast om Clarendon toe te passen op Instagram zelf.

Welke hashtag gebruik je het meest?

Daar ben ik niet zo mee bezig eigenlijk of dat was ik toch zeker niet in 2015 😉 Tijdens de examens is dat #kuleuvenblokt en ik probeer er ook aan te denken om #belgianblogger te gebruiken. Als je het zou tellen, is #banana ook wel goed vertegenwoordigd (denk ik hé).

Je drie favoriete accounts?

Oei ai oei, keuzestress!  Aangezien ik de app vooral gebruik om inspiratie op te doen op he vlak van (gezond) eten en stijl, maakte ik mijn selectie soort van op basis van deze criteria.

@superfoodsiobhan post een paar keer per week een foto van haar ontbijt. Meestal is dat havermout maar daar ben ik ook gek op, het is dus handig om inspiratie op te doen voor toppings 🙂 (PS: het recept voor de wafels hierboven is een recept van haar blog) Soms post ze ook andere maaltijden, wat dan weer leuke inspiratie is voor vegetarische gerechten.

@sundaysinparis “Join us for Sundays spent brunching, café hopping and wandering the streets of this beautiful city.” Dat is de bio van dit account en dat beschrijft ook meteen perfect waarom ik van dit account hou. Parijs en koffie. Ik herhaal: Parijs en koffie.

@lilylikecom Ik ben niet alleen fan van haar blog, ook Lilia’s instagram vind ik een streling voor het oog. Ze volgt niet per se de ‘witte, lichte foto’s’-trend maar post (deze tijd van het jaar) warme foto’s. Veel rode- en oranjetinten, beetje bruin. Ik vind het prachtig in ieder geval. Lilia is bovendien een inspiratie wat stijl betreft. Naast Instagram en haar blog, is haar youtubekanaal ook een prachtige inspiratiebron.

Zo, dit was 2015 op instagram. Nogmaals bedankt aan Nelle om me te taggen en heb je zin gekregen om mij te volgen op instagram? Dat kan hier.

Heel veel liefs, Stefanie

 

 

12 gedachtes over “A year in pictures (tag)

Geef een reactie

