Thanks, 2015. You’ve been good to me

Dit artikel typ ik in mijn bedje. Op 30 december 2015. De laatste avond dit jaar dat ik hier slaap. De laatste avond dat ik in mijn schriftje zo kort mogelijk mijn dag samenvat. Dat blauwe schriftje met gouden randjes, daar blader ik graag in. In april zullen er 2 jaar aan herinneringen in staan. Ooit zullen er 5 jaar van mijn leven in samengevat staan. Maar laten we beginnen bij 2015. Een jaar getekend door verdriet om prestaties en vreugde om een andere studie aanvatten, een jaar vol liefde, reisjes, bloggen en dansen. Ik neem je mee door mijn 2015 aan de hand van dat beruchte schriftje. 

Januari: Tja, in januari deed ik hetzelfde als nu: studeren. Maar toen was het mijn eerste blok. (Ondertussen zit ik aan mijn 4e, wauw) Ik stond “bol van de stress”. Het leuke was, waar ik door het te lezen aan terugdenk, dat het vriendje altijd bij mij thuis kwam avondeten nadat hij een examen had afgelegd.

Februari: Haha, ik herinner me nog hoe ik door de sneeuw fietste. Doodsbang om te vallen natuurlijk. (Oh sneeuw… *dagdroomt*) De maand begon met een weekje vakantie maar daarna werd het een beetje donker (klinkt dramatisch, I know). Ik weet nog (veel te) goed hoe groot mijn verdriet was na het zien van mijn resultaten. Niet rampzalig, niet over de hele lijn gebuisd, echter oh zo onverwacht! Ik kraakte en begon mij af te vragen of ik nog wel Rechten wou studeren. Ik ervaarde het als een teken dat ik misschien toch niet juist zat… Gelukkig  was het 2 dagen later Valentijn, de start van onze sushiliefde: een sushiboot delen.

Maart: In maart begon ik de lente te voelen en dat heeft een instant effect op mijn humeur. Maart was de maand waarin ik deze blog opstartte. (Waarna ik er niets meer mee deed tot juli…) En als je mijn eerste blogpost leest, zie je de sporen van februari. Het valt me op dat ik veel meer buitenkwam! Zo ging ik naar de VRT voor een tv-opname en en en het was terugkomavond op mijn middelbare school! Al die emoties bij het terugzien van vrienden… Wauw! 😀

April: Goed begonnen is half gewonnen: 3-8 april bracht ik met Abel door in Stockholm! Ongetwijfeld een stad (en land!) waar ik opnieuw naartoe wil. Het was ons eerste reisje samen en op 8 april waren we dan een half jaar samen. (En mijn ouders 20 jaar getrouwd, dat werd een etentje haha) En het was 2 weken paasvakantie natuurlijk. Ik ging met mijn beste vriendin naar Antwerpen en zo’n vreugde om zo’n ‘eenvoudig’ uitje… Laat het duidelijk zijn dat onze dates schaars zijn en ik vierdubbel geniet van zo’n uitjes!

Mei: Traditiegewijs is mei (om de 2 jaar) de maand van het dansoptreden. Ik was heel erg trots op de 2 choreo’s waarin ik meedeed en nadien was ik ook heel tevreden. (Altijd leuk als je niet valt op het podium!) De dagen voor de blok beschreef ik als de laatste dagen les in Brussel. Het was duidelijk: Rechten was niet de studie voor mij. Ik hunkerde naar Politieke en sociale wetenschappen studeren in Leuven…

Juni: En toch deed ik mijn examens mee. Omdat ik verdorie trots wou zijn op mezelf. Bewijzen dat ik Rechten wél aankon, dat ik universiteit aankan. (Uiteindelijk was ik ook trots op mezelf 😉 ) Eind juni ging ik 4 dagen naar Rock Werchter. James Bay, Florence and the Machine, Mumford and Sons, Angus & Julia Stone,… Mooie mooie dagen waren dat. En op en top zomer!  Juli: Aha! Juli! Zomervakantie! Abel en ik deden allerlei binnenlandse citytrips (over Antwerpen schreef ik een artikel). Ik kan eigenlijk alleen maar besluiten dat juli een topmaand was!

Augustus: Blok nummer 3. Want ik wou vrijstellingen (en die heb ik gehaald, jeej!) Wel deed ik het veel rustiger aan. Af en toe een dagje rust.

September: Zomervakantie deel 2. In Italië! Onze 8 dagen in Rome en Napels waren enkele van de mooiste dagen van 2015. Daarnaast begon ik dus aan een nieuwe studie. Gelukkig was ik niet de enige die liever Pol&soc wou studeren in plaats van Rechten: in september vond ik mijn buddy (die ik al in Brussel een beetje had leren kennen) en sindsdien zijn Ellen en ik heel close geworden. Wat natuurlijk heel fijn is in zo’n grote groep studenten.  Oktober: 2 memorabele dagen hier: 1 oktober en 8 oktober. Op 1 oktober zag ik Editors, 1 van mijn favoriete bands, in een kleine concertzaal tijdens een intiem concert. Op 8 oktober waren Abel en ik 1 jaar samen! En dat jaar is voorbijgevlogen. We gingen een weekendje naar Verviers. Sinds oktober slaap ik slecht (als in niet kunnen doorslapen) maar het was zeker geen maand om over te mopperen. (Voelt eerlijk gezegd een beetje overbodig om hierover te vertellen, de momentjes staan ook gewoon op mijn blog te lezen haha!)

November: Beetje idem als oktober… Niet geweldig maar ook niet om over te klagen! (A.k.a. het werd donker en mijn leven werd saai? Haha) Wel was het de 1e volledige maand zonder vlees! Ik heb het nog geen seconde gemist 🙂

December: Een maand gevuld met lichtjes, kerstsfeer, veel chocolade en speculaas, studeren en een hele warme kerstmis!

Mijn beste vriendinnen zijn nog steeds mijn beste vriendinnen, ik ben nog steeds knettergek op Abel, Lola is nog steeds mijn kleine witte kat, ik heb er een geweldige 2e thuis bij, mijn dierbaren leven nog, ik dans nog graag en uiteraard ben ik dankbaar voor de mensen die tijd nemen om mijn blog een bezoekje te brengen. Wat kan een mens nog meer willen?

Is er bij jou ook een maand die ertussenuit springt (zoals bij mij juli dat doet)? Ik ben benieuwd naar jouw (leukste) 2015-verhaal 🙂

Cheers to 2016! Happy New Year!

Heel veel liefs, Stefanie

6 gedachtes over “Thanks, 2015. You’ve been good to me

Geef een reactie

