Santa Claus is coming to town

2 geheimpjes die helemaal niet zo geheim meer zijn: het is bijna kerstmis en deze meid is helemaal in haar nopjes door deze tijd van het jaar! Als ik er tijd voor gehad had, kwamen mijn kerstartikelen reeds je oren uit. Lucky you! Vandaar een round-up vandaag van mijn favorieten in verschillende categorieën, allemaal kerstgerelateerd natuurlijk ❣ Have a holly jolly time reading this… 
Activiteit

Blok of niet, kerstmis vieren zullen we! De kerstmarkt is 1 van de dingen die ik onmisbaar vind aan de kerstperiode. Net zoals mijn hersenen kraken over wie welk cadeautje leuk zou vinden. Eenmaal ik een cadeautje bemachtigd en ingepakt heb, begin ik uit te kijken naar het spannende moment van cadeaus geven en openmaken…

Eten

Gestoofde appeltjes met veenbessen en aardappelgratin of kroketjes roepen bij mij beelden op van de kerstavonden met de familie. Inderdaad, die avond waarop je na het diner rond en gezond je bed in rólt. Luikse wafels doen me denken aan kerstmis omdat ik ze associeer met de kerstvakanties van de middelbare schoolperiode. Afspreken met een vriendin en onder de kerstlichtjes wafels eten en warme chocomelk drinken…

Films

Ieder jaar komen de klassiekers weer op tv en ik vind het geweldig om met mijn familie kerstfilms te kijken. Zo geweldig cliché 🙂 Mijn favorieten zijn Elf, Home Alone en Love Actually. Deze films kijken is wat ik de komende dagen ga doen na een dag studeren. Heerlijk!

YouTube

Ik keek er oprecht naar uit. Op 1 december begon Vlogmas weer. Voor wie het niet kent: Vlogmas betekent dat vloggers iedere dag tot kerstmis een video plaatsen. Zoella is met stip op 1 mijn favoriet! Ik ken niemand die zo besmet is door het kerstvirus als Zoe, geweldig om te zien. Ik klik ook meteen op de video’s van Samantha! 🙂 Over het algemeen is youtube very festive nu en daar kan ik alleen maar heel blij om zijn…

Random

De kerstboom versieren, ernaar staren en er cadeautjes onderleggen • Kaartjes schrijven en ontvangen • Kerstmuziek luisteren tijdens het fietsen, pokerface maar stiekem heel blij zijn en meezingen als je alleen bent • Versiering overal… Lichtjes in overvloed!  • En ja hoor, ik heb een kersttrui aangeschaft 😉  

Muziek

Ik kon ze (bijna) negeren tot 1 december maar sindsdien luister ik iedere dag kerstdeuntjes. Op Spotify stelde ik een kleine afspeellijst samen (momenteel 17 liedjes) en die vind je hier:

Uiteraard staat All I want for Christmas is You bovenaan… Het is een mengeling van klassiekers en popnummers.

Is er een kerstfilm waarvan je denkt dat ik ‘m zeker moet zien?

Merry Christmas! X Stefanie

4 gedachtes over “Santa Claus is coming to town

  1. hihi ik spot mijn kaartje! Love actually is echt de beste kerstfilm ooit ❤ en ELF is ook één van mijn favorieten The nightmare before christmas is mijn standaard halloween film maar kan ook altijd voor kerstfilm doorgaan natuurlijk 🙂 uhhhhm eigenlijk vind ik alles van Tim Burton wel zo een kerst-feeling hebben! EN OOOH, almost forgot! The Holiday, is echt een must deze tijd van het jaar! xxx

    Like

Geef een reactie

