Coffee talk | Letting go and blogging during the exams

Een week voor de blok, niet het moment voor ‘letting go’ zou je denken. Maar hey, ademen moet ook gebeuren. Belgische studenten (universiteit en hogeschool) hebben geen kerstvakantie. Zielig he? Wij gaan door en studeren. Behalve op kerstmis en nieuwjaar, dan moeten we de moed vinden om het even aan de kant te laten liggen. Wil je eens in het hoofd kijken van iemand die rondloopt als een tikkende tijdbom? Klik dan zeker op lees verder. 😉 Ik wil het hebben over tijdsdruk en hoe ik examens ga combineren met de leuke hobby genaamd bloggen… 
Angst

Ik ben zo’n stresskuiken dat op voorhand al denkt dat ze te weinig tijd zal hebben om alles rond te krijgen. Zo eentje die de doemscenario’s al geregisseerd heeft voordat ze heeft kunnen werken. Waarom ik zo’n stresskuiken ben? Omdat ik het moeilijk heb met ‘nog steeds een 1e bachelor student’ zijn. Opnieuw. Ik kan niet wachten om een tweedejaar te zijn. Ergens heb ik het gevoel dat mensen me dan pas serieus zullen nemen als sociale wetenschapper (in de dop). Ofzoiets. Ohja, vorig jaar werd ik verrast door een 8 en 9’s (op 20) Klinkt erg, misschien stom maar door al het harde werk dat eraan vooraf was gegaan, heb ik echt heel erg veel verdriet gehad. Een scenario dat ik deze keer niét opnieuw wil meemaken. Niet nu ik de studie volg die ik wél heel graag doe en vooral wil verderdoen.

Letting go
En hoe haal je dan voldoendes? Niet door in de zetel te hangen jammer genoeg. Studenten zijn ook maar mensen. Mensen met nood aan gezelligheid op kerstmis en de oudejaarsfeesten. Nood aan kerstfilms kijken etc. Voor de ene lukt dat al wat beter  dan voor de andere. Ik probeer mezelf telkens weer te overtuigen van het feit dat het echt terug beter gaat nadat je tijd voor jezelf genomen hebt. Na mijn gigantische zoektocht in het leren omgaan met tijdsdruk hoop ik een superinformatief behulpvol artikel te kunnen plaatsen. 
 Bloggen

Ik voel me zo schuldig als ik een paar dagen geen artikel post. Gewoon omdat ik dan een belofte aan mezelf niet nakom (2 à 3 artikels per week) en er héél misschien lezers zijn die wachten op een teken van leven van mij. Al weet ik zeker dat iedereen begrijpt en het fenomeen kent dat er prioriteiten gesteld moeten worden. En meer dan eens zal dat mijn studie zijn. Tijdens de aankomende blok- en examenperiode wil ik 2x per week bloggen. Mijn examens zelf vallen alle 5 in 2 weken. Misschien lukt het dan niet zo maar een doel stellen kan geen kwaad he! Daarnaast heb ik al een lijstje ideetjes voor artikelen die wel mooi aansluiten bij wat er gebeurt in mijn studentenleventje. Eten moet ook gebeuren, ya know. 😉 Ook ben ik fan van positieve dingetjes highlighten dus misschien post ik wekelijks een soort ‘look on the bright side of life’ lijstje.

Stresskuiken wenst haar mede-studenten heel veel succes en goede moed en voor al de anderen een hele fijne, ongetwijfeld verdiende, vakantie!

Veel liefs, Stefanie

 

Een gedachte over “Coffee talk | Letting go and blogging during the exams

Geef een reactie

