All about winter (tag)

Laten we eens een tag invullen. Een winter tag, aangezien ik in blije verwachting ben van kerstcadeautjes. (Toch zo handig dat online winkelen) Het is opnieuw kouder de laatste dagen, vaker donker dan licht en er hangen overal lichtjes. Officieel is het nog herfst maar het is in ieder geval al december…  Benieuwd naar mijn favoriete wintergeuren en -kledij? 

Ik houd van het koude weer. ‘T is te zeggen: vanuit een warme plek binnenstappen en ontdooien, dat is leuk. Mij heel warm aankleden, ook tof. En de lucht voelt zo gezond aan. Alsof alle bacteriën instant bevriezen, zoiets. Ik ga er echter niet om liegen, ik kan behoorlijk zeuren als ik het koud heb. Dat is dan eerder omdat ik door mezelf verveeld ben dat ik er niet van geprofiteerd heb om 1001 laagjes te dragen…

Mijn favoriete dingen aan de winter zijn… oei dat heb ik hierboven al een beetje verklapt: mij heel erg warm aankleden. Daarnaast is de winter het seizoen van Kerstmis (mijn verslaving aan gezelligheid…), warme sokken en zachte kamerjassen, koffie/thee drinken terwijl mijn kont opwarmt voor het stoveke, Luikse wafels, rode neusjes en wangen, lekker warm binnenzitten en kijken hoe het landschap witter en witter wordt, de sneeuw horen kraken onder mijn voeten  (winterlaarzen dus), and so on and so on…

In de winter vind ik een warme chocomelk onweerstaanbaar, om nog maar te zwijgen van Pumpkin Spice Latte, Gingerbread Latte,… 

Wat ik tijdens de winter doe in de buitenlucht? Meer kijken naar mijn omgeving. Als ik het koud heb maar de zon komt op, wow! En kijken hoe de vogeltjes komen eten van wat we speciaal voor hen ophangen in de tuin.

Mijn favoriete wintergeur is de geur van speculoos, chocomelk en de geur van de frisse lucht. Dennengeur, oh my, is het bijne Kerstmis!?!

Het sneeuwt hier nog niet maar vorig jaar sneeuwde het ook dus je weet wat ik van je verwacht, monsieur L’hiver!

In de winter draag ik het liefst (ja daar zijn we weer, can’t help it) grote truien, rokjes met panty’s en kniekousen, 2 of 3 paar sokken als het vriest, sjaals met een dubbele functie (functie 2 is dekentje),…

Mijn favoriete winterherinnering is er eentje van Kerstmis: toen ik klein was hadden we onder andere een lootje trek systeem. Mijn grootouders zorgden voor kleine cadeautjes die ze nummerden. Wij trokken een nummertje en dat cadeautje was dan voor ons. 🙂 Een andere favoriete winterherinnering is eentje van toen ik 11 jaar was. In het 6e leerjaar gingen we een week naar de Ardennen, het sneeuwde en ik herinner me het neerliggen in de sneeuw om sneeuwengeltjes te maken, sneeuwbalgevechten,… 🙂 Of die keer dat we Kerstmis vierden met een groep vriendinnen en een Secret Santa hadden! Fijn seizoen, de winter! 

Mijn grootste struggle tijdens de winter -naast het bestaan als enorme koukleum- is een droge huid en droge, gesprongen lippen. Ik smeer als een gek, haha!

Wat ik daarnaast nog met winter associeer? Donkere lippenstift! Ik draag dit enorm graag en vind het uiteraard ook gewoon heel mooi maar in de herfst/winter past het gewoon beter 🙂

Ik googlede trouwens gewoon even en vond deze vraagjes (behalve de laatste 2)…

Ik ben benieuwd naar wat jij leuk of net helemaal niet leuk vindt aan de winter! Je favoriete herinneringen wil ik ook altijd wel lezen hihi *knipoog*

Sincerely yours, Stefanie

3 gedachtes over “All about winter (tag)

Geef een reactie

