Just an other manic monday | Childhood memories  

Critici noemen het een commercieel feestje en ik noem het jeugdsentiment. Rond midden november verschijnt de stoomboot in de Antwerpse haven. De winkels voorzien de goed heilig man van de lekkernijen die onze hartjes begeren. En als we heel zoet zijn geweest het voorbije jaar krijgen we ook nog eens een cadeau. Dat terwijl hij zelf jarig is… Allemaal op voorwaarde dat we ons schoentje zetten, een brief en wortel achterlaten en sinterklaasliedjes zingen. Ik ben 19 en Sinterklaas blijft altijd welkom.

Bij mijn herinneringen aan Sinterklaas hoort het beeld van sneeuw. Ooit was ik bezorgd dat Sint & Piet van het dak zouden schuiven. Nu wil ik ze aanraden 2 paar handschoenen te dragen. Ik zie voor me hoe het te koud was om buiten te spelen waardoor alle kindjes in de opvang voor de tv gezet werden. Om Dag Sinterklaas te kijken natuurlijk. Ik herinner me nog haarscherp hoe Piet aanklopte op de klasdeur, de klas onveilig maakte en wij bijna van onze stoelen vielen van vreugde!

Dan was er ook nog die bewuste 5-6 decembernacht dat ik lawaai hoorde in huis. Stiekem was ik een beetje bang dat Piet mijn slaapkamer in zou sluipen. Het enige wat hij voor kleine Steffie moest doen was cadeautjes en snoep achterlaten…
 De traditie zet zich voort. Blijkbaar ben ik nog steeds braaf. Zo krijg ik ieder jaar een chocolade letter S. Daarnaast leerde de Sint me goed kennen en brengt hij me pure chocolade met pralinévulling. Want dat, lieve lezers, is de hemel. Speculoos is een tijdloze. Ook dit jaar weer daagde ik Piet uit: breng deze leuke mokken van H&M Home heelhuids mijn huisje binnen.

Ik vond het ook wel gepast om mijn ontbijt te Sintifyen.  Een kommetje Grieke yoghurt, zelfgemaakte speculaaskruidengranola, fruitjes ennnn kruidnoten. Sinterklaas kapoentje… ♫

Dus, hoe overleef ik de komende week? Kruidnoten, chocolade en speculoos eten. Mandarijntjes ter compensatie hihi 🙂 Én genieten van de kerstboom, want die heb ik dan ook maar meteen versierd toen de Sint weer op de boot naar Spanje zat. 😉 Hoe ervaar jij het begin van de feestmaand december?

Sincerely yours, Stefanie

Een gedachte over “Just an other manic monday | Childhood memories  

Geef een reactie

