This great wonder called friendship

Het zijn die plotse sms’jes die je vertellen dat iemand je mist. Het is het elkaar missen dat je doet beseffen hoeveel je aan elkaar hebt. Het zijn de gesprekken die nooit lijken te eindigen, de blikken die alles vertellen en schouderklopjes die zeggen “het is oké”.

Eind oktober zag ik een vriendin terug die ik vroeger zo goed als dagelijks zag en 1 keer per week ook een dansles mee deelde. Een vol jaar was het geleden dat ik die krullenbol in de ogen kon kijken en denken “damn, ik vind u geweldig”. Ik meen het oprecht wanneer ik zeg dat ik haar uren kon blijven knuffelen. Dat heeft ze wel gevoeld. Mijn geluk kon niet meer op, mijn hart werd verwarmd en wij? Wij praatten bij als 2 gekjes. And chances are dat ze dit leest. (hey, hartje voor jou)

Dit artikel typ ik op een avond waarop ik thuiskwam als een stuiterbal. Kan iemand me zeggen wat er leuker is dan je beste vriendin terugzien na een hele lange tijd (een veeeel te lange tijd, Siel), samen koffie/chocomelk gaan drinken en pas naar huis gaan wanneer je denkt “hmm het avondeten zal thuis stilletjesaan klaarstaan”? Nee he? Uhu, me neither… 

Als er iets is waar ik meer tijd voor moet maken (volgend semester, vanaf februari begin ik eraan, nu eerst exaampjes) is het afspreken met vriendinnen. Ik geef graag toe dat ik graag en (de ene week meer dan de andere) veel afspreek met Abel. Sorry not sorry: dat doet liefde met mij. Daarnaast werk ik veel aan mijn studie en ben ik een enorme huismus. Elke keer wanneer ik het werk ff laat voor wat het is of mezelf overtuigd krijg om uit de zetel (a.k.a. mijn comfortzone) te komen, doen die afspraakjes héél véél deugd! Zo’n momentje waarop vriendschap triomfeert, dat is het perfecte pepmiddel.

Ten slotte wil ik nog iets bekennen. Mijn beste vriendinnen en vrienden, dat zijn de vrienden die mijn leven al jaren kleuren. Die meid waarmee ik na de dansles sta te schaterlachen? Since 2008. Ik heb daar eerlijk gezegd geen problemen mee. Zij kennen mij door en door. Met hun praten is als thuiskomen.

Ach vriendschap, ’t is zo’n wonder. Never take it for granted. 🙂

Sincerely yours, Stefanie

 

2 gedachtes over “This great wonder called friendship

Geef een reactie

