Monthly recap | My life instasized 

Het is DECEMBER. De meest sfeervolle maand  waarin je tijd maakt voor vrienden en familie. De maand waarin je maag even heeel groot wordt om de chocoladeletters, kruidnoten en speculoos erin te proppen. Om dan een tijdje later plaats te maken voor hapjes en kroketten. Zetelhangen met de lichtjes van de kerstboom op de achtergrond. Avondeten naast de kerstboom waaronder de cadeautjes zich opstapelen. Voordat ik helemaal wegdroom toch nog een artikel waarin ik terugkijk op november 🙂 

Wat moet er gebeuren als de temperaturen zakken? Een warmtelaagje aanleggen. Nee mopje. (denk ik) Jezelf verwennen met buitenshuis eten, wordt gewoon nog leuker als het buiten kouder wordt. Ik zal het maar ‘nood aan gezelligheid opzoeken’ noemen.

En wat doe je als je heel vroeg les hebt maar toch wilt blijven liggen? Een ontbijtje meenemen naar de les & koffie halen. Nutty soya latte, omnomnom. Nog zoiets gezellig: Abel die een LP oplegt en ik die er uitermate van geniet. Even gedag zeggen aan het “ik haat de bus & ik ga altijd met de fiets”, dat deed ik overlaatst. Ik had er genoeg van om door weer en wind te fietsen, altijd maar met nat haar en een plakkende broek in de les. Zelf op de rem gaan staan, dat doet deugd.  Op weg naar huis liep ik langs de centrale bib, is ie niet prachtig!? 😉

Mijn gezellig (daar is dat woord weer) plekje tijdens het studeren op verplaatsing.
Mijn eerste volledige maand als vegetariër/pescotariër zit erop. Het was fijn, gemakkelijk en heel lekker! Een verschil in smaak tussen gehakt en quorngehakt? Nah, echt niet! Het bewijs was deze quinoamoussaka, wat een genot…
Vroeg donker, dat is best wel aangenaam shoppen. De lichtjes krijgen weer hun plaats in het straatbeeld. Als de winkels dan op een avond langer openblijven, dan moet ik daarbij zijn! Haha

Dit laatste wil ik toch heel graag delen want 1) ik had veel stress voor dat proefexamen en 2) sinds mijn mama een smartphone heeft, amuseren we ons enorm met emoji’s hihi! Het was angst, na het veranderen van studie, om opnieuw een onvoldoende te behalen. Maar dan heb je mensen die zeggen “je had vorig jaar ook goede punten” en dan zeg ik “ja maar…” om dan vervolgens keihard te slagen! 13 op 20, alstublieft.

Het was een woelige maand. Veel, héél veel emoties. Wennen aan donkere dagen, mijn humeur laten wennen aan het gebrek aan natuurlijke vitamine D. Maar ik heb het alweer overleefd en ik kan nu versterkt beginnen aan “putteke winter”. 

Sincerely yours, Stefanie

3 gedachtes over “Monthly recap | My life instasized 

Geef een reactie

