Just an other manic monday | The cold weather survival

Waar kwam dat plots vandaan, sinds vorig weekend verander ik in een ijsblokje. De winter is begonnen. Zomaar van de ene op de andere dag. Was ik daar klaar voor? Neu, ik was nog volop aan het genieten van de herfst. Maar maandag lag er een wit laagje op het dak (echt waar!). Niet getreurd, na 19 jaar levenservaring in het koud en nat Belgenlandje heb ik genoeg ideeën bij elkaar gesprokkeld om koude en natte dagen te overleven. Alleen regenbuien ontwijken, aan die skill moet ik nog werken

Een ijsblokje zijn vind ik niet zo geweldig, smelten bij “het stoveke” daarentegen… Dat is genieten. Het liefst sta ik daar dan even met een lekkere kop koffie in de hand. Dit is mijn lievelings verwenkoffie. Ookal is het koffie uit een zakje, (lekker) smaken naar speculoos, doet het wel!+Zo vanzelfsprekend maar zo veel te gezellig om niet te delen: thuis rondhangen in een warme joggingbroek en een grote wollen trui. & leuke muziek luisteren. Duh. Hiervoor toon ik inderdaad een foto van James Bay. Zijn muziek sluit enorm goed aan bij hoe ik me voel in deze donkere tijden. (Letterlijk,  het lijkt altijd donker buiten) Tijdens het bestrijden van de winter is If you ever want to be in love net wat ik nodig heb. +Creatief aan de slag gaan! Ja ja ja, dit! Ik kocht pastelkleurtjes en mooie potloden, ik kleurde en kribbelde. En het kriebelt. Op bed, met thee, kruidnoten en tekengerei. Als dat niet ontsnappen is aan een winterdip…

+Lezen kan wat mij betreft het hele jaar door maar in de winter is het extra leuk. To Kill a Mockingbird is het laatste boek dat ik uitlas. Nu lees ik The Rosie Effect omdat ik eerder al zo geboeid was door The Rosie Project. Ohja, je kat stalken en fotograferen… Ook heel leuk haha! +Ontsnappen en koffietjes gaan drinken op leuke plekjes met lief gezelschap. Laat de regen maar tegen het raam tikken, laat de wind maar janken. Dat zijn zorgen voor later.

Ook leuk -zoals ik overlaatst herontdekte is een rustig boekencafeetje opzoeken en voor school werken. Je zit binnen, het is er gezelliger dan in de bibliotheek en het is weer meer tijd om thuis bij het stoveke Speculoos latte te drinken. 😉

Ik ben nog volop aan het werken aan het samenstellen van mijn ‘cold weather playlist’. Als het klaar is, deel ik ‘m trouwens heel graag op mijn blog. 🙂 Wat is jouw favoriete redmiddel op koude natte dagen?

Houd het warm en droog (in de mate van het mogelijke), ♥,

Stefanie

Bron

2 gedachtes over “Just an other manic monday | The cold weather survival

Geef een reactie

