Leven in Leuven | Flying Tiger + wat ik kocht 

De winkel is er ondertussen al een tijdje en ik ging er al 2 keer langs. In ieder geval was de komst van Flying Tiger naar Leuven een fijn vooruitzicht! Ik kan je alvast vertellen dat ik de winkel al helemaal in mijn hart heb gesloten.  

Grappig detail: le boyfriend en ik bleven maar tegen elkaar zeggen hoeveel de winkel leek op eentje in Stockholm, de winkel waar we ons slotje kochten om aan de brug onze aanwezigheid te vereeuwigen. Tot ik het logo zag op mijn sleuteltje daarvan. Inderdaad ja, ‘Tiger’. Beetje traag van begrip? Hihi.

Mijn hart ging sneller slaan bij het zien van alle leuke keukenaccesoires. Ik heb een zwak voor kommetjes en houten plankjes en gewoon alles waaruit of waarop mijn eten er leuk uitziet 🙂 Nóg blijer word ik van de afdeling met schriftjes en tekenspullen! In een ander artikel gaf ik al een overzicht van mijn boekjes… Uitbreidingsgevaar! Stel je ook even voor hoe ik zo stiekem mogelijk foto’s trek in een drukke winkel. 

Verder zag ik nog hele leuke en eenvoudige kaartjes, het begin van de kerstcollectie, eten (!) en een hele muur vol verschillende kruiden (!!).

Ikzelf probeerde mijn uitgaven te beperken dus nam ik dit alvast mee naar huis:

  
 

  • een schriftje met een kurken buitenkant, zonder lijntjes. Ideaal om opnieuw te gaan tekenen/schetsen of om eens echt aan het journaling te gaan.
  • washi tape in een kerstjasje
  • een set om zelf een peperkoekenhuisje in elkaar te knutselen. Dat is, zonder zever, een kinderdroom die uitkomt hihi! De set kost 4 euries maar dan moet je zelf wel nog versiering kopen, nog steeds een mooie deal!

Ik verzamelde alvast inspiratie om binnenkort aan de slag te gaan met het peperkoekenhuisje. Geen idee hoe ik ooit over mijn hart zal krijgen dit op te eten… Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik speculoos er ooit zo schattig kan laten uitzien. 

En toen ging ik nog een tweede keer langs… Om te kopen wat ik de eerste keer had laten liggen natuurlijk 😉 

  • een houdertje voor washi tape
  • een set pastelkleurtjes 
  • donkere potloden, met een gommetje op de kont (dat zijn de beste)
  • een kerstalbum. Omdat je een KERST-cd vol klassiekers à la Dean Martin en B.B. King die jouw portefeuille slecht €4 lichter maakt, niet kunt laten liggen. 

    

Maakte jij ooit al een peperkoekenhuisje? Wat is jouw favoriete kerstlied? (Het is totaal niet te vroeg om hierover na te denken hoor!) 

Sincerely yours, Stefanie 

5 gedachtes over “Leven in Leuven | Flying Tiger + wat ik kocht 

Geef een reactie

