Just an other manic monday | Als het leven je voorbij loopt, neem dan pauze

En toen was het wéér maandag. Weer een nieuwe maandag. Ja, de tijd gaat snel, veel te snel. Dat vertelde ik in mijn vorig artikel ook al. De tijd gaat aan de haal met mijn leven. Want als de tijd snel gaat is er ook te weinig tijd. Te weinig tijd om alles te doen wat ik wil doen zonder het schoolwerk achter mij te laten. Tja, ik ben een perfectionist en stresskip. Eentje met te weinig tijd dus. 

Ik wil tijd om deze pompoenbrownie te bakken en om The Rosie Effect te lezen. The Rosie Project was zo’n geweldig mooi boek. Ik zou ook heel de dag seizoen 3 van Orange is the new black kijken totdat ik niet meer verderkan. In de plaats werk ik aan mijn studie.

Het gebeurt meer dan eens dat ik trillend thuiskom. Niet van de koude hoor, ik ben die fietsende eskimo. Wel van de stress. Ik dacht honger maar als een thee en speculoos niet helpt is er meer aan de hand. Zeker als je huilt, meer dan je lief is, omdat je ‘stress’ hebt.

De voorbije week leerde ik iets: als het niet meer lukt, stop. er. dan. mee. Niet opgeven, nee, daar doen we niet aan mee. But give yourself a break. Ikzelf zat vast bij het werken aan een taak (mijn eerste taak werd een 9 op 10, je snapt het: zo wil ik verderdoen) maar ik had ook nog iets te lezen voor de dag erna. Dus laptop toe, kamillethee zetten, zetel in, boek open. Eens ik gekalmeerd was, ging het vlotter dan voorheen. Kijk eens aan, hier zijn nog fijnigheden om mee op de pauzeknop te drukken. 😉

  • Een aflevering van je favoriete serie kijken
  • Lezen
  • YouTube, want die ‘watch later’ lijst wordt ook alleen maar langer
  • Wandelen
  • Online shoppen (of alleen het mandje vullen…)
  • Blogs lezen
  • Creatief aan de slag gaan, je kunt bijvoorbeeld een moodboard maken (een papieren – of Pinterest versie)
  • Liggen en muziek luisteren of op zoek gaan naar nieuwe muziek, een playlist maken,…
  • Bellen met een vriendin, praten met je mama, kortom: je hart luchten
  • Iets leuk plannen
  • Bakken/koken
  • Eten (hihi)
  • Een wishlist opstellen (de feestdagen komen eraan, uhuuu)
  • Iets veranderen of toevoegen aan je kamer
  • De stad intrekken en fijne spulletjes kopen
  • De stad intrekken en een koffie/thee/warme chocomelk drinken, met een boek op schoot. Een gebakje of stuk taart kan er ook wel bij 😉

En vooral, jezelf rust gunnen en de moed terugvinden om verder te gaan met wat je moet doen. Want die obligatoire obstakels zijn er niet om je te pesten maar om jou verder te helpen.

Hopelijk helpt dit jou vooruit de volgende keer dat je het even niet meer ziet zitten! Wat doe jij als je de pauzeknop nodig hebt?

Sincerely yours, Stefanie

Geef een reactie

