Just an other manic monday | Spontaneity 

Favorieten van de week: onverwachte dingetjes en spontane activiteiten! Als er iets is wat je van me moet weten (naast het feit dat ik heel veel van eten houd haha) is het dat ik geen routinebeest ben. Terwijl het voor anderen misschien rust kan geven om te weten wat hen nu altijd precies te wachten staat, word ik er net onrustig van. Deze week werd ik blij verrast en besefte ik nogmaals: impulsief zijn is mijn ding!

Niet dat het allemaal zo bijzonder was maar je weet het: de kleine dingetjes tellen des te meer. 😉 Als ik het over routine heb, heb ik het vooral over sleur. Als ik voel dat de sleur in mijn leven kruipt, begint het enorm te kriebelen en maak ik allerlei plannetjes in mijn hoofd. Plannetjes die ik het liefst ook uitvoer. Zoals een keer uit eten gaan, een andere stad bezoeken, mijn dag een keer anders indelen, lezen in plaats van internetten,… Zo’n kleine verandering als die laatste kan me al een voldaan gevoel geven, gewoon omdat het iets anders is.

Afgelopen week was het verlengde weekend sowieso al een geweldige sleurdoorbreker. Een keer op maandag op familiebezoek in plaats van de zondaggewoonte. Op dinsdag kunnen gaan wandelen en mijn lichaam kunnen laten rusten door het ontbreken van danslessen. (Die ‘herfstvakantie’ dus, die Leuvense uniefstudenten niet hebben) Voor donderdag had lieve Abel een leuk idee: een voormiddag in Leuven keuvelen en shoppen. Dat kan dus gewoon. Leve de vrijheid van het studentenleven, hihi. Dat voormiddagje ging ook gepaard met een lekkere, herfstige (hoe kan het ook anders) lunch.


En gelukkig heb ik Abel want eerlijk gezegd, ik zou chronische studeerhoofdpijn hebben als hij me niet af en toe naar buiten sleurde. Beetje overdreven misschien, maar toch. Vrijdagochtend overviel hij me met de vraag om ’s avonds uit eten te gaan. Kijk, daar houd ik nu van. Zit ik te denken dat ik gewoon thuiszit die avond, verandert dat plan opeens. Jup, wij zijn een sushiliefhebbend koppel! Dragon Eyes zijn mijn favoriet!

En het houdt maar niet op met dat eten! Zaterdagochtend zag ik dit recept voorbij komen op Bloglovin en toen bleek dat ik alle ingrediënten in huis had… Je raadt het al: zaterdag stond ik gezonde brownies te bakken. Met pindakaas. Van mezelf een pleziertje doen gesproken…

Herken je dat (kriebelveroorzakende) gevoel van sleur? Ik wens je een week vol leuke planveranderingen en impulsieve baksels, haha!

Hopelijk vond je dit fijn om te lezen, Stefanie

2 gedachtes over “Just an other manic monday | Spontaneity 

Geef een reactie

