Just an other manic monday | It’s the little things in life… 

Jazeker, het is weer maandag! Inclusief mijn jonge rubriekje waarmee ik de sombere gedachten die gepaard gaan met maandagen kopje onder duw 😉 Heel eerlijk: deze maandag is (voor mij) niet zo pijnlijk als andere maandagen. Het is geen ‘bye bye weekend’ maar een ‘het weekend duurt tot dinsdagavond’! Hihi, toch een mini-herfstvakantie.

Daarnaast wordt mijn gsm, normaal gezien, hersteld. Ik loop al een paar maanden rond met een gebarsten scherm en ik kan het nu eindelijk over mijn hart krijgen om geld uit te geven aan de herstelling. (Uhm auw, doet nog steeds pijn…) Note to self: houd die iPhone stévig vast en laat ‘m alleen in je broekzak als ie daar ook echt veilig en vast zit en dus niet op de stenen vloer kan vallen ondanks al je goede zorgen. -ook note aan jullie-

Afgelopen week was het best mooi weer (lees: zo goed als droog en ik veranderde niet in een ijsblok) en dan is fietsen (naar de campus) echt een genot. Doch was ik niet altijd even vrolijk deze week. Ik voel druk om het goed te doen in mijn studie. Even genuanceerd: ik leg druk op mezelf maar kan me er doorheen slaan omdat de mensen rondom mij keihard in mij geloven. Ik heb ook slaapproblemen, ben dus zo goed als altijd moe en dat heeft een serieuze impact op mijn humeur… Daardoor heb ik ook maar weinig fut om dingen te ondernemen ’s avonds, na de lessen. Dat vermoeide gevoel mag uiteindelijk echt mijn leven niet gaan bepalen. Je moet strijden met de middelen die je hebt. En daarvoor heb je die kleine gelukjes in het leven.

Zo had ik dinsdag echt echt mijn dagje niet en keek ik daardoor ook heel erg op tegen de ‘lange woensdag’. Ik bedacht me dat ik voor iets lekkers moest zorgen dat me zou opvrolijken. Zodoende kreeg ik enorme zin in smeuïge appelcake en zat ik in de les ’s avonds appelcake te smullen. A yummy little thing called apple cake. Een ander dingetje was thuiskomen op vrijdagavond in mijn tweede thuis. En dan onverwacht bij de Italiaan gaan eten om vervolgens flashbacks (en heimwee) te hebben naar de reis naar Rome en Napels. Wat ik zelf eigenlijk een niet zo klein dingetje vond, was een vriendin terugzien die ik zeker een jaar niet meer had kunnen knuffelen. Ik werd er een beetje emotioneel van, wauw, dat klein groot geluk genaamd vriendschap.

Zaterdag begon met de eerste aflevering van seizoen 3 van Orange is the new black én het boeken van vliegtickets voor het citytripjes in de lesvrije week (februari). De reis gaat naar Praag! Tips zijn altijd welkom! 

Nog zo’n klein geluk: douchen met de amandelolie douchegel van Rituals! Yes! Tenslotte nog eentje om het af te leren… Donderdag fietste ik rond 17u30 met een zak nieuwe spulletjes van Flying Tiger, fietslichten aan, in de donker naar huis. Ik werd overvallen door een kerstgevoel. Om dan vervolgens tot de constatatie te komen dat het nog wel even duurt voor het zover is, was pijnlijk. Maarja, dat betekent dat we nog niet diehard moeten studeren voor de januari-examens én het was op zich al een heel fijn gevoel! 🙂

Ga op zoek naar de kleine dingen die jouw (niet zo fijne) dagen aangenamer maken. Happy november!

Liefs, Stefanie

2 gedachtes over “Just an other manic monday | It’s the little things in life… 

Geef een reactie

