Belongings of a notebook addict 

Als mensen mij vragen waarom ik ben gaan bloggen is mijn antwoord “omdat ik veel blogs las en omdat ik graag schrijf”. Zie hier het bewijs van deel 2 van dat antwoord 🙂 Op mijn kamer zie je overal schriftjes. Naast mijn bed, op mijn bureau, op verschillende plankjes. Schriftjes zijn permanent aanwezig in mijn leven.  Ze hebben allemaal een andere funtie, de ene al wat ‘belangrijker’ dan de andere maar ik ben er van overtuigd dat ik ze toch echt allemaal nodig heb. Misschien doe je inspiratie op voor je eigen notebookcollectie of kan je mij nog iets aanraden, wie weet, wie weet… 😉

  • Uit de Urban Outfitters heb ik een ‘One line a day’-boekje (het blauwe met de gouden randjes). In april 2016 zal ik hier 2 jaar aan bezig zijn, maar zo’n boekje heb je voor 5 jaar. Op een beperkte aantal lijntjes schrijf ik wat ik die dag gedaan heb of als ik ga slapen met een specifiek gevoel of een specifieke gedachte pen ik die neer. Als je iemand bent die niet bang is om terug te kijken naar hoe je leven was een jaar geleden, is dit zeker iets voor jou. Ik kan zien hoe bepaalde dingen zich ontwikkelden en dat zorgt (voorlopig, hout vasthouden) alleen maar voor happy thougts.
  • Oké, ik ben supertrots op mijn creatieve zieltje dat de kop opstak waardoor ik herfstblaadjes droogde en  ze in mijn meest gekoesterde schriftje positioneerde. Dit schriftje (helemaal links op de eerste foto) gaat al meer dan 3 jaar mee en nu heb ik net het midden bereikt, mooie timing wat de herfstblaadjes betreft. 😉 Hierin schrijf ik quotes, lyrics en eigen gedachten die passen bij hoe ik me voel op dat moment.

  • Het schriftje met de zwarte stippen is een vrij recent boekje (leve Hema!) en hierin schrijf ik lijstjes. Ook mijn kleurencode en goede voornemens staan hierin. Voor de rest ben ik nog een beetje zoekende…
  • Mijn eerste blogideeën en de brainstorm over de naam staan in het boekje met de ‘Elle’-print. Die ideeën en mindmaps over waar ik naartoe wil met mijn blog ben ik geleidelijk aan het overzetten naar het kleine bruine boekje.

  • Je kunt wel zien dat ik een soort voorkeur heb voor bruine schriftjes. Dat vind ik iets rustiek hebben en dat heb ik wel graag hihi. Naast mijn agenda (Hema again), die ik écht gebruik o.a. om te zorgen dat ik alles op een rijtje kan zetten/zien, hou ik ook een receptenboekje bij. Telkens ik een recept uitprobeer dat me bevalt schrijf ik de ingrediënten en de werkwijze op. Respectievelijk op de rechter- en linkerkant, de werkwijze dus op de achterkant van de ingrediëntenlijst. Dit komt me goed van pas als ik zin heb om te koken en snel iets moet kiezen wat ik ze-ker lekker zal vinden of gewoon om mijn favoriete recepten bij de hand te hebben.

  • Boekjes die je niet ziet op de foto’s zijn mijn reisdagboekjes (echt een aanrader om een dagboek bij te houden op reis, zo’n leuk aandenken!) en een net nieuw schriftje (daarover later meer). Ohja, dan is er ook nog dat kastje vol dagboeken van little me. Hihi 

Vind jij het ook zo leuk om schriftjes bij te houden? Heb je misschien nog een idee over wat ik met dat nieuwe schriftje kan aanvangen?

Liefs, Stefanie

2 gedachtes over “Belongings of a notebook addict 

Geef een reactie

