Food is always the exception

I’m not a big spender. Except when it comes to food. Food is always the exception. (Oneliner van mezelf) Het is echt gewoon hoe ik mijn geld uitgeef: eten en etentjes. Natuurlijk koop ik ook wel eens kleren, boeken, muziek en ik spaar ook… Maar toch, het valt een beetje op. Zeker de laatste weken. Hoogstwaarschijnlijk heeft dat iets te maken met het seizoen en gezellig willen doen. 😉 Jazeker, ik kocht ook best herfstig eten! Klinkt allemaal een beetje gek, dus kijk je herfstig en gezellig mee naar mijn aankoopjes?

Indien jij de (trotse) bezitter bent van een foodieradar, dan werd het je al duidelijk: met Stefanie in de buurt is het foodie-alarm. Ik houd van eten, ik houd van lekker eten, van nieuwe dingen proberen en ik heb een hekel aan saai eten. Maakt dat van mij zo’n foodie? Dát weet ik niet maar laat mij maar gewoon een self-declared foodie wezen.

Oehlala, een nieuw kookboek! Voor mijn verjaardag kreeg ik een bon van Dille&Kamille. Ik verjaar in juni dus ik had de bon mooi gespaard voor als ik écht iets wou kopen. Na een paar keer op prospectie gaan -Dille&Kamille is een perfect tijdverdrijf-, besloot ik naast die kookboek ook een nieuw broodplankje en speculooskruiden te kopen. Het broodplankje, in de vorm van een boterham, had ik al lang op het oog. De kruiden kan ik dan weer gebruiken wanneer ik de muesli maak waar ik het hier al over had. Op de foto hierboven zie je ook nog een reep die voor mij gemaakt lijkt: pure chocolade met speculoosvulling. Klinkt perfect, smaakt perfect. 😉

Hieronder zie je mijn aankoopjes van bij de lokale biowinkel. Amandelpasta is best een duur grapje. Maar zolang ik er zuinig mee ben en aangezien het ook nog eens su-per-lek-ker is, vind ik het wel verantwoord. Zie jij ook wat ik zie? Extreemherfstige thee? Uhuuuu, thee van 3 soorten kaneel. Je moet er wel van houden, anders is deze thee echt te zoet. Maar ik sta niet voor niets bekend als cinnamon lover… Dat gele rare dingetje is gedroogde mango. Nét snoep, echt waar! De kruidnootjes die je ziet zijn trouwens de speltvariant van de Hema. Ze hebben een hele duidelijke smaak. Goedgekeurd dus!
Lola was maar een heel klein beetje benieuwd hoor, hihi. 

Donderdag werd ik van mijn sokken geblazen door een webshop. Mijn pakketje van bodyenfitshop.nl werd al geleverd terwijl het pas zo’n 26u geleden was dat ik bestelde. Als dat geen service is… En dan heb ik het nog niet over de inhoud gehad. Ik vind pompoenpitten altijd vrij prijzig in de supermarkt maar wanneer ik zelf muesli maak, heb ik ze er graag bij. Ook gewoon door de yoghurt zijn ze geweldig. Hier vond ik dus een halve kilo voor 3 euro en een klets. Kokosolie gebruik ik trouwens niet om gezondheidsredenen ofzo, het heeft wel gewoon een neutrale smaak. Dat vind ik het lekkerst als ik een appeltje bak bij mijn havermout. Hier hetzelfde geldverhaaltje als bij de pompoenpitten.

Zie hier 2 van mijn obsessies: pinda’s/pindapasta en pure chocolade! Deze pindapasta bestaat enkel uit pindanootjes en die smaak bekoort me enorm hihi 🙂 Deze koekjes zou iedereen (die ook van deze 2 dingen houdt) moeten proberen! De perfecte combinatie… Mijn bestelling werd trouwens geleverd terwijl ik mijn vieruurtje at -die appelsien dus, balance is key-, zou dat iets betekenen? Dat ik veel eet of veel van eten houd misschien? Haha

(Uhm, ook sorry voor de vreselijke belichting)

Hopelijk vond je het een beetje leuk om te zien wat ik zoal in de voorraadkast heb… Mijn vreugde zou zomaar eens voor een stom blogbericht gezorgd kunnen hebben. Maarja, that’s me (de vreugde om het eten) zeker?

Heel veel liefs, Stefanie

Geef een reactie

