La bella Italia | What I’m looking forward to 

Het zal de komende week stil worden hierzo op mijn knoopje. Want deze meid knijpt er nog even tussenuit! Er staan nogal  wat dingen op de planning voor Rome en Napels. Een beetje vooruitkijken en dagdromen, dat is wat ik in deze blogpost doe.

https://www.pinterest.com/pin/433401164118240062/

‘T is gebeurd! Mijn laatste examen als rechtenstudent, mijn laatste examen in Brussel zit erop. En Stefanie is blij want dat betekent dat het tijd is voor Zomervakantie deel 2! Deze week stond de herfst plots voor de deur, niet dat ik daar om baal hoor. Ik heb echter wel het gevoel dat ik een groot deel van de zomer gemist heb. En een tekort aan zon kan toch niet goed zijn hé. Daarom ben ik oh zo blij om zondag op het vliegtuig naar Rome te stappen.

Ik studeerde 3 jaar Latijn en leerde in die tijd al een behoorlijk iets over de Romeinen. Het is een cliché maar natuurlijk wou ik de scène van die verhalen eens in het echt bewonderen! Volgens mij kun je in het Colosseum niet anders dan je inbeelden hoe de gladiatoren, strijdlustig als ze waren, wachtten op het gevecht in de gangen die jij nu zomaar even kunt bewonderen. Ons hotelletje ligt vlakbij Villa Borghese, dit is een groot park met een museum (Galleria Borghese) waar werken te zien zijn van belangrijke kunstenaars zoals PP Rubens. 🙂 En kijk wat een prachtig beeld dit is! Ik kijk er naar uit om de Spaanse Trappen te zien. Met mijn eigen ogen. Dan zijn er nog al die mooie piazza’s & fontana’s… 

https://www.pinterest.com/pin/433401164117249294/

Voor Napels zijn we momenteel van plan om een dagje naar Sorrento te gaan en ook Pompeï kan niet ontbreken. Dat zouden we ook graag combineren met de Vesuvius. Het wordt in ieder geval een topreis! Want het lief en ik zijn onvervalste coffeelovers. En ja, Italië, dat is meer dan pizza. 😉

https://www.pinterest.com/pin/87046205272056898/

Tenslotte een beetje minder cultureel: ik heb ook wat spaarcentjes op zak om hopelijk goed te kunnen spenderen aan Kikoproducten en kleren van Stradivarius -herfstwarderobe moet dringend aangevuld worden-.

Zoals het een blogger betaamt, zal ik achteraf maar al te graag onze reis met jullie delen! Nog tips of ideetjes?

Ciao bella/bello,

Stefanie

Een gedachte over “La bella Italia | What I’m looking forward to 

Geef een reactie

