After 1 month of blogging: thoughts & ideas

1 maand en 20 dagen geleden -oké oké dat is bijna 2 maanden- ging ik weer aan het bloggen en deze keer nam ik het echt ‘serieus’. Ik kan je vertellen dat me dat enorm (!) bevalt. Het voelt niet als iets wat ik moét doen. Daarentegen heb ik er dus een hele fijne hobby bij. Het is een geweldig gevoel als de woorden rollen, van mijn toetsenbord het scherm op. Als ik dat dan nalees en tevreden ben, dan heb ik toch weer iets nuttig verricht die dag hihi. 🙂 Ja, dat is het. Het gevoel dat ik iets nuttig doe, misschien iemand help of inspireer. Dat stelt mij tevreden.

Mede dankzij How blogs work ben ik gaan ontdekken waarover ik het liefste schrijf. Dit valt grotendeels samen met wat ik het leukst vind om zelf te lezen. Namelijk personal & lifestylegerelateerde artikelen. En dat is fijn want lifestyle is vrij breed. Ik deel graag mijn ervaringen, wat er in mij omgaat, nieuwe ontdekkingen,… Maar eveneens ben ik dol op experimenteren in de keuken en mode! Bovendien zijn muziek en boeken onmisbaar in mijn leven. Nja… Dat is nogal een uitgebreid aanbod hé. 😉 Maar dat is wat ik net zo leuk kan vinden aan blogs. De verschillende aspecten (interesses) van een persoon leren kennen.

Om er toch een geheel van te maken, heb ik bedacht dat ik die interesses zal combineren met de liefde voor het schrijven. Als er iets is wat ik uit het bloggen wil halen is het het bijschaven van mijn schrijfskills! Dus wanneer ik iets te delen heb over eten probeer ik niet alleen het recept te delen maar daarbij ook tips of een anekdote mee te geven. Daarbovenop wil ik vanaf september zogenaamde hotspots delen. En ik heb nog een ideetje maar dat blijft topsecret! Verder heb ik ook officieel besloten om in het Nederlands te bloggen. Ik kan me -en dat is niet zo vreemd- beter uitdrukken ik mijn moedertaal. Al zijn de titels meestal in het Engels… Hmm. Dat vind ik gewoon ‘mooi’ staan. Ook om te zorgen dat Google Translate niet alles vervormt in rarigheden misschien. Dat is ook een goed excuus… 

Op die ontdekkingstocht zal ik dus nog wel wat zijwegen inslaan en misschien een dalletje hier en daar bereiken. Maar ach, dan is mijn blog meteen ook een deel van mijn zelfontwikkeling! 🙂

Dat gezegd zijnde, wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties die ik al kreeg en een extra dankjewel aan Dennis voor de vermelding in zijn blogroll. -Ook dikke knuffels voor mijn beste vriendinnen en mijn vriendje voor de steun!-

Liefs, Stefanie

[bron afbeelding]

3 gedachtes over “After 1 month of blogging: thoughts & ideas

  1. Fijn om te lezen dat het bloggen bevalt! Het moet absoluut niet als een verplichting voelen 🙂 Ik vind personal & lifestyle gerelateerde artikelen ook altijd het leukste om te schrijven. Ik hoop dat je nog lekker lang door gaat met schrijven, want je schrijft leuk!

    Liked by 1 persoon

  2. zelf ben ik ook nog maar net begonnen met bloggen en ik moet zeggen dat ik niet gedacht had het zo leuk te vinden.
    Ik ben blij dat jij het ook leuk vindt, dan kan ik steeds weer nieuwe berichten van jou lezen, want oh wat schrijf jij leuk!
    Liefs,
    Margot

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

