Let’s talk body: challenges

Spotted: een gevoelig onderwerp. Het is geen publiek geheim dat ik geen fantastische verstandhouding heb met mijn lichaam. Maar als jij dat wel hebt: proficiat! En vooral: houden zo! 🙂 Mijn omgeving heeft het allemaal zien gebeuren. Hoe Stefanie van mollig naar “te mager” (in hun ogen) veranderde. Tegenwoordig word ik ‘goedgekeurd’. Maar de kwestie is dat ík gelukkig moet zijn met mijn lichaam. En ik ben niet heel ongelukkig maar de schrik om te verdikken zit er wel in natuurlijk. Als je zo’n lange weg bent gekomen, ga je liever niet meer terug…

Over die lange weg zal ik later zeker posten. Als de mentale voorbereiding afgerond is. En ik zeg zéker posten want je weet maar nooit dat het iemand helpt hé. Anyway, de moraal van dit verhaal: 6 weken geleden begon ik aan de Smoothie Bootie Challenge van FollowFitgirls. En ik maakte ‘m niet af. Had je die zien aankomen? Ik wel, eerlijk gezegd. Gewoonlijk zou je dan denken dat dat toch jammer is om niet af te maken waaraan je begint. Dat is best relatief, toch? Als je een koekje niet lekker vindt, eet je dat toch ook niet helemaal op? -ironisch voorbeeld, I know

Begrijp me niet verkeerd, niets verkeerd met die challenge hé! De oefeningen en work-outs zijn geweldig. Uitdagend maar tegelijk ook goed vol te houden. Dus als je op zoek bent naar leuke work-outs is het misschien leuk om het youtubekanaal eens te bekijken! 🙂 Wat dan het probleem was? Die routine! Maandag, woensdag, vrijdag een work-out, zaterdag wandelen/fietsen/… en op zondag werd aangeraden nog een work-out te doen. Nu ja, misschien heeft het ook iets te maken met vakantie en geen stabiele levensindeling hebben enzo. Maar ik ben ook helemaal geen routinebeest. Alsjeblieft zeg, nee, bedankt! Als ik dan 1 dag echt geen sport kon inplannen, was de uitsteltrein vertrokken. Het zij zo. Ik probeerde uiteindelijk 3 keer per week te sporten. Het liefst deed ik de work-outs die bij de challenge horen.

De clue is dat ik wel iets herontdekte deze 6 weken: ik hou van bewegen! Het geeft zo’n machtig gevoel als je net een half uurtje staan sporten en zweten hebt. Het zorgt ervoor dat ik me beter in mijn vel voel. Dus besloot ik dat aan te houden: mijn voornemen is 3x per week mezelf in het zweet werken. Over een maand fiets ik weer elke dag heen en weer naar de les. Ook volg ik dan weer 2x per week dansles. Daarnaast wil ik dus nog 1 keertje sporten. In de vorm van een work-outvideo –dit is momenteel mijn favoriet- of een zwemsessie, loopsessie,… Want waar het om draait is niet de zichtbare buikspieren, de smoothie bootie of strakke armen: het gaat om hoe jij je voelt wanneer je naar jezelf kijkt of wanneer je je in die skinny jeans geworsteld hebt. Met mij gaat het oké nu. 😉

Dus mijn challenge voor jou: ga op zoek naar iets waardoor jij je goed voelt in je eigen lichaam! Of misschien ben je daar al achter gekomen. Geef dan zeker een seintje bij de reacties…

Veel liefs, Stefanie

[afbeelding van Death to Stock]

Geef een reactie

