My reversed bucketlist

Ik kan al eens zeuren over de sleur en verplichtingen van een leven gericht op prestaties en punten (hello Westerse maatschappij). Een leven waarin er altijd een geldtekort lijkt te zijn (hence student life) om van het tijdgebrek nog maar te zwijgen. Ik weet echter goed genoeg dat ik geen slecht leven leid! Daarom leek het me leuk om eens te kijken welke leuke dingen me al overkwamen, welke dromen ik al kon waarmaken,… Op het einde van dit artikeltje staat mijn regular bucketlist. Want ik houd nu eenmaal van dromen.
Complaining about how hard life is, is something we do regularly. I like to remember myself I actually live a pretty good life. That’s why I wanted to look back at some amazing things that happened to me. Also a few dreams of mine came true this past year! At the end of this blogpost there is a ‘current bucketlist’.

5 januari 2013: op citytrip in Londen met mijn ouders. Superleuke maar ongelooflijk vermoeiende dag gehad dus even rust nemen in een pubje. Steffie staat recht om haar jas op te hangen en BAM. ROMY MADLEY CROFT A.K.A. ZANGERES VAN THE XX staat voor mijn neus. Trillen en tranen. Plus een handtekening en een awkward gesprekje over Rock Werchter. Neem maar van me aan dat ik on-ge-loof-lijk gelukkig was door dat ‘spontaan een idool ontmoeten’.

Na het zien van The Sisterhood of the Traveling Pants 1 & 2 wist ik het zeker: ik wou naar ook naar zo’n eiland met een lichtblauwe kust waar de wit-blauwe huizen zorgen voor een enorm romantische sfeer! De droom om naar Santorini te gaan dus! Die droom kwam vorige zomer uit en let me tell you, het stelde absoluut niet teleur.

Het is niet zo moeilijk om te bedenken vanwaar de drang kwam/komt om naar Scandinavië te reizen. Ten eerste was Pippi Langkous de heldin der heldinnen van mini-Stefanie en ja, die is Zweeds he. 😉 Bovendien moet ik je toch ook niet meer twijfelen als je die natuur ziet… In april gingen mijn vriend en ik naar Stockholm (waarover je hier kan lezen) en dat was al een zeer geslaagd begin! Ik ben zeker overtuigd om de rest ook te ontdekken.

Aan concerten die ik kon beleven vanop de eerste rij ook geen gebrek! Haha jup, ik heb zo’n periode gehad dat dat megabelangrijk was… In Brussel stond ik vooraan bij Jason Mraz, op Rock Werchter bij Ben Howard (dat was toen een serieuze droom die uitkwam!) en op Pukkelpop tenslotte: vooraan bij Nina Nesbitt (vlak voor haar neus, yes), Editors, The XX, Jamie XX en Major Lazor -uhu-. Hihi mooie herinneringen. Foo Fighters zien in 2012 was trouwens ook Magisch. Met een hoofdletter. 

Al vrij jong las ik het dagboek van Anne Frank en ik ben er sindsdien altijd door gefascineerd geweest. Daarom wou ik heel graag naar Het Achterhuis is Amsterdam. Het was tijdens onze citytrip vorig jaar, mama en ik gingen rond openingstijd al in de rij staan en uiteindelijk moesten we 3 kwartier aanschuiven. Dat is peanuts vergeleken met de ervaring! 🙂

Ik kreeg de setlist te pakken, jeej! In 2013 had ik trouwens een pot die ik vulde met gebeurtenissen die me toen heel gelukkig maakte.

En dit is een lijstje met mijn dromen die nog waar te maken zijn. Het viel me op dat ik gewoon nog heel veel wil reizen en op avontuur wil gaan.

  • Met dolfijnen zwemmen.
  • Olifanten spotten in het wild. (Op safari gaan?)
  • Een paar keer ging ik op surfkamp, nu heb ik dat al 2 zomers gemist dus nog eens surfen zou geweldig zijn! 🙂 
  • Alle stukken van Shakespeare uitgevoerd zien! Othello, Midzomernachtsdroom en MacBeth kan ik al van het lijstje schrappen. 
  • Een baristacursus volgen. (!)
  • De Harry Potter studio’s bezoeken. Pretty please! 
  • Een maand lang een studio(otje) huren in New York! Hetzelfde geldt voor Londen en als we dan toch bezig zijn zou ik me ook een tijdje een Parisienne willen wanen.
  • Mama een citytrip naar NY (met mij) cadeau geven. Als bedanking voor alles wat ze ooit voor mij heeft gedaan. (hartje)
  • Naar een concert gaan in een grote buitenlandse zaal. De O2 in Londen bijvoorbeeld.
  • Route 66.
  • Bali + Thailand. En dan eet ik al het tropische fruit dat ze kunnen verzinnen!
  • Maar mijn diploma’s behalen lijkt me al een prima begin.

De meeste dromen van dit lijstje liggen nog wel een tijdje van mij weg maar in de tussentijd ben ik ook perfect gelukkig met mijn vrienden en de liefde in Leuven. 😉

Word jij ook soms overspoeld met een gevoel van dankbaarheid? Misschien waren er wel buckets herkenbaar voor jou?

Heel veel dromerige liefs,

Stefanie

Geef een reactie

