On top: why Anna Nooshin is amazing

Begin juli las ik On Top van Anna Nooshin uit. Een maand later loop ik er nog over te denken, dus hier is ie dan: a review with a twist over On Top. Of waarom ik Anna Nooshin zo leuk vind! 😉

Toen ik enkele maanden terug Anna’s website NSMBL leerde kennen, vond ik ‘m meteen geweldig! Uiteraard vroeg ik me eerst af  hoe ik die medeklinkercombinatie moest uitspreken. Op “Ensemble” vind je een lookbook en artikels over eten, fashion en beauty, artikels met toffe weetjes,… Dat vind ik nu net zo leuk, die variatie! Dus als je het nog niet kende weet je alvast wat je te doen staat -nadat je dit artikel hebt gelezen natuurlijk-. 😉

  • First things first: wat een prachtige vrouw is ze toch! En dat is niet noodzakelijk te danken aan de make-up. In haar boek wordt er namelijk ook een pagina gewijd aan selfies die eigenlijk niet openbaar hoorden te gaan. Ook op haar vlogkanaal durft ze zich zonder schroom, zonder make-up te vertonen. Ze heeft er dan ook geen reden toe om niet trots te zijn op haar uiterlijk. (En dat geldt voor iedereen trouwens: make-up is een plusje maar nooit een vereiste.)
  • Haar Iraanse afkomst dus hĂ©. Superinteressant om te lezen hoe haar ouders zich moesten aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Net zoals over hun tijd in het asielzoekerscentrum. Terwijl de ouders hun uiterste best deden om Anna en haar zus een zo normaal mogelijk leven te laten leiden, inclusief ‘erbij horen’ op school. Hoedje af 🙂
  • Iets herkenbaar: het stukje over toen ze nog heel jong was en dacht dat ze geen talent had. Want ja, als je nergens in uitblinkt, wat moet je dan aanvangen? (dixit het pessimistje dat ik ergens in mij levend houd) Gelukkig ontdekte Anna wel snel dat ze een talent heeft voor ondernemen. En dan volgt er een lijst van de jobs die ze ooit deed. Heel grappig.
  • Haar mening over “je moet niet pieken in de middelbare school”. Bedankt voor dit hoofdstukje, echt waar!
  • 4 Ă  5 jaar geleden was ze op zoek naar zichzelf en besloot Anna met een vriendin AziĂ«, AustraliĂ« en Nieuw-Zeeland door te reizen. In het boek staan tips voor als je zoiets wilt gaan plannen. Dat doet je dagdromen natuurlijk.
  • Dit was echter niet haar 1e kick-ass avontuur. Hiervoor ging ze al een jaar op stage in New York. Niet altijd rozengeur & maneschijn maar hallo… stage in New York!

  • “Het universum mag dan af en toe een omweg maken, uiteindelijk kom je altijd aan op de plaats van bestemming.”
  • Misschien wel te vermoeden door de titel van het boek maar je krijgt ook behoorlijk wat tips over je (succesvolle) carriĂšre in eigen handen nemen, solliciteren,…
  • Ik heb dan wel niet voldoende geld om dezelfde merken te kopen als Anna maar ik moet haar wel meegeven dat ze gelijk heeft over kledij. Liever een paar mooie stukken die je lang en veel kunt dragen dan losse floddertjes. Maar dat is mijn mening, hĂ©.
  • Er zijn veel dingen die ik bewonderenswaardig vind aan Anna Nooshin maar misschien wel met stip op 1: haar relatie die al 10 jaar stand houdt. Kleine rekensom erbij en ik kwam erop uit dat ze dus sinds haar 18e haar leven deelt met Danny. Dat wilt zeggen grote levensveranderingen en -gebeurtenissen. Mag ik dan nu, na die self-destructive puberteit in ‘voor altijd’ gaan geloven?
  • Bonus: op youtube maakte Anna bekend dat het niet bij 1 boek blijft! Ze is heel benieuwd naar waarover wij willen dat het volgende boek gaat. Daarom werd er een enquĂȘte opgesteld die je hier kunt invullen. Mijn voorkeur gaat uit naar haar stage-/reisavonturen. 😉

Anna volgen kan op instagram, youtube en natuurlijk op nsmbl.nl. Dat is in ieder geval waar ik het doe hihi. Gewoon omdat ik een twitternoob ben.

Yours sincerely,

Stefanie

4 gedachtes over “On top: why Anna Nooshin is amazing

Geef een reactie

