The healthy snack variety + recipes

Ik kan maar niet begrijpen hoe sommige mensen het kunnen. 3 maaltijden per dag. Geen tussendoortjes… They’re missing out on the good stuff. Just saying. Om te voorkomen dat jullie de (gezonde) lekkernijen missen tussen het ontbijt, middageten en avondeten door, verzamelde ik een aantal van mijn favoriete snacks. 🙂 Én hierbij deel ik ook een paar receptjes!
This is the one where I talk about healthy (& heavenly) snacking + I give away some recipes. If you would like a little translation, definitely let me know! Thanks for stopping by x

Onlangs maakte ik voor het eerst cashew candy, naar een recept van Rens Kroes! Makkelijk en o-ver-heerlijk. Wat je moet doen is 90 gram ongezouten cashews fijnmalen in de keukenmachine (food processor). (Houd wel een oogje in het zeil zodat het geen pasta wordt, dat gaat redelijk snel!). Vervolgens voeg je hier 75 gram ontpitte dadels, 1 eetlepel ahornsiroop, 2 eetlepels rauwe cacao, 1 eetlepel spelt- of havermeel, 1 theelepel vanille-extract en 1 eetlepel gesmolten kokosolie aan toe. Mix dit in de keukenmachine tot een glad geheel.

Wanneer het mengsel klaar is (dat merk je vanzelf wel, beloofd) kun je er zo’n 10 kleine balletjes mee rollen. Optioneel rol je ze ten slotte door sesamzaadjes. En nu de echte opgave: de cashew candy niet allemaal in 1 keer ‘opsnoepen’.

Next up: bananenbrood! Klinkt misschien als ontbijt maar een sneedje of 2 (of meer) hiervan kan ook perfect als vieruurtje. 😉 Ik gebruik het liefst het recept van annesolveig.nl. De titel van haar artikel liegt niet. Dit is écht het beste recept voor bananenbrood dat ik al probeerde!

Uiteraard moét ik ook hier schrijven over appel met pindakaas. Want daar word ik blij van. Sorry not sorry. Dit ‘recept’ legt zichzelf ook een beetje uit he. Ik gebruik max. 1 eetlepel pindakaas. (ik kan mezelf onder controle houden als ik wil, ja)

Nog een ideetje is een hele simpele groene smoothie die ik geregeld klaarmaak: 1 bevroren banaan, 20 tot 25 cl amandelmelk (of melk naar keuze natuurlijk) en 2 handjes babyspinazie. Don’t fear the spinach! Dit geeft helemaal niet zo’n gekke smaak als je zou verwachten. 🙂

(Bijna) ten slotte ben ik gek op fruit! Je buikje rond (en gezond) eten met aardbeien lijkt mij een eerlijke deal op een zonnige zomernamiddag. Ook als het buiten regenachtig is trouwens, hihi.

En last but not least: ijsjes! Dit is mijn favoriet als ik het wat ‘gezonder’ wil: Ice crime! Oftwel ijs gemaakt met stevia i.p.v. suiker. Zelf vind ik dit nóg zoeter smaken dan gewone ijsjes. Op de foto zie je de versie met vanille maar je kunt voor zover ik weet ook chocolade- en mokkasmaak verkrijgen. 😉 Zo’n potje is ook de perfecte portie. In ieder geval niet te veel, if you know what I mean.

Over de ingrediënten: ik gebruik deze pindakaas van bodyenfitshop.nl. Hier kocht ik ook de rauwe cacao!

Ziezo, dat was het alweer voor deze foodpost! Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met mijn ideetjes.

Heel veel liefs,

Stefanie

Geef een reactie

