Coffee Talk | Make-up, latte art & minimalising my wardrobe

Wat ik best wel zou willen is een groter concentratievermogen. Ik betrap mezelf er te vaak op dat ik naar de boom en de vogeltjes in de tuin aan het staren ben terwijl mijn neus eigenlijk tussen de boeken moet zitten. De waarheid is dat mijn gedachten dan gewoon een loopje met me nemen. En dan denk ik aan mijn blogje en dat ik het liefst gewoon mijn laptop op schoot neem en schrijf schrijf schrijf. Dus neem er een kopje lekkere koffie of thee bij, whatever suits your taste, ik heb weer heel wat dingen te vertellen. 😉 

 

Herexamens

Daar zit ik dan weer, aan mijn bureautje. Met een stapeltje dikke boeken. Omdat het leven niet altijd eerlijk of even leuk is. So be it, ik heb er ondertussen wel vrede mee. Ook heb ik voor mezelf te sussen besloten dat het aan de (Belgische) universiteit juist eerder de uitzondering is dat je geen herexamens hebt dan omgekeerd. En nu ja, 3 van de 10 vakken opnieuw is ook weer niet het einde van de wereld. -Sjorrie voor het minder vrolijke begin van dit bericht, ben er nu klaar mee hoor!-

Op make-up ontdekkingstocht

Ik ben de laatste maand meer gaan nadenken over make-up. Er zijn periodes dat ik liever zo weinig mogelijk make-up draag en een week later kan ik me dan weer enorm storen aan het feit dat ik zomaar rondloop met rode vlekjes, puistjes, vermoeide ogen, nude lippen,… Dat eerste heb ik al aangepakt. Ik kocht een CC Cream van L’Oréal. Dat is een soort foundation maar (en dat vond ik gek) in de plaats van een huidskleurige crème wordt het gemaakt met groen pigment. Dit neutraliseert de roodheid. Zelf zie ik wel een verschil als ik dit gebruik. En je hebt geen ‘bruine strepen’-stress hihi. july 15 beauty

Nu zit ik erover na te denken dat ik wel zou willen investeren in wat duurdere make-up. MAC bijvoorbeeld. Dat lijkt me een betere kwaliteit. Benieuwd ben ik in ieder geval. Met die nieuwsgierigheid -én met mijn stoute schoenen- wil ik snel eens de MAC winkel binnenstappen en vragen of ze me willen tonen hoe ik het best zou shapen & bronzen. Ik heb een bleek huidje waardoor ik er zelf niet aan durf te beginnen, maar dat zou ik zo graag kunnen! Als het geslaagd is, kan dat echt prachtig staan. 🙂

Ik ben nu toch bezig over make-up he -dat is trouwens niet zo ‘normaal’ voor mij- hierbij nog een kleine ontdekking die ik deed. Een perzikkleurige blush gaat heel mooi samen met een blekere huid en (kastanje)bruin haar. Plus, persoonlijk vind ik een crèmeblush beter zichtbaar/handiger in gebruik dan een poederblush. Genoeg over make-up nu Stefanie, je doet raar. 

Een koffieworkshop volgen

Op mijn zoektocht naar een studentenjob voor het komende academiejaar bedacht ik me al snel dat ik het allerliefst in een koffiebar zou werken. Toegegeven koester ik wel een baristadroompje/-ambitietje. A girl can dream… Dan moet je beginnen bij het begin zeker? Van koffie houden: check. Doe ik. Heel veel. Next up: een baristaworkshop volgen! Dát staat nu eens op mijn verlang- én to do-lijstje! Misschien begin ik met mezelf de basis aan te leren met youtubefilmpjes. Hartjes bovenop mijn latte zou al een heel mooi begin zijn, toch? 😉 july 15 coffee-1 van de redenen waarom ik een blog begon: boost my creativity, dus ging ik aan de slag op Polyvore om wat collages te maken. Leuk?-

Kleerkast minimaliseren

Verder baal ik dat ik niet zo heel veel tijd heb de komende maand om dingen te ondernemen. Ik heb namelijk plots een enorme drang om heel veel kleren weg te geven. Niet zo plots eigenlijk want minder kleren hebben lijkt me al een tijd juist heel ‘bijzonder’. Doordat je minder hebt, moet je creatiever zijn bij het combineren. Dat maakt je stijl veel interessanter volgens mij. En ook: beter een paar goede stukken dan een kast vol spullen die je amper draagt. Less is more.

Een beetje ironisch sluit ik daarmee deze 1e Coffee Talk af. Heb je dit helemaal uitgelezen? Dan verdien je zeker ook een koekje!

Vind je dit een tof-om-te-lezen rubriekje?

Liefs X

3 gedachtes over “Coffee Talk | Make-up, latte art & minimalising my wardrobe

  1. Oké, ik heb me niet kunnen inhouden tot na het werk, dan maar nu alles gelezen 🙂 yeey! Laat me weten als je eens wilt gaan makeup-shoppen hé, I would be honored! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

