The resumé | Youtube (food)

In mijn laatste blogpost (over mijn guilty pleasures) had ik het over video’s kijken op youtube. Het zijn vooral vlogs en foodvideo’s waarin ik me nogal kan verliezen. Met andere woorden mijn tijd verliezen. 😉 Daarom leek het mij leuk om te laten zien aan welke youtubekanalen ik het meeste heb op zoek naar inspiratie voor nieuwe recepten. Of welke youtubers gewoon heel fijn eten klaarmaken. Guilty pleasures, remember. Mijn favorieten onder de vloggers komen een andere keer aan de beurt!

  • Allereerst is er Niomi Smart. Niet alleen de vriendin van (de misschien bekendere) Marcus Butler, maar ook een blogger en vegan genius. Volgens mij is ze vooral een beauty & fashion blogger maar hokjes zijn toch echt overbodig geworden. Vanwege die geniusfactor zal ik elke video kijken waarin ze kookt want wauw ze tovert zo’n leuke (lekker uitziende!) gerechten op tafel. Nadat de video online komt, plaatst ze de recepten nog eens duidelijk op haar blog. Superhandig!

  • Het youtubekanaal van Jamie Oliver! Jamie Oliver ken je hoogstwaarschijnlijk wel. Van de televisie, zijn internationale resto’s, de website, noem maar op. Want Jamie heeft het. En hij is dus ook te vinden op youtube. Het recept voor de superfoodsalade die hij samen met Jim Chapman maakte, probeerde ik al een keer uit. Nommmm… Laat je niet afschrikken door zijn topschefstatus. De recepten zijn relatief toegankelijk.
  • CamOnFruit is een mannelijke vegan (kom je niet al te veel tegen volgens mij) die naast leuke receptjes ook veel ‘What I eat in a day’ s post. Ik heb trouwens niet meteen de intentie om veganistisch te gaan eten. Daarentegen vind ik het wel gewoon leuk om te zien hoe creatief mensen worden als ze gaan koken zonder dierlijke producten. Zoiets maakt me dus heel nieuwsgierig. 👌💦👄
  • Nog een vegan kanaal is dat van Essena ONeill! Deze Australische is heel gepassioneerd door veganisme. Ze kan daar dan ook hele video’s over vol praten. Tegelijk kun je -vooral in haar oudere video’s- zien hoe je makkelijk vegan kunt eten. HCLF (high carb low fat) Vegan leven is trouwens wel een uitdaging die ik zou durven aangaan. Voor een weekje ofzo.

In het algemeen klik ik eigenlijk telkens er een ‘What I eat in a day’/’Recipe’ video verschijnt tussen mijn abonnementen op play. Vind ik zelf best gek maar ik ben vast niet de enige. Kijk maar naar de cijfertjes rechtsonder de video’s… 😉

Liefs,

Stefanie.

Bronnen: 1, 2.

Een gedachte over “The resumé | Youtube (food)

Geef een reactie

