Music will get you through the day

Wanneer je wereld op instorten staat, wanneer het leven je toelacht. Op je meest onzekere momenten, op de dagen dat je de wereld aankunt. Wanneer je het allemaal niet meer ziet zitten, wanneer je dankbaar bent dat je joúw leventje leidt. Dan is er muziek. 

Zo’n 5 jaar geleden vergrootte mijn interesse in muziek. Mijn muziekkeuze werd wat volwassener. Laat ik het zo zeggen: in muziek zocht ik troost. Ik zocht erin naar antwoorden, naar iets om me aan op te trekken. Die bakvisperiode van me viel me zwaar. Het was toen de muziek uit de serie One Tree Hill waar ik gek op was. (Die vind ik nog altijd ge-wel-dig trouwens.)

Jaren later en volwassen geworden -blijft raar klinken- doe ik mijn best om de iPod van 160 gb te vullen hihi 🙂 Ondertussen heb ik gemerkt dat er muziek is waar ik steeds op terugval. Hier een lijstje van de muziek waar ik na ontelbaar veel luisteren nog altijd van kan genieten! ♫

  • Ne me quitte pas & Marieke van Jacques Brel: een Belg om trots op te zijn. Een echte Brusselaar die me ontroert met zijn muziek. En man, hoe leuk is Franstalige muziek? Ik wou dat ik mijn tweede taal beter onder de knie had. Gewoon prachtig.  
  • Nirvana: vraag me niet hoe of wat maar ik ben al jaren in de ban van Kurt Cobain. Ik zag een tijdje geleden Cobain: Montage of Heck, de docu over zijn leven. Ik zat met tranen in de ogen. Where did you sleep last night op MTV Unplugged is mijn favoriet.
  • You can’t always get what you want van The Rolling Stones: sinds ik het hoorde in de film LOL met Miley Cyrus mijn ‘lievelingslied’.
  • Foo fighters! -insert duizend hartjes here- When the wheels come down and you feel like it’s all over, there’s another round for you. Als ik moet kiezen is Wheels dus mijn favoriet 🙂
  •  The Script: soms komen ze wel heel erg ‘poppy’ uit de hoek. Maar ach, het zal me wat. For the first time & The man who can’t be moved heb ik gewoon altijd al fantastisch gevonden. Punt.
  • Wetsuit van The Vaccines. Luister het gewoon een keertje. Ik beloof dat je het leuk zult vinden. Dat hoop ik toch 😉
  • Michael Jackson: iets met een mama die grote fan was en zijn dood die zijn muziek terug extra populair maakte. Favorieten kiezen is hier toch echt uitgesloten. Maar Dirty Diana is sowieso een aanrader!

En een kleine bonus: Nina Nesbitt. En dan vooral haar account op Soundcloud. Zeker eens de ‘slaapliedjes’ beluisteren!

Dat is me weer een lap tekst, zeg! Fijn dat je hierdoor gelezen hebt 🙂 Heb jij ook zo’n muziek waar je naar kunt blijven luisteren?

Liefs, Stefanie X

  

Geef een reactie

