How to be Parisian

You love it or you hate it. Maar je moet toch echt al een romantiek-, sfeer- en stadshater zijn voordat je Parijs gaat haten. La ville de la lumière, juist? Ook ik krijg kriebeltjes van de gedachte aan rondstruinen in Parijs. Een koffie en een croissantje. Misschien een pain au chocolat daarbij.  Met uitzicht op de eiffeltoren natuurlijk. 😉

e4c8ab05b35b8bcc1112f64b9399cce3

Enkele maanden geleden kocht ik het boek ‘How to be Parisian * wherever you are’. Want het zijn niet enkel de stad zelf, het eten en de sfeer die me zo aanspreken. Daar komt nog eens bij dat de Parijzenaars zo intrigerend zijn. Vooral les Parisiennes en hun gevoel voor mode. Dat werkt zeer inspirerend volgens mij!

En dat deed het boek ook, mij inspireren. Vandaar dat ik een lijstje wil maken van wat me is bijgebleven van het boek. Als 4 parisiennes de tijd nemen om een boek uit te brengen over hun soortje, kan ik er maar even goed ook echt iets uit halen.

  • Bij de introductie begint het al: parisiennes zijn ‘full of paradoxes’. Zo zou ik mezelf ook beschrijven. Als ik heel eerlijk ben, weet ik niet zo goed wat ik wil. In sommige aspecten wel natuurlijk. Maar in het algemeen ben ik wispelturig. No shame.
  • “Make it look easy. Everything you do should seem effortless and graceful.” Dit vind ik zo’n fijne gedachte! Een doel om na te streven eigenlijk.
  • The iconic perfume! Ik heb al zo’n geurtje waar sommigen mij aan herkennen (Alien by Thierry Mugler) en dat vind ik wederom een hele fijne gedachte.
  • Jane Birkin. Gewoon Jane Birkin. En Gainsbourg natuurlijk.
  • Dat de Parisiennes nogal melancholisch zijn, wordt beschreven als “She feels as though the world’s troubles are flowing through her”. Sorry maar dat is echt herkenbaar.
  • 2 woorden: simplicity & sophistication.
  • Nog eentje (het zijn er 2, oeps): cinematic flair. Whatever she does, zo ook (french) kissing. Ahja.
  • Het recept voor Lemon chicken! En dat voor chocolate fudge. En ook les crêpes…
  • The essentials. Omdat die onberispelijke stijl wauw is.f085028971ac75ebeb0505d83d2f7472
  • Less is more, dat is gewoon zo.
  • Het lijstje boeken “which they have read, loved and are part of their identity”.
  • Women in black: veel zwarte kleren? Guilty!
  • Hoe ze denken over de ideale man. Maar eerlijk, die heb ik al gevonden.
  • “Trust firmly in your luck, cling to your happiness and dare to take risks. They will see you and learn to accept you.” Amen.
  • De tips ‘to lighten up’ je interieur. – flink staaltje talen mengen hierzo-

Laatste bezoek meer dan 2 jaar geleden, een autorit van slechts 4 uur en een vriendin die er haar français gaat bijschaven, zie ik als voldoende redenen om nog eens naar Parijs te reizen. Dus dan bestel ik bij deze die onmisbare allure, de perfecte garderobe en het flawless huidje.

Mijn lijstje werd een behoorlijke lijst. Maar ach, dit is dan ook gewoon een heel leuk boek om te hebben en nog eens door te bladeren/lezen.

Bisous! 

4 gedachtes over “How to be Parisian

Geef een reactie

