Breakfast: greek yoghurt + my favourite toppings

93d5ee25cf2669fa9983f2f881e75cf6

Ontbijt is mijn favoriete maaltijd van de dag. Denk ik. Eigenlijk kan ik bij elke maaltijd wel aan iets lekker denken hihi. Het verschil is dat ik echt kan uitkijken naar de volgende ochtend omdat ik dan weer een lekker ontbijtje kan maken. En het daarna opeten, dat is het beste deel natuurlijk! 😉

De laatste tijd eet ik dikwijls yoghurt als ontbijt. Zeker met die hitte was dat wat me echt smaakte na een warme nacht, aan het begin van de nog warmere dag. Ik lees veel artikels over eten en ik kijk beschamend veel filmpjes op youtube hierover. Gewoonlijk zie ik dan yoghurt met muesli en een stukje fruit. Maar als ik yoghurt eet, eet ik er echt vanalles bij. Ik vind dat je daar erg creatief in kunt zijn en er zo voor kunt zorgen dat je afwisselend ontbijt 🙂 Hieronder vind je een lijstje van mijn favoriete toppings.

C74357B6-47F8-430C-A72F-4C0E6C66D02529460D01-9CFA-429F-8E7E-7B9AC2060620Op de foto kun je zien hoe ik mijn ontbijtje soms ‘serveer’ als een banana split. Het oog wilt ook wat, toch? Haha. Het liefste eet ik griekse yoghurt trouwens. Die is wat dikker en het is een goede bron van proteïne!

  • Bevroren vruchten: bij voorkeur frambozen en bosbessen
  • Banaan, mango, aardbeien
  • Chocomuesli 🙂 -of een ander smaakje dat me lekker lijkt-
  • Walnoten, amandelnoten
  • Homemade granola, dit is een superlekker en makkelijk recept: http://chickslovefood.com/super-skinny-speculaasgranola-met-mandarijn/ (het deel met de mandarijn sla ik wel over trouwens)
  • Gedroogd fruit: gedroogde abrikozen (!), rozijnen
  • Kaneel
  • & to top it all of: chiazaadjes! Omnomnom… 😉

Misschien kun je hier wat ideetjes uithalen of kan je mij zelf nog tips geven?

Liefs X

Een gedachte over “Breakfast: greek yoghurt + my favourite toppings

Geef een reactie

