Op een dag kom je thuis en voelt het niet meer juist

En met ‘het’ bedoel ik je leven, waar je mee bezig bent. Zo kwam ik vanmiddag thuis. Zonder motivatie at ik m’n soep op, achteraf een chocolaatje. Nog even ontspannen neem ik me dan voor. Maar dat even ontspannen wordt al snel een uurtje nutteloos bezig zijn.

Normaal gezien kan ik me hier wel overheen zetten en begin ik toch maar snel met studeren. Maar niet vandaag. Het knaagt al een tijdje aan me dat ik maar niet kan inzien waar mijn toekomst ligt. Mijn huidige studie is een moeilijke, theoretische rompslomp. De berg leerstof heb ik te verwerken in lokalen vol met mensen die ik voortdurend benijd. De ene neemt notities om ‘u’ tegen te zeggen, de ander tovert enorm intelligente antwoorden uit zijn of haar reuzengrote hersenpan. En ik? Ik voel mij onzeker. NOT GOOD ENOUGH. Ken je het? Ongetwijfeld.

En ja, dat niet weten wat ik later wil doen dus. Doe ik wel de juiste studie?

Nog iets: er knaagt iets aan mij. De enorme drang om creatief bezig te zijn. En potvolkoffie, dat gaat niet met die dikke boeken. Ik vind het moeilijk in ieder geval.

Maar ik wil dat diploma. Ik wil het zo graag! Het is echter wel moeilijk werken zo zonder motivatie.

Een zeurderig stukje maar een oprecht stukje. I’m not sorry, ik zit gewoon in de knoop.

Liefs, Stefanie

Een gedachte over “Op een dag kom je thuis en voelt het niet meer juist

Geef een reactie

